[elektro] napelem elszámolás

FuzArn fuzarn at gmail.com
Fri Feb 5 19:18:33 CET 2021


Igazából akik nem hisznek ebben a villany témában azok vagy lobbisták, vagy félművelt hangos okoskodók. 
(Vannak köztük kikerázott celebek, ezért akkora a visszhangja. Normális ember már vagy 5-8 éve biztosan látja, hogy abszolút ez a jövő.)

—

Autókból kieső akkuk un. second life alkalmazásban simán hasznosíthatók. 
Ahol nincsenek akkora áramok, a picit megnövekedett belső ellenállás nem forralja,( ezzel minden paraméterét rontva) ott lehetnek háztartási powerwall-ok. 

—

A halálesetekről balesetekről amit írsz tűpontos.
Tragikomikus téma, de elképesztően vicces dolgokba halnak bele emberek. 

Legritkábban a garázsukban álló villanyautó lesz az ok. 

Mióta megjelent a szelfi, azóta számtalan ökörséget letaszított a trónról. Alapból senki nem gondolná, hogy a szelfi életveszélyes lenne. Pedig egy vezető halálok a maga kategóriájában.

Lifepo4-gyel otthon barkácsolás gondolkodó ember számára másodperc alatt belàtható, hogy lényegesen veszélyesebb üzem, mint a garázsban parkoló villanyautó.
Főleg, ha 200-400V DC pakkal bohóckodik valaki.

De alapból is, LiFePo4 is ég rendesen, ez egy buta tévhit, hogy nem. 

A hőmegfutás esetlegesebb nála, 100-120 fok körülire melegszik abban az extrém helyzetben ahol a Li-ion 500C-ra felmegy, és ég, gyullad, mindent csinál.

De ez nem jelenti azt, hogy 500 fokon a LiFePo4 ne viselkedne hasonlóan.




A.

> On 2021. Feb 5., at 18:51, jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> wrote:
> 
> Mr Zed wrote:
> 
>> Más felhasználás, más kémia.
>> Autókba a gyors töltés/merítés a cél. Ezért kerül bele NMC aksi. Egy
>> cella 2-4C töltés/merítést visel el (gyorstöltés).
>> Valamint az NMC 13%-al nagyobb energiasűrűséget ad /kg mint LiFePO4.
>> Cserébe extrém tűzveszélyes....
> 
> Jó, de én egyáltalán nem a mai viszonyokra gondoltam. Most még nagyon kezdetleges az egész technika, sokan nem is tartják jónak, nem is hiszik, hogy el fog terjedni.
> 
> Amikor már milliárdszámra lesznek villanyautók, beleértve a teher- és tömegközlekedésre szánt járműveket, esetleg hajókat is, akkor már ki tud alakulni olyan rendszer, aminél eleve számítanak erre a háztáji felhasználásra.
> 
> Az már most is evidens, hogy idővel lecsökken a kapac, a hatótáv, valamint lehet, hogy az autó más okból, pl baleset, kinyúvad, miközben még iszonyú mennyiségű ilyen koncepció mentén készült aksi kitermelhető, hasznosítható, lehetőleg nem új autókba építve.
> 
> Na de majd kiderül.
> 
> Egy gondolat a mindenféle halálozásokról: Vizilótól többen halnak meg, mint cápa- vagy oroszlán, medvetámadástól. De mindent visz a maláriaszúnyog. Meglepő módon megdöbbentően sokan sérülnek meg pezsgőbontás közben. A háztáji sérülések is hatalmas arányúak, többnyire leeséses balesetek, valamint barkácsolók mindenféle kézi gépekkel meg más baromságokkal követik el. A baleseti sebészetek tudnának mesélni. És hozzá jönnek azok, amikkel nem mennek orvoshoz, mert nem annyira súlyosak.
> 
> hjozsi 
> -----------------------------------------
>         elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list