[elektro] napelem elszámolás

FuzArn fuzarn at gmail.com
Fri Feb 5 20:49:22 CET 2021


Az elsőt, mert arra a gyártó felelősséget vállal a teljes készülékre, és az általa okozott kár bevasalható rajta. 

Plussz tűzriasztó a házba, éjjel ne égjen bent senki, aki alszik. De ez amúgy sem árt oda, oda, ahol háztartási gépek vannak dögivel.

A.

> On 2021. Feb 5., at 20:35, Mr Zed <mrzed001 at gmail.com> wrote:
> 
> FuzArn <fuzarn at gmail.com> írta, 2021. 02. 05.:
>> Igazából akik nem hisznek ebben a villany témában azok vagy lobbisták, vagy
>> félművelt hangos okoskodók.
>> (Vannak köztük kikerázott celebek, ezért akkora a visszhangja. Normális
>> ember már vagy 5-8 éve biztosan látja, hogy abszolút ez a jövő.)
>> 
>>>> 
>> Autókból kieső akkuk un. second life alkalmazásban simán hasznosíthatók.
>> Ahol nincsenek akkora áramok, a picit megnövekedett belső ellenállás nem
>> forralja,( ezzel minden paraméterét rontva) ott lehetnek háztartási
>> powerwall-ok.
>> 
> 
> Lehetni lehet. Háztartási használatra továbbra sem javaslom (lásd a
> rahedli videó amit linkeltem).
> De pusztába, alállomástól némi távolságra, szolgáltató által
> üzemeltetve teljesen elfogadhatónak tartom.
> 
> Ráadásul NEM OLCSÓ!
> Régi Leaf aksipakkot 10-14kWh megkapsz 4-500 eFt-ért. Tesla NMC
> aksipakk még drágább kWh-ra leosztva.
> 550 eFt-ért meg zsír új 14,4 kWh LiFePO4 aksit kapsz.
> 
> Te melyiket vennéd?
> 1) A tűzveszélyes kémiájú, használt, 60-70%-ra csökken kapacitású és
> amúgy is kisebb élettartamú
> 2) zsír új, nem tűzveszélyes kémia, 100% kapacitású, hosszabb élettartamú.
> 
> 
> 
>>>> 
>> A halálesetekről balesetekről amit írsz tűpontos.
>> Tragikomikus téma, de elképesztően vicces dolgokba halnak bele emberek.
>> 
>> Legritkábban a garázsukban álló villanyautó lesz az ok.
>> 
>> Mióta megjelent a szelfi, azóta számtalan ökörséget letaszított a trónról.
>> Alapból senki nem gondolná, hogy a szelfi életveszélyes lenne. Pedig egy
>> vezető halálok a maga kategóriájában.
>> 
>> Lifepo4-gyel otthon barkácsolás gondolkodó ember számára másodperc alatt
>> belàtható, hogy lényegesen veszélyesebb üzem, mint a garázsban parkoló
>> villanyautó.
>> Főleg, ha 200-400V DC pakkal bohóckodik valaki.
>> 
> 
> Látod, ez a másik gond. Az alap koncepciót sem ismered.
> Igen, vannak 2-400 Vdc aksipakkok. Gyáriak. BYD és LG Chem. És amúgy
> mindkettő NMC.
> 
> DE !!! DIY rendszerek (12-)24-48V-osak !
> Ha véletlen meg is nézted a tűzoltókkal végzett különböző lítium
> kémiájú cellák égetése videót, akkor ott láthatod hogy néz ki egy
> prizmatikus LiFePO4 cella.
> Amely mindössze 3,2V-os ... ebből 16 db ad ki egy 48V-os aksit.
> Azon az oldalon a legdurvább ami történhet veled, hogy elfelejted hogy
> kell előtölteni (pre-charge) az inverter kondijait, és egy ív húz át a
> körmödön.
> Mint történt ez ausztrál barátunkkal aki túl izgatott volt szerelés
> közben :D  (előre szóltunk neki, készült rá ... csak elfelejtette
> invertert előbb kikapcsolni)
> https://youtu.be/Q-hjmulK8Qc?t=590
> 
> 
> 
> 
>> De alapból is, LiFePo4 is ég rendesen, ez egy buta tévhit, hogy nem.
>> 
> 
> Ez ismét a hülyeség kategória. Lásd ismét már linkelt videó.
> 
> 
>> A hőmegfutás esetlegesebb nála, 100-120 fok körülire melegszik abban az
>> extrém helyzetben ahol a Li-ion 500C-ra felmegy, és ég, gyullad, mindent
>> csinál.
>> 
>> De ez nem jelenti azt, hogy 500 fokon a LiFePo4 ne viselkedne hasonlóan.
>> 
>> 
> 
> Ez megint a hülyeség kategória. Semmivel nem tudod alátámasztani, mert
> szimplán nem igaz.
> 
> 
>> 
>> 
>> A.
>> 
>>>> On 2021. Feb 5., at 18:51, jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> wrote:
>>> 
>>> Mr Zed wrote:
>>> 
>>>> Más felhasználás, más kémia.
>>>> Autókba a gyors töltés/merítés a cél. Ezért kerül bele NMC aksi. Egy
>>>> cella 2-4C töltés/merítést visel el (gyorstöltés).
>>>> Valamint az NMC 13%-al nagyobb energiasűrűséget ad /kg mint LiFePO4.
>>>> Cserébe extrém tűzveszélyes....
>>> 
>>> Jó, de én egyáltalán nem a mai viszonyokra gondoltam. Most még nagyon
>>> kezdetleges az egész technika, sokan nem is tartják jónak, nem is hiszik,
>>> hogy el fog terjedni.
>>> 
>>> Amikor már milliárdszámra lesznek villanyautók, beleértve a teher- és
>>> tömegközlekedésre szánt járműveket, esetleg hajókat is, akkor már ki tud
>>> alakulni olyan rendszer, aminél eleve számítanak erre a háztáji
>>> felhasználásra.
>>> 
>>> Az már most is evidens, hogy idővel lecsökken a kapac, a hatótáv, valamint
>>> lehet, hogy az autó más okból, pl baleset, kinyúvad, miközben még iszonyú
>>> mennyiségű ilyen koncepció mentén készült aksi kitermelhető,
>>> hasznosítható, lehetőleg nem új autókba építve.
>>> 
>>> Na de majd kiderül.
>>> 
>>> Egy gondolat a mindenféle halálozásokról: Vizilótól többen halnak meg,
>>> mint cápa- vagy oroszlán, medvetámadástól. De mindent visz a
>>> maláriaszúnyog. Meglepő módon megdöbbentően sokan sérülnek meg
>>> pezsgőbontás közben. A háztáji sérülések is hatalmas arányúak, többnyire
>>> leeséses balesetek, valamint barkácsolók mindenféle kézi gépekkel meg más
>>> baromságokkal követik el. A baleseti sebészetek tudnának mesélni. És hozzá
>>> jönnek azok, amikkel nem mennek orvoshoz, mert nem annyira súlyosak.
>>> 
>>> hjozsi
>>> -----------------------------------------
>>>        elektro[-flame|-etc]
>> 
>> -----------------------------------------
>>          elektro[-flame|-etc]
> 
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list