[elektro] napelem elszámolás

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Fri Feb 5 18:50:40 CET 2021


Mr Zed wrote:

> Más felhasználás, más kémia.
> Autókba a gyors töltés/merítés a cél. Ezért kerül bele NMC aksi. Egy
> cella 2-4C töltés/merítést visel el (gyorstöltés).
> Valamint az NMC 13%-al nagyobb energiasűrűséget ad /kg mint LiFePO4.
> Cserébe extrém tűzveszélyes....

Jó, de én egyáltalán nem a mai viszonyokra gondoltam. Most még nagyon 
kezdetleges az egész technika, sokan nem is tartják jónak, nem is hiszik, hogy 
el fog terjedni.

Amikor már milliárdszámra lesznek villanyautók, beleértve a teher- és 
tömegközlekedésre szánt járműveket, esetleg hajókat is, akkor már ki tud 
alakulni olyan rendszer, aminél eleve számítanak erre a háztáji felhasználásra.

Az már most is evidens, hogy idővel lecsökken a kapac, a hatótáv, valamint 
lehet, hogy az autó más okból, pl baleset, kinyúvad, miközben még iszonyú 
mennyiségű ilyen koncepció mentén készült aksi kitermelhető, hasznosítható, 
lehetőleg nem új autókba építve.

Na de majd kiderül.

Egy gondolat a mindenféle halálozásokról: Vizilótól többen halnak meg, mint 
cápa- vagy oroszlán, medvetámadástól. De mindent visz a maláriaszúnyog. Meglepő 
módon megdöbbentően sokan sérülnek meg pezsgőbontás közben. A háztáji sérülések 
is hatalmas arányúak, többnyire leeséses balesetek, valamint barkácsolók 
mindenféle kézi gépekkel meg más baromságokkal követik el. A baleseti sebészetek 
tudnának mesélni. És hozzá jönnek azok, amikkel nem mennek orvoshoz, mert nem 
annyira súlyosak.

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list