[elektro] Mérőke csalás ...
gerco
gerco at ele.hu
Fri Nov 29 09:09:24 CET 2019
Köszi.
Logikus.
De ha valami hiba adódik
és akárhány mérő is van
ha nem tudják kilogikázni, az már gáz!
Egyébként a régi technikákhoz képest
hozzá vagyunk szoktatva, hogy ne is nagyon
nézzünk mást ( koffer nélkül már nem is nagyon lehet)
mint a gyári hibajelzést. Ezért igen nagy
csalódás ha az mégsem a valós helyzetet mutatja.
Üdv István
2019-11-28 18:35 keltezéssel, Andras írta:
> Hello,
>
> a probléma ott kezdődik, hogy egy motorban több mint 1 db hőmérsékletérzékelő lehet szerintem. És a kérdés, hogy mit akar mérni az ember. Melyik hőmérő által mutatott érték releváns? Vagy az összes releváns és abból kellene valami értéket előállítani? El tudom képzelni, hogy van egy hőmérő a hűtővíznél és egy valahol a motorblokkban illetve egy ami az olajat méri. Számomra nem triviális ennek a 3 hőmérsékletnek az összevezetése (min, max, avarage). Kell valami modell ami megmondja, hogy jo a motorviz huvosebb mert hidegebb van, de az olaj meleg, es a blokk is akkor jo mert a motor bemelegedett.
>
> Illetve mit akar visszajelezni az ember. Azt hogy a motor meleg és lehet tolni vele, vagy hogy hideg és legyel ovatos, vagy tenyleg valami homersekletet?
>
> Amit elvarok, hogy ha a mutato nem kozepen van akkor biztosan hiba legyen a hattereben. Ha kozepen van biztos legyen hogy a motor homersekletei megfelelőek.
>
> gerco <gerco at ele.hu> írta:
>> Sziasztok...
>>
>> Az ember ezek szerint már
>> azt sem mindig hiheti el amit a műszer mutat?
>>
>> "
>> Mint megtudtam, hogy a korabeli Fordok többféle üzemi hőmérsékleten is
>> működnek a bemelegedési fázist követően. Ez azt jelenti, hogy akkor is
>> nagyjából középállásban van a műszerfali hőmérsékletjelző, amikor a
>> folyadék nagyjából nyolcvan Celsius fokos és akkor is, ha száz. Ennek az
>> a magyarázata, hogy a fejlesztők nem akarták megijeszteni az autók
>> gazdáit a lengedező mutatóállásokkal. Ez egyébként általános megoldás a
>> mai autókban.
>> "
>> https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2019/11/28/csaba_megtanulta_a_lecket_de_a_ford_motorja_kuka/?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link#
>>
>>
>> Hát mit nem mondjak!
>> Ez is 'átbazilikázás', de elég alaposan..
>> Most kezdtem csak megijedni!
>>
>> Üdv István
>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>>
More information about the Elektro
mailing list