[elektro] Mérőke csalás ...

Andras kyrk.5.dpg.hu at freemail.hu
Thu Nov 28 18:35:51 CET 2019


Hello,

a probléma ott kezdődik, hogy egy motorban több mint 1 db hőmérsékletérzékelő lehet szerintem. És a kérdés, hogy mit akar mérni az ember. Melyik hőmérő által mutatott érték releváns? Vagy az összes releváns és abból kellene valami értéket előállítani? El tudom képzelni, hogy van egy hőmérő a hűtővíznél és egy valahol a motorblokkban illetve egy ami az olajat méri. Számomra nem triviális ennek a 3 hőmérsékletnek az összevezetése (min, max, avarage). Kell valami modell ami megmondja, hogy jo a motorviz huvosebb mert hidegebb van, de az olaj meleg, es a blokk is akkor jo mert a motor bemelegedett.

Illetve mit akar visszajelezni az ember. Azt hogy a motor meleg és lehet tolni vele, vagy hogy hideg és legyel ovatos, vagy tenyleg valami homersekletet?

Amit elvarok, hogy ha a mutato nem kozepen van akkor biztosan hiba legyen a hattereben. Ha kozepen van biztos legyen hogy a motor homersekletei megfelelőek.

gerco <gerco at ele.hu> írta:
>Sziasztok...
>
>Az ember ezek szerint már
>azt sem mindig hiheti el amit a műszer mutat?
>
>"
>Mint megtudtam, hogy a korabeli Fordok többféle üzemi hőmérsékleten is 
>működnek a bemelegedési fázist követően. Ez azt jelenti, hogy akkor is 
>nagyjából középállásban van a műszerfali hőmérsékletjelző, amikor a 
>folyadék nagyjából nyolcvan Celsius fokos és akkor is, ha száz. Ennek az 
>a magyarázata, hogy a fejlesztők nem akarták megijeszteni az autók 
>gazdáit a lengedező mutatóállásokkal. Ez egyébként általános megoldás a 
>mai autókban.
>"
>https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2019/11/28/csaba_megtanulta_a_lecket_de_a_ford_motorja_kuka/?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link# 
>
>
>Hát mit nem mondjak!
>Ez is 'átbazilikázás', de elég alaposan..
>Most kezdtem csak megijedni!
>
>Üdv István
>
>-----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]
>



More information about the Elektro mailing list