[elektro] Ólom vagy lítium? (moci akku kérdés)

umnyo umnyo at freemail.hu
Sat Feb 2 14:30:32 CET 2019


Volt ilyen szulfátlanító gyári cuccom, de amikor játszottam vele, nem vettem észre hogy bármit is ért volna a  való világban :-(. Mondjuk ez nagyobb feszü impulzusokkal bombázta méregettem is meg szkóppal is néztem, de már nem emlékszem rá.

Én Li alapúnál továbbra is a bms kérdését látom elég vékony jégnek, a gyári 12V-os LiFePo4 packokban nem szokott benne lenni ilyesmi. nekem is van gyári 12V_os blokkom, abban sincs :-(.

Attila

Karoly Kovacs <koka55 at gmx.at> írta:
>Most megnéztem, az én töltőm ezt csinálja "szulfátlanítás" címszó alatt:
>koka55.net/egyeb/akku.jpg
>Ez szerintebóm biztató, mert a 2. fázisban impulzusokkal operál, nem 
>pedig nagy (16+ Volt) feszültségekkel. Mindenütt azt írják, hogy jha így 
>csinálja, akkor nyugodtan "rádughatjuk" ezeket a gyári LiFePo4 akkukat.
>
>Károly
>
>umnyo wrote:
>> Ezt így ebben a formában erős fenntartással kezelném, főleg hosszútávon.
>> 
>> Attila
>> 
>> Karoly Kovacs <koka55 at gmx.at> írta:
>>> Semmi.
>>> Letöltöttem a a Shido FAQ-ját (Shido az egyik neves motorkerékpár
>>> Li-akku gyártó). Azt írja, hogy a ma használatos intelligens töltők jók,
>>> kivéve, ha a foszfátmentesítéshez a töltő több mint 16 Voltot használ. A
>>> motorkerékpárok (saját) töltői is alkalmasak (gondolom, belső védelem és
>>> töltésszabályozó van bennük).
>>>
>>> Károly
>>>
>>> Karcsi&Eniko wrote:
>>>> Ezeknel mindig ott van a leirasban hogy csak speci toltovel szabad tolten,
>>>> meghatarozott max. aramerosseggel, meghatarozott max. feszultsegig, mert
>>>> robbanasveszelyes. A motorkerekpar toltese olom akkura van beallitva.
>>>> Mi tortenik ha siman kicserelem egy ilyennel?
>>>>
>>>> Udv., Karcsi
>>>>
>>>> Karoly Kovacs <koka55 at gmx.at> ezt írta (időpont: 2019. febr. 1., P, 22:00):
>>>>
>>>>> Egyébként ezek, amiket motorkerékpárokhoz gyártanak, nem Li-Ion akkuk,
>>>>> hanem LiFePO4 akkuk.
>>>>>
>>>>> Itt vannak:
>>>>> <https://batterie24.de/Shido-Lithium-Motorradbatterie-LiFePO4-LTX12-BS-12V
>>>>>>
>>>>> vagy
>>>>> <
>>>>> https://www.mymoto24.de/home/Artikel-Batterie-Shido-Lithium-LTX12-BS--YTX12-BS-12V10AH-Masse-150x87x130_Article_5_article_15_101.html
>>>>>>
>>>>>
>>>>> Károly
>>>>>
>>>>> Karoly Kovacs wrote:
>>>>>> Igen, ez kérdéses.
>>>>>> Ilyen házi barkácsot én sem vállalnék be, de amit én kérdeztem, az
>>>>>> gyári, "kipróbált" termék.
>>>>>>
>>>>>> Károly
>>>>>>
>>>>>> FuzArn wrote:
>>>>>>> Csak langra ne kapjon a cerka alatt egy pl. razkodas okozta spontan
>>>>>>> tuz miatt. ;) Ezek a cellak nem erre valok igazibol. Versenysportba
>>>>>>> jok, konnyu, stb.
>>>>>>> En biztos nem tennek a motoromba ilyet.... GSR-en pont ott van, ahol
>>>>>>> nem orulnek ha langra kapna... :)
>>>>>>>
>>>>>>> Plane, h a GSR fesszabalyzo benasag miatt visszahivott motor volt pl,
>>>>>>> amit sokan nem tudnak. GSXR kb ugyan ez, tippem szerint. Blokk stb
>>>>>>> ugyan az.
>>>>>>>
>>>>>>> Jo az felitatott savas olom. Azt legalabb biztos tudjak
>>>>>>> ujrahasznositani is, es sokat kibirnak, es olcsobb.
>>>>>>> Nem is ertem a li akku letjogosultsagat ide.
>>>>>>>
>>>>>>> Just for fun is egy szempont, de nna.
>>>>>>>
>>>>>>> Ne happoljuk el a villanyautok elol, ott jobban hasznosulnak.
>>>>>>>
>>>>>>> A.
>>>>>>>
>>>>>>>> On 2019. Feb 1., at 20:17, Zoltan Balla <kalip777 at gmail.com> wrote:
>>>>>>>>
>>>>>>>> Szia,
>>>>>>>>
>>>>>>>> Kollega gepeiben (Japan robogo - 50ccm, Kinai robogo - 50cmm, GSXR)
>>>>>>>> hazilag
>>>>>>>> szerkesztett LiIon pakk (3 parhuzamosan, mely 4 sororba kotve, 2100mAh
>>>>>>>> 18650-es cellak) teszi a dolgat minden fele problema nelkul imar tobb
>>>>>>>> eve,
>>>>>>>> gondozas nelkul. Robogokat telen is hasznalja, tobb mint fel napot a
>>>>>>>> kinti
>>>>>>>> hidegben all az epp aktualis gep, nyaron a tuzo napon van a robogo.
>>>>>>>> Onindito vigan dolgozik. Neki ez nagyon bevallt.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Udv
>>>>>>>>
>>>>>>>> Karoly Kovacs <koka55 at gmx.at> ezt írta (időpont: 2019. febr. 1., P,
>>>>>>>> 11:58):
>>>>>>>>
>>>>>>>>> Úgy néz ki, hogy eléggé megöregedett az akku a motoromban. Öt évesnek
>>>>>>>>> látom a kód alapján, csoda, hogy eddig bírta.
>>>>>>>>> Az árakat nézegetve látom, hogy az ólomakku hozzá kb. 45-50 Euró, míg
>>>>> a
>>>>>>>>> lítium csak kb. 70 Euró. Azaz ha valóban jobb, erősebb a lítium, akkor
>>>>>>>>> megérné.
>>>>>>>>> A kérdés ezek után a motoros listatársakhoz: megéri? Nem anyagilag
>>>>>>>>> értem, hanem van-e tapasztalatotok a lítiumos moci akksikkal? Esetleg
>>>>>>>>> link a tapasztalatokról? (Közben én is guglizom.)
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Köszi:
>>>>>>>>> Károly
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> ---
>>>>>>>>> Diese E-Mail wurde von Avast Antivirus-Software auf Viren geprüft.
>>>>>>>>> https://www.avast.com/antivirus
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>>>>             elektro[-flame|-etc]
>>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>>>             elektro[-flame|-etc]
>>>>>>>
>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>>              elektro[-flame|-etc]
>>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>             elektro[-flame|-etc]
>>>>>
>>>>> -----------------------------------------
>>>>>             elektro[-flame|-etc]
>>>> -----------------------------------------
>>>>             elektro[-flame|-etc]
>>>>
>>>
>>> -----------------------------------------
>>>           elektro[-flame|-etc]
>> 
>> -----------------------------------------
>>            elektro[-flame|-etc]
>> 
>
>-----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list