[elektro] Ólom vagy lítium? (moci akku kérdés)
umnyo
umnyo at freemail.hu
Sat Feb 2 13:57:22 CET 2019
Nekem eddig ilyen időtartamokat sose bírt, volt eddig 6-8 fosszilis alapú motorom (mára csak elektromos van már, meg egy átépített 4 ütemű kis simsonom, de ez sincs használva), max két szezont ment el egy egy akku, úgy hogy pl figyeltem a vizet és utántöltöttem - már amelyik ilyen rendszerű volt.
Az is igaz, én évekig a telet is átmotoroztam, fél napokat kint állt melohelyen, és úgy indítottam rá, stb, ez biztosan jobban amortizálta az akkut.
Attila
Gabor Jordan <jordang.elektro at gmail.com> írta:
>Hello,
>
>Nekem az eredeti Yuasa bírt úgy 5 évet, hogy csak kb. Karácsonytól
>február végéig volt behozva (motor emelőn, akksi ki). A fele ennyibe
>kerülő egyéb akksik is bírtak 3 évet simán úgy, hogy inkáb csak
>elővigyázatosságból cseréltem, még bírta volna. Az is igaz, hogy gyakran
>voltak egy ctek töltőn. Egyébként egyetértek teljesen, de azért az
>évente csere az kicsit túlzás, vagy valami egyéb gond van nálad.
>
>Én amikor felhagytam a motorozással, akkor jöttek be a LiPo akksik,
>nagyon drágán. A Yuasa-nál is többszörösen drágábbak voltak, de én
>akartam cserélni, mert az egy csupasz motor volt és én pl. a hátsó
>dobozt is utáltam nem csak a légellenállás miatt, hanem a tömeg miatt
>is. A végefelé mentem néha pályára is.
>
>Szóval tapasztalatom az nincs vele, de szerintem a kérdés az, milyen a
>motor. Egy 300kg-is krúzerbe tuti nem vennék, mert szerintem még a
>legprofibbak sem éreznék meg, meg egyébként is, az nem arra való.
>Ellenben egy KTM SMC-be tuti azt venném, ennél kevesebbet is megérezni
>simán.
>
>ÜDV JG
>
>
>2019. 02. 02. 13:11 keltezéssel, Karoly Kovacs írta:
>> Arnold! Most komolyan: motorozol?
>> Mert ha igen, akkor tudhatnád, hogy ezek a kis motorkerékpár (ólom
>> vagy gél)akkuk (sajnos) nem sokáig élnek, a leggondosabb kezelés
>> mellett sem.
>> Következmény: ha az ember találna valami "jobb" megoldást, hogy ne
>> egy-két évente(!) kelljen kidobni a régit és újat venni, akkor az
>> szuper lenne.
>> És itt elsősorban nem csak a költségre gondolok, hanem az ólomakku
>> újrahasznosítására (vagy nem tudom, hogyan kell magyarul mondani).
>> Szóval tele a t...ök az akku kidobásokkal, volt olyan, amelyik 1(!)
>> évet bírt. Ez a Peugeot-ban levő akksim most lesz 5 éves (azt hiszem,
>> ez a gyári még, mert 4 éves a motor - 2018-ban vettem használtan),
>> eddig le a kalappal előtte, de ez nem mindig van így. Lehet, hogy most
>> nem is fogok venni akkut, amíg ez bírja (sőt valószínű), de
>> mindenképpen jogos szerintem az eredeti felvetésem. Ez nem autóakku,
>> hogy 6-10 évig is bírja, és az autóakku arányaiban alig drágább.
>> Magyarul: összességében qrva drága a moci akku, ha csak keveset bírja
>> és ráadásul környezetszennyező (hiába lehet leadni)
>>
>> Károly
>>
>> FuzArn wrote:
>>> Nade pont ennyit kell tudnia egy akkunak, se tobbet. Egyebkent
>>> razkodast sem turik jol ugy tudom.
>>>
>>> Igazabol semmi ertelme inditoakkunak, tenyleg csak happoljuk egy a
>>> villanyautok elol a litiumot ezzel. Olom fele annyi, jol
>>> ujrahasznosithato, tomeg nem szempont, elettartamban siman hozza amit
>>> kell, biztonsagos, stb. Nekem meg sem fordulna a fejemben....max
>>> amolyan szakmai kivancsisagbol.
>>>
>>> A.
>>>
>>>> On 2019. Feb 2., at 8:42, Karoly Kovacs <koka55 at gmx.at> wrote:
>>>>
>>>> Hogy visszatérjünk a szálhoz, eddig azt találtam a neten, hogy
>>>> csaknem minden tekintetben jobbak, mint a hagyományos akkuk, kivéve
>>>> két pontot, a hőmérséklet tűrést és a mélykisülés tűrést.
>>>
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>>>
>>
>> ---
>> Diese E-Mail wurde von Avast Antivirus-Software auf Viren geprüft.
>> https://www.avast.com/antivirus
>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>
>-----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list