[elektro] High side driver

FuzArn fuzarn at gmail.com
Fri Nov 30 11:12:29 CET 2018


D22 bipolaris kell legyen. Maskepp a forditott tapra kinyitna ami autoban nem palya. (Amugy most latom h DZ2 nem D22, de ertjuk egymast az a lenyeg :) 

https://www.infineon.com/dgdl/Infineon-BTS7004-1EPP-DS-v01_00-EN.pdf?fileId=5546d4626102d35a016147550a725555

Amit en lattam rajzot ott bipolariskent is nez ki. Ebben itt fenn.

Hol latod zenerkent?

A.

> On 2018. Nov 30., at 11:06, Skandar Graun <sgraun at gmail.com> wrote:
> 
> D22 miért is nem fogja meg a Vs-en levő negatív túlfeszt? Annak nem
> mindegy, honnan jön a túlfesz?
> A Vs védődiódája zener a rajz szerint, a pozitív túlfeszre kinyit a
> letörési feszültségén, negatív feszre meg kinyit 0,6V-on.
> Nem a két szembekötött dióda, hanem az áramérzékelő diódája.
> Szerintem.
> 
> FuzArn <fuzarn at gmail.com> ezt írta (időpont: 2018. nov. 30., P, 9:56):
> 
>> D22-nek nincs koze az induktiv visszarugashoz. Az a tulfeszt hivatott
>> megfogni ami a tapbol jon.
>> 
>> Induktiv visszarugas alapesetben szepen kenyelmesen tavozik az akku-ba. A
>> mosfet vedodiodan at. Mas alkatresz nem jatszik benne szerepet. Miutan
>> elerte a kimeneten a negativ fesz az akkufesz+mosfet dioda letoresi feszt.
>> -47V-ot kb.
>> 
>> Cvs kondi segit be max.
>> 
>> 22. oldalon a pozitiv tulfeszt limitalja csak a VS vedodiodaja.
>> Negativra haszontalan mert minusz soktiz V-on kapcsol be, ott mar reg
>> halott az IC.
>> Viszont azert bipolaris a VSclamp supressor h birja a forditott
>> polaritast. (Ami nem azonos a negativ kimeneten visszarugott fesszel,
>> megszakadt tapvezetek esettel)
>> 
>> Negativ visszarugott feszre a mosfet diodajat emliti, hogy VDSclamp-ban
>> limital, ami nem is kerdes. Csak epp semmit nem er, mert ha megszunik a tap
>> akkor pont emiatt fogja azonnal tonkretenni magat az IC.
>> 
>> A.
>> 
>>> On 2018. Nov 30., at 9:27, Skandar Graun <sgraun at gmail.com> wrote:
>>> 
>>> A 23-ik oldalon számolja az induktív visszarúgás energiamennyiségét.
>>> Szerintem a D22 energiaelnyelő képességét afelé kell méretezni, mert
>> arról
>>> sehol nincs szó, hogy mekkorát kell betenni.
>>> A 22-ik oldalon pedig ott a Vs védődidódája, ami ezt a negatív túllövést
>>> levezeti a GND-be.
>>> 
>>> Szerintem.
>>> 
>>> Karoly Kovacs <koka55 at gmx.at> ezt írta (időpont: 2018. nov. 30., P,
>> 9:19):
>>> 
>>>> Bocs, ha hülye a kérdésem: nem lehetne írni az Infineonnak? Nincs valami
>>>> ilyen "elvi" szerviz szolgáltatásuk?
>>>> 
>>>> Károly
>>>> 
>>>> FuzArn wrote:
>>>>> Kimeneten induktiv terheles. Megkapja a 12V-ot miutan bekapcsol a cucc.
>>>>> Biztositek ekozben kiolvad, vagy egyszeruen csak megszunik a tap mert
>>>> lehuzza a szaki.
>>>>> 
>>>>> Induktiv terhelesen a fesz ekkor  a kimeneten ismert okok miatt
>>>> negativba fordul.
>>>>> 
>>>>> MOSFET diodajanak letoresi feszultseget (35V) ha eleri a fesz akkor a
>> VS
>>>> labon megjelenik a negativ feszultseg.
>>>>> 
>>>>> Ami max -0.3V lehet. Ami viszont hulyeseg, mert schottky dioda sem tud
>>>> ennyit. Kb lehetetlen teljesiteni. Max vmi aktiv mosfetes kapcsolassal.
>>>>> 
>>>>> Ha meg a kimenetre diodat teszek akkor semmi ertelme az egesz hu de
>>>> intelligens aprocska mosfetnek szinte, pont azt bukom, hogy a mosfet
>>>> diodajat felhasznalhatom vedodiodanak induktiv visszarugasnal. 20 eve
>>>> lattam utoljara autoban tekercsekkel parhuzamos diodakat.
>>>>> 
>>>>> Lassitja a kikapcsolasi idot, bazi nagy aram fog megindulni ha megfogom
>>>> par tized volton, emiatt eleg meretes darab kell, es bukom azt ami
>> elonyt a
>>>> felkoromnyi mosfet ad. Amelyik 35V-ig felengedi a visszarugott feszt, es
>>>> ott vagja csak. Ami meglevo 12V-os tapnal -47V-ot jelent. Itt mar
>> toredek
>>>> aram folyik, a kikapcsolas gyors lesz, es inverz polaritas vedett marad
>> az
>>>> egesz koceraj, ami autoiparban alap kovetelmeny.  Kozeput ketiranyu
>>>> supressor lehet a kimeneten, ami a mosfet letoresi fesz alatt megfogja a
>>>> kimeneti negativ feszt.
>>>>> Azzal megint az a baj, hogy akkor minek a mosfet belso avalanche rated
>>>> diodaja. Sosem fog mukodesbe lepni, mikozben pont azert van ugy
>>>> odatervezve, hogy birja a visszarugott feszt, ne csak azert legyen ott,
>>>> mert a mosfet gyartastechnologiabol torvenyszeru a meglete.
>>>>> 
>>>>> Szoval szvsz ez igy egy elvi hibas alkatresz.
>>>>> 
>>>>> 
>>>>> A.
>>>>> 
>>>>>> On 2018. Nov 30., at 8:42, Balla Zoltán <sdrlab at yandex.ru> wrote:
>>>>>> 
>>>>>> 
>>>>>> 
>>>>>> 2018.11.29. 18:52 keltezéssel, FuzArn írta:
>>>>>>> Kivancsiagbol megneztem a terhelest szkoppal mit rug vissza siman
>>>> megtaplalva.
>>>>>>> https://photos.app.goo.gl/W5Yh4GJuamG2prfC6
>>>>>>> Hat, ez igy kinyirja a cuccot szvsz.
>>>>>> Én őszintén szólva egyáltalán nem értem a problémádat! :)
>>>>>> 
>>>>>> Talán ha leírnád, milyen útvonalon rúg vissza szerinted a negatív
>>>> kimenőfeszültség a vs lábra, akkor magad is rájönnél, hogy délibábot
>>>> kergetsz nagy valószínűséggel csak... )
>>>>>> 
>>>>>> Zoli
>>>>>> 
>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>        elektro[-flame|-etc]
>>>>> 
>>>>> -----------------------------------------
>>>>>          elektro[-flame|-etc]
>>>> 
>>>> -----------------------------------------
>>>>         elektro[-flame|-etc]
>>> -----------------------------------------
>>>         elektro[-flame|-etc]
>> 
>> -----------------------------------------
>>          elektro[-flame|-etc]
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]


More information about the Elektro mailing list