[elektro] Elektronyos kőccség.

Xorn toth.endre at gmail.com
Thu Sep 7 14:15:14 CEST 2017


Így van. MInden egyes darab minősége különböző. Viszont a tűrésen
belül definíció szerint mind "egyforma". Mondtam is rá példát, ahol ez
nagyon is objektíven mérhető és ellenőrizhetó szúrópróbaszerű
mintavételezéssel is. Ez pl. a karosszériaelemnek préselése, ahol X
darab legyártása után eldobják a szerszámot, mert tűrésen túli
példányokat készít. Hogy ez 10300 vagy 9850 db legyártása után
történik meg, az nem tudható előre, de pontosan ellenőrizhető, ha
mondjuk minden 50. darabot megmérik.

A GO-szűrőben ezel szemben van egy szűrőanyag, amit tulajdonképpen
"dobozolnak" a szűrő előállítása során. Eközben nem "kopik" az azt
előállító gép olyan módon, ahogyan a présszerszám, azaz nincs ilyen
előre megjósolható és szúrópróbaszerűen ellenőrizhető, folyamatos
degradáció a minőségében. Vagyis _nem_ így működik a gyártása! Ez
pedig azt jelenti, hogy ha nem ellenőrzöl minden egyes példányt, akkor
adtál a xarnak egy pofont, de nem csináltál semmit. Márpedig arra elég
nagy összeget hajlandó vagyok tenni, hogy nem ellenőriznek minden
egyes GO-szűrőt a Bosch-nál, mielőtt eladják! A legtöbb, amit el tudok
képzelni, hogy pl. megfújják sűrített levegővel, hogy ha selejt,
lyukas és átereszt, akkor kidobják. De hogy a 2 mikronos max.
szemcseméretet nem próbálják végig minden egyes darabon, az tutter...
Mint ahogyan nem is úszik a gázolajban minden egyes példány, szárazon
érkezik az összes.

Ahogyan nem ellenőrzik egyenként a csapágyakat a görgőkben a
vezérműszíjkészletben, hogy mekkora a tűrésük, nem ellenőrzik minden
egyes készletben a benne lévő szíj szakítószilárdságát stb. Mondjuk
nem is lehetne, képtelenség lenne.

Amúgy pedig a Skodában is, VW-ben is 60 ezrenként van szíj csere az
összes érintett görgővel együtt. Nem lenne értelme 140 helyett a 350
ezernek megfelelően jobb minőséget tenni a VW-kbe, ha ott sem kell
többet kibírjon, mert úgyis megy a kukába. Ilyet nincs autógyáró,
amelyik megcsinálna, mert minek? Ugyanakkor a szerinted "gyengébb"
minőségnek is muszáj kibírni a 60 ezer km-t, mert különben csúnya
botránynak és sok-nagy kártérítésnek nézhetne elébe a cég a szakadt
vezérműszíjak miatt tönkrement motorok kapcsán. Semmiféle józan
megfontolás, gazdaságosság, presztízs, stb., szóval semmilyen alapon
nem tudod megindokolni, miért kellene ezeknek a készleteknek
minőségben annyira különbözőnek lennie, ami indokolja az
árkülönbséget, vagy hogy miért, hogyan lehetnének egyáltalán
különbözőek.

Best regards,
Andy

Gábor Auth <auth.gabor at gmail.com> írta (2017. szeptember 7. 13:50):
> Hi,
>
> On Thu, Sep 7, 2017 at 1:39 PM Xorn <toth.endre at gmail.com> wrote:
>
>> Tessen már megérteni, hogy ha ugyanazzal a márkanévvel, ugyanazzal a
>> kóddal, azonosítóval stb. dobozolt terméket kapsz a Skoda szervizben
>> 140 ezerért, a VW szervizben meg 350-ért, akkor a jóisten nem mondja
>> meg, melyik dobozba mi került! Egyszerűen nincs különbség közte, csak
>> a számlán a végösszegben.
>>
>
> Nincs az a gyártósor, amelyik minden paraméterében pontosan azonos minőségű
> terméket tud gyártani és ezt te is pontosan tudod, ezért van különbség a
> termékek között.
>
> Egyébként mondd már meg, hogyan lehetne mondjuk éppen egy vezérműszíj
>> készlet elemeit úgy tesztelni, hogy a szorosabb tűrésűt el lehessen
>> választani a lazább tűrésűtől, amikor van benne fél tucat görgő, maga
>> a szíj stb, egy kisebb halom alkatrész? Szerinted kinek ven erre ideje
>> és energiája, műszakilag a gyakorlatban hogyan lenne kivitelezhető az,
>> amit itt állítasz?
>>
>
> Látod, többek között ez az egyik ok, hogy az egyik egyik 350 ezerbe, a
> másik meg 140 ezerbe kerül, mert vannak rá eszközök és van az a pénz.
>
> Vagy hogyan tudja a Bosch minden egyes gázolajszűrőjét megmérni, hogy
>> ami biztosan tudja a 2 mikronos szűrést, azt a Fordnak adja a
>> Motorcraft szállítmányba, ami meg csak 2,5 mikront tud, azt eladja
>> Bosch néven?
>>
>
> Tudja mérni.
>
> Gondolj már bele abba, hogy mit jelent a gyakorlatban, amit állítasz,
>> és utána ne beszélj zöldséget...
>>
>
> És ezek után leírod:
>
>> Az tudott dolog, hogy pl. ha egy karosszérialem présformája 10 ezer
>> darabra jó, akkor a legelején, amikor még nem kopott a szerszám, jobb
>> minőségben, pontosabban présel, ezeket a darabokat viszik a "prémium"
>> országokba, ill. használják fel új autók készítéséhez. A második
>> felét, amikor már nem annyira pontos, de még tűrésen belüli az elem,
>> kapják a "futottak még" országok.
>
>
> De egy GO-szűrő vagy vezérműszíj-görgő gyártása nem így működik!
>>
>
> De, pontosan így működik minden egyes alkatrésznél. Egyébként is meg kell
> mérni a paramétereit, hogy ne kerüljön ki selejt, a mérés során pedig
> egészen pontosan tudják minden alkatrészről, hogy melyik sikerült jobban és
> melyik kevésbé. A minőségellenőrzés kimenete pedig nem egy bináris igen/nem.
>
> Bye,
> Auth Gábor
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list