[elektro] Elektronyos kőccség.
Xorn
toth.endre at gmail.com
Thu Sep 7 13:38:44 CEST 2017
Tessen már megérteni, hogy ha ugyanazzal a márkanévvel, ugyanazzal a
kóddal, azonosítóval stb. dobozolt terméket kapsz a Skoda szervizben
140 ezerért, a VW szervizben meg 350-ért, akkor a jóisten nem mondja
meg, melyik dobozba mi került! Egyszerűen nincs különbség közte, csak
a számlán a végösszegben.
Egyébként mondd már meg, hogyan lehetne mondjuk éppen egy vezérműszíj
készlet elemeit úgy tesztelni, hogy a szorosabb tűrésűt el lehessen
választani a lazább tűrésűtől, amikor van benne fél tucat görgő, maga
a szíj stb, egy kisebb halom alkatrész? Szerinted kinek ven erre ideje
és energiája, műszakilag a gyakorlatban hogyan lenne kivitelezhető az,
amit itt állítasz?
Vagy hogyan tudja a Bosch minden egyes gázolajszűrőjét megmérni, hogy
ami biztosan tudja a 2 mikronos szűrést, azt a Fordnak adja a
Motorcraft szállítmányba, ami meg csak 2,5 mikront tud, azt eladja
Bosch néven?
Gondolj már bele abba, hogy mit jelent a gyakorlatban, amit állítasz,
és utána ne beszélj zöldséget...
Az tudott dolog, hogy pl. ha egy karosszérialem présformája 10 ezer
darabra jó, akkor a legelején, amikor még nem kopott a szerszám, jobb
minőségben, pontosabban présel, ezeket a darabokat viszik a "prémium"
országokba, ill. használják fel új autók készítéséhez. A második
felét, amikor már nem annyira pontos, de még tűrésen belüli az elem,
kapják a "futottak még" országok. De egy GO-szűrő vagy
vezérműszíj-görgő gyártása nem így működik!
Best regards,
Andy
Gábor Auth <auth.gabor at gmail.com> írta (2017. szeptember 7. 13:28):
> Hi,
>
> On Thu, Sep 7, 2017 at 1:01 PM Peter Peterb <peterb.list at gmail.com> wrote:
>
>> Ha nem ennyire sarkosan nézzük, akkor igen, manapság már elég sok K+F
>> és know-how lehet beszállítóknál.
>
>
> Egy szóval nem mondtam, hogy nincs.
>
> De komoly bajok vannak a világképével annak, aki azt képzeli, hogy a
> gyártósor végén véletlenszerűen dobálják az azonos alkatrészeket a
> Volkswagen, a Skoda, a Bosch és a no-name dobozba, hogy aztán különböző
> áron adják el, pedig csak a sorozatszámban térnek el.
>
> Lófaszt... a gyártósorról lejövő termékek minősége a selejt és a tökéletes
> között oszlik el és ott állnak az emberek a gyártósor végén mindenféle
> mérőeszközzel, végigmérik a paramétereket, a felső minőségi megy az Audi
> vagy a Volkswagen dobozba, aztán jön a Skoda doboz, aztán a Bosch doboz és
> amihez már tényleg nem merik a nevüket adni, az megy a no-name dobozokba.
> És minél hamarabb esik ki a termék a vizsgálatok során, annál olcsóbb, mert
> a minősége se a legjobb és kevesebb drága mérést kell rajta végezni, mert
> már elbukott egy teszten, ezért nem kell tovább mérni. És ha szerencséd
> van, akkor a selejtet újra feldolgozzák és nem kaparja ki a kukából egy
> leleményes kínai, aki eladja az Aliexpressen.
>
> Vajon mekkora "lehúzási potenciál" lehet a jónevű alkatrész kereskedőben, ha
>> simán, első szóra, bármiféle feltétel nélkül tud adni egy 2,2 MFt-os,
>> már mennyiségi kedvezményes listaárú rendelés összértékéből további
>> 830 eFt engedményt...
>>
>
> Egyrészt van olyan üzleti modell, hogy soha semmit nem tudsz megvenni
> listaáron, mindenki kap komolyabb discount ajánlatot. Ennek az az oka, hogy
> ha veszel tőlük öt terméket, amire kapsz 50 százalék engedményt és később
> szeretnél csak négy terméket venni, mert áttérnél egy konkurens termékekre,
> akkor onnantól szopni fogsz, mert listaáron kapnád meg a maradék cuccot,
> ami rosszabb, tehát maradsz vagy egyben váltasz. Vendor lock-in. Másrészt
> egyszer fog kérni valamit a kereskedő, ezért belemegy egy veszteséges
> üzletbe is a későbbi nyereség reményében.
>
> Bye,
> Auth Gábor
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list