[elektro] Elektronyos kőccség.
Xorn
toth.endre at gmail.com
Thu Sep 7 15:20:43 CEST 2017
De igen, egyforma.
Le tudsz mérni minden egyes legyártott ellenállást, mert az megoldható
technológiailag. Ha abból 1%-ost válogatsz le, akkor az 1%-on belül
per def az összes "egyforma".
De gázolajszűrőt nem tudsz 2 mikronos szűrésre egyenként tesztelni!
Van egy alapanyagod, a szűrőanyag, ami per def tudja ezt. Abból
csinálsz szűrőt, amit max. arra tudsz gyorsba' tesztelni, hogy
átereszt vagy nem ereszt, szárazon, levegővel megfújva. Mondj rá
értelmesen, százezres példányszámban is kivitelezhető megoldást,
hogyan ellenőrzik le, hogy minden szűrő teljesíti a 2 mikronos szűrési
követelményt úgy, hogy közben a szűrőt sem teszik tönkre!
Ahogyan a beérkező csapágy, mint alapanyag is tud egy bizonyos előírt
minőséget, pontosságot, tűrést. Az kap egy fröccsöntött műanyag
köpenyt, és megy a vezérműszíj-készletbe bármiféle egyenkénti
méregetés, ellenőrzés nélkül. Persze lehet mondani, hogy a Skodába
valóra alacsonyabb minőséget írnak elő. De mint kérdeztem, miért
tennék? A 60 ezret kell ennek is, annak is biztonsággal megfutnia. Ez
ugyanazt a minőséget követeli meg mindkettőtől, ergo hülye lenne
fölöslegesen többet fizetni a fölöslegesen jobb minőségért, vagy a
motorok tönkremenetelét és a kártérítést kockáztatni a szükségesnél
gyengebb minőséggel.
Erről van szó, hogy képtelenség minden egyes darabot ellenőrizni. Ezt
próbálom elmagyarázni az eleje óta... Közben meg ugyanebben a levélben
írod:
"Pedig ellenőriznek részfázisokban is és végterméket is. Minden egyes
példányt és szinte azonnal, hogy ne gyártsanak le 50-100-500 selejtet,
amíg kiderül a hiba."
Kezdelek nem érteni...
Best regards,
Andy
Gábor Auth <auth.gabor at gmail.com> írta (2017. szeptember 7. 14:48):
> Hi,
>
> On Thu, Sep 7, 2017 at 2:16 PM Xorn <toth.endre at gmail.com> wrote:
>
>> MInden egyes darab minősége különböző. Viszont a tűrésen
>> belül definíció szerint mind "egyforma".
>
>
> Nem, nem egyforma és éppen ezért a minőségellenőrzés kimenete sem bináris.
>
> Ez pedig azt jelenti, hogy ha nem ellenőrzöl minden egyes példányt, akkor
>> adtál a xarnak egy pofont, de nem csináltál semmit. Márpedig arra elég
>> nagy összeget hajlandó vagyok tenni, hogy nem ellenőriznek minden
>> egyes GO-szűrőt a Bosch-nál, mielőtt eladják! A legtöbb, amit el tudok
>> képzelni, hogy pl. megfújják sűrített levegővel, hogy ha selejt,
>> lyukas és átereszt, akkor kidobják.
>
>
> Pedig ellenőriznek részfázisokban is és végterméket is. Minden egyes
> példányt és szinte azonnal, hogy ne gyártsanak le 50-100-500 selejtet, amíg
> kiderül a hiba.
>
> Mint ahogyan nem is úszik a gázolajban minden egyes példány, szárazon
>> érkezik az összes.
>>
>
> Tehát megalapozott szakmai véleményed szerint nem ellenőrzik a szűrőket?
>
> Ahogyan nem ellenőrzik egyenként a csapágyakat a görgőkben a
>> vezérműszíjkészletben, hogy mekkora a tűrésük, nem ellenőrzik minden
>> egyes készletben a benne lévő szíj szakítószilárdságát stb. Mondjuk
>> nem is lehetne, képtelenség lenne.
>
>
> Nyilván képtelenség egyenként a csapágyakat automatikusan ellenőrizni még a
> szalagon... csak a karosszéria préselésénél lehet minőség szerint
> szelektálni, minden más alkatrésznél vagy megfelel vagy komplett selejt a
> termék, más lehetőség nincs.
>
> Bye,
> Auth Gábor
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list