[elektro] Elektronyos kőccség.
Xorn
toth.endre at gmail.com
Thu Sep 7 08:42:07 CEST 2017
A cuclizmusban kísérleteztek ezzel nem is kevesen. Akkoriban az
alkatrészekből összerakott autó nem volt szignifikánsan drágább a
készen kaphatónál, csakhogy az utóbbira hosszú éveket kellett várni
ugyebár. :-)
Azután jött valami rendelet, hogy az így összerakott autók nem
helyezhetőek forgalomba. Akkor lett a megoldás, hogy totálkáros autót
"javítottak" meg hasonló módon, de ez azért már eléggé visszavetette a
szépen haladó üzletmenetet, mivel erősen bonyolította a helyzetet.
Ma meg azért nem jön össze a dolog, mert amikor az alkatrészgyártó
elad 100-as tálcán darabonként 2 dollárért egy alkatrészt, akkor azt
egy utángyártó cég a saját neve alatt egyesével bezacskózva 10
dollárért adja, az autógyártó meg a saját márkanevével nyomtatott
kartondobozban 25-ért. (Ezek konkrét arányok, amiket sok évvel ezelőtt
egy GM/Opel vonalon dolgozó ismerős mesélt valami indexbúráról vagy
hasonlóról).
Best regards,
Andy
Best regards,
Andy
Gábor Auth <auth.gabor at gmail.com> írta (2017. szeptember 7. 8:33):
> Hi,
>
> On Wed, Sep 6, 2017 at 11:19 PM umnyo <umnyo at freemail.hu> wrote:
>
>> Annyi köze van hozzá, hogy nem mindegy hogy egy 80kWh-s cellát sütsz ki
>> 50Kw-tal vagy egy 20-30kWh-s cellát sütsz ki 50kW-tal. Az egyik esetben a
>> kapacitáshoz képesti kisütőáramod megnő. Ezt C értékkel szokás jellemezni
>> (100Ah-s cella 100A kisütőárammal 1C, 200A-rel 2C kisütés.) És ettől a C
>> értéktől igencsak függ a cella élettartama.
>>
>
> Az akkupakk nem egy monolitikus tömb, van benne töltés- és kisütés-vezérlő,
> nem egyszerre szívja le az összes cellát, hanem van benne wear levelling
> pont azért, hogy tervezetten legyenek használva és töltve a cellák... így a
> kisütőáram se érinti az egész akkupakkot. Logikailag érintené, de
> fizikailag irreleváns, mert ha a 80 kWh kapacitású pakkot használod 20 kW
> teljesítménnyel, akkor nem tudod kívülről megmondani, hogy 0,25C-vel húzod
> az összes cellát vagy 5C-vel egy 4 kWh kapacitású cell cluster-t...
>
> Valóban sok Prius van. De tudod is hogy milyen aksi van azoknak a
>> Priusoknak a nagy részében és pontosan hogyan is működik az
>> akkufelügyelete? A régebbiek még nem Li alapúak, az újak még még nem olyan
>> nagyon sok ciklust kaptak, ráadásul csak részciklusok van bennük, Nagyon
>> kicsi DOD-dal használják őket (így van hosszú élettartam).
>
>
> És? :)
>
> A lényeg az amit a felhasználónak kell fizetni érte.
>
>
> Értem én. Csak a vezetékes víznek is teljesen más ára van a Duna mellett és
> a Góbi-sivatag közepén.
>
> (nyilván a gyári akkupack ár kicsit jobb áron van az autógyártónál de nem
>> sokkal ám több ok miatt sem).
>>
>
> Ezzel azért vitáznék... egyszer próbálj meg papíron összerakni egy autót
> csak a kereskedőnél vásárolt eredeti gyári pótalkatrészekből és mondd meg,
> hogy hányszorosára jött ki az ára a gyárban összerakott autónak... :)
>
> Bye,
> Auth Gábor
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list