[elektro] Elektronyos kőccség.
umnyo
umnyo at freemail.hu
Wed Sep 6 23:18:57 CEST 2017
Annyi köze van hozzá, hogy nem mindegy hogy egy 80kWh-s cellát sütsz ki 50Kw-tal vagy egy 20-30kWh-s cellát sütsz ki 50kW-tal. Az egyik esetben a kapacitáshoz képesti kisütőáramod megnő. Ezt C értékkel szokás jellemezni (100Ah-s cella 100A kisütőárammal 1C, 200A-rel 2C kisütés.)
És ettől a C értéktől igencsak függ a cella élettartama.
Valóban sok Prius van. De tudod is hogy milyen aksi van azoknak a Priusoknak a nagy részében és pontosan hogyan is működik az akkufelügyelete? A régebbiek még nem Li alapúak, az újak még még nem olyan nagyon sok ciklust kaptak, ráadásul csak részciklusok van bennük, Nagyon kicsi DOD-dal használják őket (így van hosszú élettartam). Illetve a hibrideket ilyen téren nem feltétlen keverném ide, ott kicsit más a dolog, épp akkor indul a benya amikor kell, nincs agyonterhelt aksipack csak rásegítés, stb.
Az ár egy céges netto ár volt egyébként (ez lemaradt, pedig fontos) tehát áfa még rájön. A lényeg az amit a felhasználónak kell fizetni érte. Hogy azért mert vám és áfa meg ide kell hozni, tök mindegy, a felhasználónak ennyibe kerül (nyilván a gyári akkupack ár kicsit jobb áron van az autógyártónál de nem sokkal ám több ok miatt sem)..
Attila
"Gábor Auth" <auth.gabor at gmail.com> írta:
>Hi,
>
>On Wed, Sep 6, 2017 at 10:44 PM umnyo <umnyo at freemail.hu> wrote:
>
>> - ha lejjebb megyünk aksipack méretben (azért nincs minden autóban 80kWh
>> akkupack jelenleg) akkor a kisütőáramok arányaiban megnőnek
>
>
>Mi köze a kapacitásnak a kisütőáramhoz?
>
>
>> - senki nem látott még olyan akkupackot, ami ennyi ciklust kibírt volna. A
>> gyakorlat az, hogy bizony időnként egy egy cella meghal.....
>>
>
>Elég sok Prius szaladgál már és még.
>
>
>> Nincs összerakva, bedobozolva, csatlakozók, beszerelve, stb rátéve a
>> haszon, hanem ennyiét jön ki a cella gyártó kapuján. Nem rég egy Leafban
>> cseréltek akkupackot hivatalosan kicsit több volt mint 2.1 milla a 24kWh-s
>> pack. mindennel.legalábbis hazánkban. Ha ezt átkonvertálom, akkor durván
>> 300-320dollár/kWh környékén vagyunk.
>>
>
>Ja... plusz ÁFA, vám, satöbbi. Nincs értelme átszámolgatni forintban,
>teljesen más a költségek eloszlása, ha egy Magyarországnyi területen
>havonta eladsz egy autót vagy ha naponta ötvenet.
>
>Bye,
>Auth Gábor
>-----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list