[elektro] Villanyverda.. a töltés fajtája a legkisebb probléma :-)
hg12345
hg12345 at freemail.hu
Thu Mar 9 11:20:09 CET 2017
Hi,
amit írsz nem teljesen így van, emlékeim szerint 5-8% az elektromos hálózat vesztesége, ha újra hasznosuló energiából akarod nyerni, akkor nem a szomszédból fog érkezni... mert az időjárási viszonyok hasonlóak a környezetedben, ha meg éppen egy hirtelen vihargóc van a környékeden, akkor az ottani szélerőmű azzal lesz elfoglalva, hogy a vihar ne tegyen benne kárt. A napcellák, meg ha szerencsés vagy éppen, hogy annyit fognak termelni, a légkondit kiszolgálják, télen meg sötétben ennek csak a töredékét.
((( egy egyetemi mérés alapján, a BME egyik intézetén lévő napelemek 2 héttel a tisztítás után 15-20% hatásfok romlást szenvednek a kiülő por miatt, szóval van mind javítani...., nem tudom ki látott már napelemet tisztítani....)))
A akkus visszatáplálás meg egy vicc, ki az aki ezt bevállalja, hogy akármikor akarja használni az autót és csak a minimális távolsággal fog rendelkezni.... az inkább vegyen biciklit :-)
Azért az elektromos energia termelést is ismerni kéne vannak, a statikus alaperőművek ( atom, szén..) és a dinamikus csúcserőművek (15-30 perces) indulással leginkább gázturbinás kiviteleben, és a random megújuló energia termelők. Jelenleg a statikus erőmű üzemeltetők sokat panaszkodnak, hogy nem tudják jó hatásfokkal üzemeltetni a turbinákat, mert a random változások ahhoz kevesek, hogy a csúcs erőművet indítsák, így ezekkel kell valamennyire követni az energia termelést.... Persze ezek nem kapnak nagy visszhangot a sajtóban, a fogyasztóval meg úgyis kifizettetik a költségeket. De a rossz hatásfok miatt felesleges energiát dobunk ki az ablakon....
Szóval, ha még ehhez hozzá jön az autó.....
Amúgy azért ennek se olyan pici a biológia lábnyoma, csak kevésbé látszik, és a szalon zöldek jól mutatnak egy villanyautóban valami nagyon okos elektromos kütyüvel....
több probléma van :
- amikor az energia hővé változik (a végén mindenből az lesz), az a legtöbbször a város, így ennek megváltozik a mikroklímája, a levegő a városok felett mindig felfelé szál, és szeléről szív, ezért ritkábban esik ez eső, és a por szennyezés tovább ott marad.
- az akkuk elő állítása azért mert nem mutatják, nem túl környezet barát, arról nem is beszélve az alapanyagokhoz mennyi földet kell megmozgatni, (fosszilis energia alapon), majd amikor tönkremegy a mit kezdenek velük...
- Amúgy nem szeretnék tűzoltó lenne egy elektromos autó balesetben, 200Vdc nagyon ráz és nem tudod elengedni, és ahogy egy rádiótelefon kigyullad, ezt képzeljük el mondjuk 1000x-ben, mert a cellák megsérülhetnek és zárlat bármikor lehet belső vagy külső, ha meg beindul a rendszer akkor szépen átterjed a mellette lévőre is....
- és a többi anyagok előállításáról még nem is írnak,
------------------------------------------------------------------
Szóval szerintem nagyon sok mindent kell még megoldani
-------------------------------------------------------------------
Mielőtt az gondolnák, hogy nem vagyok a haladás mellett ez tévedés, de ami nem látszik azzal is illene tisztába lenni. Nagyon tetszik amikor a szalon zöldek beszélnek a fosszilis anyagok kiváltásáról, úgy hogy a legelemibb fizikával nincsenek tisztába. De piszkosul okosak, és mutogatják a drága zöld üzemelésű, de fosszilis előállítású kütyüiket...
Szóval jó lenne egy valódi kimutatás, hogy mikor mi mennyi energiát igényel a "por" és "szemét" állapota között.
Kormos Imre <imre.kormos at gmail.com> írta:
>Vagy nem..
>Ha a villany java nem 200 km-ről, Paksról jön, hanem a saját és a szomszédom háza tetején termelődik, máris borul az elméleted.
>A mások fontos dolog, az intelligens vezérlés. Hasonlóan, csak sokkal okosabban, mint a mai éjszakai áramos módszer.
>Ez is csökkenti a terület csúcsigényeit. Az éjszakától sem tudom, miért félünk annyira, ma a legtöbb felesleg akkor keletkezik.
>KI
>
>
>
>> Hi
>>
>> azért van ennél is egy nagyobb probléma amiről nem beszélnek vagy nem
>> veszik figyelembe.
>>
>> Mihelyt megnő az elektromos autó penetráció, kevés lesz a villany, még ha
>> elég is lenne, akkor is a jelenlegi kábelezés nem fogja bírni.
>> Ha sokan otthon töltik az autójukat, végül is teljesen mindegy, hogy tömb
>> vagy kertvárosi környezetben, megnövekszik a készenléti áram igény,
>> cserélni kell a hozzávezetéseket, trafókat és a távvezetékeket.
>>
>> A központi töltőállomások (mindegy hogy milyen módon tölt) is a ki kell
>> építeni a villanyt azt is valahonnan venni kell, szintén a fenti probléma áll elő.
>>
>> Nem hiszem, hogy minden embert rá lehet venni, hogy csak völgy
>> szakaszban töltsön, de nyáron ez se tökéletes megoldás amikor éjszaka is
>> mennek a légkondik.
>>
>>
>> Xorn <toth.endre at gmail.com> írta:
>> >Jól nézne ki az a 26 m-es antenna minden sarkon, ahogyan forog az autók
>> >után, és szórja rájuk a fél MW-ot. Meg az autókon a 24 m2 (ha jól
>> >értettem) vevőmodul is. Egy ekkora antennával már vitorlázni is
>> >lehetne... :-)
>> >
>> >Az a hatásfok % nem a kisugárzottból visszavett, hanem csak a vevő
>> >oldal hatásfoka lehet inkább.
>> >
>> >Best regards,
>> >Andy
>> >
>> >FuzArn <fuzarn at gmail.com> írta (2017. március 9. 0:38):
>> >>
>> >>
>> >> https://m.youtube.com/watch?v=RNqEyfVrEug
>> >>
>> >> 82% hatasfok, 34000W, 1975-ben, 1.5km
>> >>
>> >>
>> >> Mit ossze tudtok rugozni olyan dolgon, ami mar 20 eve is elavult volt
>> >> ;)
>> >>
>> >>
>> >> A.
>> >>
>> >>> On 2017. Mar 8., at 15:23, elight <elight at gmail.hu> wrote:
>> >>>
>> >>> Engem csak az zavar,
>> >>> hogy ha egy tekercstől elveszik a vasmagot, az leég. Ha marad benne,
>> >>> akkor meg szór..
>> >>> Szóval kell az a szabályzókör , hogy csak akkor adjon át energiát,
>> >>> ha maximálisan jó a csatolás egyébként meg ne szórja egy szemernyit
>> >>> sem.
>> >>> Ekkora energiáknál nem igazán jó a "likas fazék"..
>> >>> Na jó ez még nem megoldhatatlan.
>> >>> De igazán akkor a leghatékonyabb ha
>> >>> eleve bele van kódolva a csatolási rendszerbe ez az automatizmus..
>> >>> És nem pedig külön kell még gondoskodni erről is.
>> >>> Üdv István
>> >>>
>> >>> 2017-03-08 15:13 keltezéssel, jhidvegi írta:
>> >>>> Xorn wrote:
>> >>>>> A kerékben van egy sorozat tekercs, ami "légrés nélkül" pont
>> >>>>> passzol az útba szerelt tekercsekhez, amik adják az energiát. És
>> >>>>> még csak nem is mozog, ha elég rövid a töltőimpulzus. :-)
>> >>>>
>> >>>> Ezt elmondják, vagy csak gondolod?
>> >>>>
>> >>>> hjozsi
>> >>>> -----------------------------------------
>> >>>> elektro[-flame|-etc]
>> >>>
>> >>> -----------------------------------------
>> >>> elektro[-flame|-etc]
>> >> -----------------------------------------
>> >> elektro[-flame|-etc]
>> >
>> >-----------------------------------------
>> > elektro[-flame|-etc]
>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>
>-----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list