[elektro] Villanyverda.. a töltés fajtája a legkisebb probléma :-)
Xorn
toth.endre at gmail.com
Thu Mar 9 11:43:24 CET 2017
Én pl. le szoktam mosni időnként slaggal a paneleket. Olyankor valóban
meg is ugrik vagy 10%-ot a termelés. Ezt úgy hetente érdemes
megcsinálni.
Best regards,
Andy
hg12345 <hg12345 at freemail.hu> írta (2017. március 9. 11:20):
> Hi,
>
> amit írsz nem teljesen így van, emlékeim szerint 5-8% az elektromos hálózat vesztesége, ha újra hasznosuló energiából akarod nyerni, akkor nem a szomszédból fog érkezni... mert az időjárási viszonyok hasonlóak a környezetedben, ha meg éppen egy hirtelen vihargóc van a környékeden, akkor az ottani szélerőmű azzal lesz elfoglalva, hogy a vihar ne tegyen benne kárt. A napcellák, meg ha szerencsés vagy éppen, hogy annyit fognak termelni, a légkondit kiszolgálják, télen meg sötétben ennek csak a töredékét.
> ((( egy egyetemi mérés alapján, a BME egyik intézetén lévő napelemek 2 héttel a tisztítás után 15-20% hatásfok romlást szenvednek a kiülő por miatt, szóval van mind javítani...., nem tudom ki látott már napelemet tisztítani....)))
>
> A akkus visszatáplálás meg egy vicc, ki az aki ezt bevállalja, hogy akármikor akarja használni az autót és csak a minimális távolsággal fog rendelkezni.... az inkább vegyen biciklit :-)
>
> Azért az elektromos energia termelést is ismerni kéne vannak, a statikus alaperőművek ( atom, szén..) és a dinamikus csúcserőművek (15-30 perces) indulással leginkább gázturbinás kiviteleben, és a random megújuló energia termelők. Jelenleg a statikus erőmű üzemeltetők sokat panaszkodnak, hogy nem tudják jó hatásfokkal üzemeltetni a turbinákat, mert a random változások ahhoz kevesek, hogy a csúcs erőművet indítsák, így ezekkel kell valamennyire követni az energia termelést.... Persze ezek nem kapnak nagy visszhangot a sajtóban, a fogyasztóval meg úgyis kifizettetik a költségeket. De a rossz hatásfok miatt felesleges energiát dobunk ki az ablakon....
>
> Szóval, ha még ehhez hozzá jön az autó.....
>
> Amúgy azért ennek se olyan pici a biológia lábnyoma, csak kevésbé látszik, és a szalon zöldek jól mutatnak egy villanyautóban valami nagyon okos elektromos kütyüvel....
> több probléma van :
> - amikor az energia hővé változik (a végén mindenből az lesz), az a legtöbbször a város, így ennek megváltozik a mikroklímája, a levegő a városok felett mindig felfelé szál, és szeléről szív, ezért ritkábban esik ez eső, és a por szennyezés tovább ott marad.
> - az akkuk elő állítása azért mert nem mutatják, nem túl környezet barát, arról nem is beszélve az alapanyagokhoz mennyi földet kell megmozgatni, (fosszilis energia alapon), majd amikor tönkremegy a mit kezdenek velük...
> - Amúgy nem szeretnék tűzoltó lenne egy elektromos autó balesetben, 200Vdc nagyon ráz és nem tudod elengedni, és ahogy egy rádiótelefon kigyullad, ezt képzeljük el mondjuk 1000x-ben, mert a cellák megsérülhetnek és zárlat bármikor lehet belső vagy külső, ha meg beindul a rendszer akkor szépen átterjed a mellette lévőre is....
> - és a többi anyagok előállításáról még nem is írnak,
>
> ------------------------------------------------------------------
> Szóval szerintem nagyon sok mindent kell még megoldani
> -------------------------------------------------------------------
> Mielőtt az gondolnák, hogy nem vagyok a haladás mellett ez tévedés, de ami nem látszik azzal is illene tisztába lenni. Nagyon tetszik amikor a szalon zöldek beszélnek a fosszilis anyagok kiváltásáról, úgy hogy a legelemibb fizikával nincsenek tisztába. De piszkosul okosak, és mutogatják a drága zöld üzemelésű, de fosszilis előállítású kütyüiket...
>
> Szóval jó lenne egy valódi kimutatás, hogy mikor mi mennyi energiát igényel a "por" és "szemét" állapota között.
>
>
>
>
>
> Kormos Imre <imre.kormos at gmail.com> írta:
>>Vagy nem..
>>Ha a villany java nem 200 km-ről, Paksról jön, hanem a saját és a szomszédom háza tetején termelődik, máris borul az elméleted.
>>A mások fontos dolog, az intelligens vezérlés. Hasonlóan, csak sokkal okosabban, mint a mai éjszakai áramos módszer.
>>Ez is csökkenti a terület csúcsigényeit. Az éjszakától sem tudom, miért félünk annyira, ma a legtöbb felesleg akkor keletkezik.
>>KI
>>
>>
>>
>>> Hi
>>>
>>> azért van ennél is egy nagyobb probléma amiről nem beszélnek vagy nem
>>> veszik figyelembe.
>>>
>>> Mihelyt megnő az elektromos autó penetráció, kevés lesz a villany, még ha
>>> elég is lenne, akkor is a jelenlegi kábelezés nem fogja bírni.
>>> Ha sokan otthon töltik az autójukat, végül is teljesen mindegy, hogy tömb
>>> vagy kertvárosi környezetben, megnövekszik a készenléti áram igény,
>>> cserélni kell a hozzávezetéseket, trafókat és a távvezetékeket.
>>>
>>> A központi töltőállomások (mindegy hogy milyen módon tölt) is a ki kell
>>> építeni a villanyt azt is valahonnan venni kell, szintén a fenti probléma áll elő.
>>>
>>> Nem hiszem, hogy minden embert rá lehet venni, hogy csak völgy
>>> szakaszban töltsön, de nyáron ez se tökéletes megoldás amikor éjszaka is
>>> mennek a légkondik.
>>>
>>>
>>> Xorn <toth.endre at gmail.com> írta:
>>> >Jól nézne ki az a 26 m-es antenna minden sarkon, ahogyan forog az autók
>>> >után, és szórja rájuk a fél MW-ot. Meg az autókon a 24 m2 (ha jól
>>> >értettem) vevőmodul is. Egy ekkora antennával már vitorlázni is
>>> >lehetne... :-)
>>> >
>>> >Az a hatásfok % nem a kisugárzottból visszavett, hanem csak a vevő
>>> >oldal hatásfoka lehet inkább.
>>> >
>>> >Best regards,
>>> >Andy
>>> >
>>> >FuzArn <fuzarn at gmail.com> írta (2017. március 9. 0:38):
>>> >>
>>> >>
>>> >> https://m.youtube.com/watch?v=RNqEyfVrEug
>>> >>
>>> >> 82% hatasfok, 34000W, 1975-ben, 1.5km
>>> >>
>>> >>
>>> >> Mit ossze tudtok rugozni olyan dolgon, ami mar 20 eve is elavult volt
>>> >> ;)
>>> >>
>>> >>
>>> >> A.
>>> >>
>>> >>> On 2017. Mar 8., at 15:23, elight <elight at gmail.hu> wrote:
>>> >>>
>>> >>> Engem csak az zavar,
>>> >>> hogy ha egy tekercstől elveszik a vasmagot, az leég. Ha marad benne,
>>> >>> akkor meg szór..
>>> >>> Szóval kell az a szabályzókör , hogy csak akkor adjon át energiát,
>>> >>> ha maximálisan jó a csatolás egyébként meg ne szórja egy szemernyit
>>> >>> sem.
>>> >>> Ekkora energiáknál nem igazán jó a "likas fazék"..
>>> >>> Na jó ez még nem megoldhatatlan.
>>> >>> De igazán akkor a leghatékonyabb ha
>>> >>> eleve bele van kódolva a csatolási rendszerbe ez az automatizmus..
>>> >>> És nem pedig külön kell még gondoskodni erről is.
>>> >>> Üdv István
>>> >>>
>>> >>> 2017-03-08 15:13 keltezéssel, jhidvegi írta:
>>> >>>> Xorn wrote:
>>> >>>>> A kerékben van egy sorozat tekercs, ami "légrés nélkül" pont
>>> >>>>> passzol az útba szerelt tekercsekhez, amik adják az energiát. És
>>> >>>>> még csak nem is mozog, ha elég rövid a töltőimpulzus. :-)
>>> >>>>
>>> >>>> Ezt elmondják, vagy csak gondolod?
>>> >>>>
>>> >>>> hjozsi
>>> >>>> -----------------------------------------
>>> >>>> elektro[-flame|-etc]
>>> >>>
>>> >>> -----------------------------------------
>>> >>> elektro[-flame|-etc]
>>> >> -----------------------------------------
>>> >> elektro[-flame|-etc]
>>> >
>>> >-----------------------------------------
>>> > elektro[-flame|-etc]
>>>
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>>
>>-----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list