[elektro] Villanyverda.. a töltés fajtája a legkisebb probléma :-)

elight elight at gmail.hu
Thu Mar 9 09:56:22 CET 2017


Szia

és arról van közelítő adat,
hogy az ilyen elosztott paraméterű, rendszeres
tárolás esetén hogyan aránylik a veszteség
a távvezetékes rendszerhez képest?

Mert itt elhangzott hogy az viszi
az energiát akinek éppen kell,
és a másik akinek nem az szolgáltatja..
De minden ilyen akkuáttöltés vesztességgelis jár.
Már csak azért is, mert némileg meg kell emelni
a feszültséget, hogy az energia hajlandó
legyen cammogni a másik akku felé. (gyorstöltés;)
A már sok akkut látott egységnyi töltés
ezért vagy többe kerül, vagy a tárolást
biztosító személyeknél jelentkezik.

Azért ez nem teljesen egy vödör víz analógia,
ami egy az egyben egyszerűen átönthető.
Habár nagy tételben még víznél is akadhatnak
apró veszteségek.

Üdv István


2017-03-09 09:37 keltezéssel, Kormos Imre írta:
> Vagy nem..
> Ha a villany java nem 200 km-ről, Paksról jön, hanem a saját és a szomszédom háza tetején termelődik, máris borul az elméleted.
> A mások fontos dolog, az intelligens vezérlés. Hasonlóan, csak sokkal okosabban, mint a mai éjszakai áramos módszer.
> Ez is csökkenti a terület csúcsigényeit. Az éjszakától sem tudom, miért félünk annyira, ma a legtöbb felesleg akkor keletkezik.
> KI
>
>
>
>> Hi
>>
>> azért van ennél is egy nagyobb probléma amiről nem beszélnek vagy nem
>> veszik figyelembe.
>>
>> Mihelyt megnő az elektromos autó penetráció, kevés lesz a villany, még ha
>> elég is lenne, akkor is a jelenlegi kábelezés nem fogja bírni.
>> Ha sokan otthon töltik az autójukat, végül is teljesen mindegy, hogy tömb
>> vagy kertvárosi környezetben, megnövekszik a készenléti áram igény,
>> cserélni kell a hozzávezetéseket, trafókat és a távvezetékeket.
>>
>> A központi töltőállomások (mindegy hogy milyen módon tölt) is a ki kell
>> építeni a villanyt azt is valahonnan venni kell, szintén a fenti probléma áll elő.
>>
>> Nem hiszem, hogy minden embert rá lehet venni, hogy csak völgy
>> szakaszban töltsön, de nyáron ez se tökéletes megoldás amikor éjszaka is
>> mennek a légkondik.
>>
>>
>> Xorn <toth.endre at gmail.com> írta:
>>> Jól nézne ki az a 26 m-es antenna minden sarkon, ahogyan forog az autók
>>> után, és szórja rájuk a fél MW-ot. Meg az autókon a 24 m2 (ha jól
>>> értettem) vevőmodul is. Egy ekkora antennával már vitorlázni is
>>> lehetne... :-)
>>>
>>> Az a hatásfok % nem a kisugárzottból visszavett, hanem csak a vevő
>>> oldal hatásfoka lehet inkább.
>>>
>>> Best regards,
>>> Andy
>>>
>>> FuzArn <fuzarn at gmail.com> írta (2017. március 9. 0:38):
>>>>
>>>> https://m.youtube.com/watch?v=RNqEyfVrEug
>>>>
>>>> 82% hatasfok, 34000W, 1975-ben, 1.5km
>>>>
>>>>
>>>> Mit ossze tudtok rugozni olyan dolgon, ami mar 20 eve is elavult volt
>>>> ;)
>>>>
>>>>
>>>> A.
>>>>
>>>>> On 2017. Mar 8., at 15:23, elight <elight at gmail.hu> wrote:
>>>>>
>>>>> Engem csak az zavar,
>>>>> hogy ha egy tekercstől elveszik a vasmagot, az leég. Ha marad benne,
>>>>> akkor meg szór..
>>>>> Szóval kell az a szabályzókör  , hogy csak akkor adjon át energiát,
>>>>> ha maximálisan jó a csatolás egyébként meg ne szórja egy szemernyit
>>>>> sem.
>>>>> Ekkora energiáknál nem igazán jó a "likas fazék"..
>>>>> Na jó ez még nem megoldhatatlan.
>>>>> De igazán akkor a leghatékonyabb ha
>>>>> eleve bele van kódolva a csatolási rendszerbe ez az automatizmus..
>>>>> És nem pedig külön kell még gondoskodni erről is.
>>>>> Üdv István
>>>>>
>>>>> 2017-03-08 15:13 keltezéssel, jhidvegi írta:
>>>>>> Xorn wrote:
>>>>>>> A kerékben van egy sorozat tekercs, ami "légrés nélkül" pont
>>>>>>> passzol az útba szerelt tekercsekhez, amik adják az energiát. És
>>>>>>> még csak nem is mozog, ha elég rövid a töltőimpulzus. :-)
>>>>>> Ezt elmondják, vagy csak gondolod?
>>>>>>
>>>>>> hjozsi
>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>          elektro[-flame|-etc]
>>>>> -----------------------------------------
>>>>>          elektro[-flame|-etc]
>>>> -----------------------------------------
>>>>            elektro[-flame|-etc]
>>> -----------------------------------------
>>>           elektro[-flame|-etc]
>> -----------------------------------------
>>            elektro[-flame|-etc]
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list