[elektro] VellanyCuzuki.

umnyo umnyo at freemail.hu
Fri Jul 7 09:22:57 CEST 2017


Ráadásul az a váltó lehet hogy félig meddig automata vagy félautomata is lesz, hogy a villanymotor mindig lehetőleg legideálisabb munkaponton dolgozzon. Sőt lehet, hogy eco módot csinálhatsz meg sportot, hogy egyiknél a kisebb áram és fogyasztás a lényeg a másik módnál a gyorsulás. És akkor más más tartományban kell dolgozzon.

Van benne nem kis ráció.

Emellett ne felejtsük el, egy motoron igen korlátos a hely és súlyterhelés. És bejön a képbe hogy az akkunak is hely kell meg súly. Minden kg számít. Én is építgetek villanymotorokat, évi úgy egy darabot, elég nagy korlát tud lenni az aksik elhelyezhetősége. És kb a 4. darabnál nálam is bejött, hogy egy váltóra/főtengelyre kellene illeszteni egy villanymotort, mert biza jó lenne sok esetben.

Attila


elight <elight at gmail.hu> írta:
>Lehet.
>
>És az is el tudom képzelni,
>hogy nekik egyszerűbb egy kívánt paraméterű
>váltót gyorsan összerakni, mint más villanyos
>megoldást keresgélni, fejlesztgetni.
>  Pedig azt meg  Mi tudnánk  könnyebben
>be fogadni ezzel az  "egy drótos"
>gondolkodásmódunkkal. :-)
>A gépészkedés ugyanakkor már
>kevésbé magától érthetőnek  tűnhet.
>
>( Pl nemrég szedtem le a laptopomon az
>   enter billentyű fedelét tisztítás végett.
>   Megértem rájönni hogyan is működ.
>   Mármint hogy helyére kerüljön és
>   nyomjon is az a rugó, mégse törjek le semmit.
>   Pedig így utólag egészen logikus dolog..
>   És akkor hol vagyok  egy többfokozatú váltó
>    javítási szintű csínja-bínjának az ismeretében.
>    Szét se nagyon merném szedni, pedig az elveket
>    és a gyakorlatot is tanultuk annó. )
>
>Üdv István.
>
>A gépiparban adott a infrastruktúra, a hagyomány
>és a kifinomult technológia.
>Ugyanakkor a motorosok is megszokták
>hogy beletaposnak a váltóba
>azután gáz!
>
>
>2017-07-06 21:55 keltezéssel, Ökrös Miklós írta:
>> Akkor elképzelhető, hogy jól gondoltam?
>> Lehet, hogy összességében tényleg előnyösebb számukra a kisebb méretű 
>> és tömegű, de nagyobb fordulatszámú motor egy váltóval, mint egy 
>> nagyobb motor?
>>
>> Üdv:
>> Miklós
>>
>> ----- Original Message ----- From: "umnyo"
>> Sent: Thursday, July 06, 2017 7:10 PM
>> Subject: Re: [elektro] VellanyCuzuki.
>>
>>
>>> Van ám oka.
>>>
>>> Alapvetően egy motoron nincs túl nagy hely. Azaz igencsak központi 
>>> kérdés a méret. és a súly is korlátosabb
>>>
>>> Azaz hogy tudsz olyan kis méretű villanymotort csinálni, hogy nagy 
>>> legyen a teljesítménye és legyen nyomatéka is? Úgy hogy csinálsz egy 
>>> kicsi pörgős villanymotort, sokezres fordulatszámmal, majd 
>>> leáttételezed. Így alacsony sebességnél is lesz nyomaték ahogy kell.
>>>
>>> P=n*M.
>>>
>>> Egy villanymotornál azért nem olyan triviális olyat csinálni, hogy 
>>> alacsony fordulaton nagy nyomaték legyen. Ehhez felépítéstől 
>>> függetlenül nagy térerősség és fluxus kell, ahhoz meg vas és anyag 
>>> ami méret és súly. nem kicsi.
>>>
>>> Fel tudnám hozni az én kerékagymotoromat is,a minek névlegesen a 
>>> teljesítménye 8kW,  Csúcsban 22kW -t ad le. Mivel kerékagymotor, 
>>> ezért relatíve alacsony fordulatszám tartozik hozzá. Ugyanilyen 
>>> teljesítményű / kaliberű villanymotor nagyobb fordulatszám 
>>> tartományban fele, harmad súlyban és fele méretben elérhető.azonos 
>>> teljesítményben. Nyilván más a nyomatékgörbe, de erre van a  
>>> (nyomaték)váltó).
>>>
>>> A hegyi menetekről nem is beszélek, amikor alacsonyabb a fordulat, és 
>>> az aksi meg horpad befelé a nagy áramoktól.
>>>
>>> Szóval nem értelemetlen, nekem is volt régebben hasonló próbálkozásom 
>>> egy meglévő blokk átalakításánál, de nem vagyok gépészmérnök, és 
>>> félbeszakadt a dolog.
>>>
>>> Attila
>>
>> -----------------------------------------
>>          elektro[-flame|-etc]
>
>-----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list