[elektro] VellanyCuzuki.
elight
elight at gmail.hu
Fri Jul 7 08:25:31 CEST 2017
Lehet.
És az is el tudom képzelni,
hogy nekik egyszerűbb egy kívánt paraméterű
váltót gyorsan összerakni, mint más villanyos
megoldást keresgélni, fejlesztgetni.
Pedig azt meg Mi tudnánk könnyebben
be fogadni ezzel az "egy drótos"
gondolkodásmódunkkal. :-)
A gépészkedés ugyanakkor már
kevésbé magától érthetőnek tűnhet.
( Pl nemrég szedtem le a laptopomon az
enter billentyű fedelét tisztítás végett.
Megértem rájönni hogyan is működ.
Mármint hogy helyére kerüljön és
nyomjon is az a rugó, mégse törjek le semmit.
Pedig így utólag egészen logikus dolog..
És akkor hol vagyok egy többfokozatú váltó
javítási szintű csínja-bínjának az ismeretében.
Szét se nagyon merném szedni, pedig az elveket
és a gyakorlatot is tanultuk annó. )
Üdv István.
A gépiparban adott a infrastruktúra, a hagyomány
és a kifinomult technológia.
Ugyanakkor a motorosok is megszokták
hogy beletaposnak a váltóba
azután gáz!
2017-07-06 21:55 keltezéssel, Ökrös Miklós írta:
> Akkor elképzelhető, hogy jól gondoltam?
> Lehet, hogy összességében tényleg előnyösebb számukra a kisebb méretű
> és tömegű, de nagyobb fordulatszámú motor egy váltóval, mint egy
> nagyobb motor?
>
> Üdv:
> Miklós
>
> ----- Original Message ----- From: "umnyo"
> Sent: Thursday, July 06, 2017 7:10 PM
> Subject: Re: [elektro] VellanyCuzuki.
>
>
>> Van ám oka.
>>
>> Alapvetően egy motoron nincs túl nagy hely. Azaz igencsak központi
>> kérdés a méret. és a súly is korlátosabb
>>
>> Azaz hogy tudsz olyan kis méretű villanymotort csinálni, hogy nagy
>> legyen a teljesítménye és legyen nyomatéka is? Úgy hogy csinálsz egy
>> kicsi pörgős villanymotort, sokezres fordulatszámmal, majd
>> leáttételezed. Így alacsony sebességnél is lesz nyomaték ahogy kell.
>>
>> P=n*M.
>>
>> Egy villanymotornál azért nem olyan triviális olyat csinálni, hogy
>> alacsony fordulaton nagy nyomaték legyen. Ehhez felépítéstől
>> függetlenül nagy térerősség és fluxus kell, ahhoz meg vas és anyag
>> ami méret és súly. nem kicsi.
>>
>> Fel tudnám hozni az én kerékagymotoromat is,a minek névlegesen a
>> teljesítménye 8kW, Csúcsban 22kW -t ad le. Mivel kerékagymotor,
>> ezért relatíve alacsony fordulatszám tartozik hozzá. Ugyanilyen
>> teljesítményű / kaliberű villanymotor nagyobb fordulatszám
>> tartományban fele, harmad súlyban és fele méretben elérhető.azonos
>> teljesítményben. Nyilván más a nyomatékgörbe, de erre van a
>> (nyomaték)váltó).
>>
>> A hegyi menetekről nem is beszélek, amikor alacsonyabb a fordulat, és
>> az aksi meg horpad befelé a nagy áramoktól.
>>
>> Szóval nem értelemetlen, nekem is volt régebben hasonló próbálkozásom
>> egy meglévő blokk átalakításánál, de nem vagyok gépészmérnök, és
>> félbeszakadt a dolog.
>>
>> Attila
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list