[elektro] akku

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Wed Jan 4 00:13:16 CET 2017


Acs Gabor wrote:
> Mostanra én is így lettem vele. Idén harmadszor szívtam meg, és minden
> alkalommal valami felkapcsolva felejtett kis lámpa miatt. Egyszer kint
> hagytam negyed órát a vészvillogót, le is szívta.

Ahogy olvasom a történéseidet, van egy tippem, vagy gyanúm:

Neked jó lenne, ha mindig lenne az autóban egy tartalék olcsó aksi, ami valahogy 
rá van kötve az autó hálózatára egy erősebb schottky diódán át, hogy csak 
tölteni legyen képes a rendszer, róla fogyasztani nem. Meg szerszámok 
odakészítve a cseréhez.

Így bármikor, ha olyan gond van, hogy égve sikerült megint hagyni valami 
világítást (mert ezek szerint ez valamiért nincs megoldva), vagy más okból száll 
el az üzemi aksi, akkor seperc alatt felcseréled őket, és ami eddig üzemi volt, 
az lesz a tartalék, szépen fel fog töltődni. Ha a fesszabályozó 14V-ra van 
állítva (ilyesmi szokott lenni), akkor 13,7V táján fog megállni a tartalék aksi 
fesze, ami elég jelentős töltöttséget jelent.

De lehet csinálni valami kapcsolós vagy fetes szerkezetet is, és akkor mindig 
maxon van anélkül, hogy lenne róla fogyasztás.

Persze az igazi az lenne, ha meg lenne oldva a bárminek az égvefelejtésének a 
kizárása. Ez nemtom, hogy megy. Nálam régen volt olyan, hogy az 
utastér-világítás fent van a fejem fölött, és az unokám szerette kapcsolgatni. 
Nappal nem lehet észrevenni, hogy másik állásba (folyton égőre) van kapcsolva, 
de sötétben mindig időben észrevettem, sosem tudta leszívni az aksit. Viszont 
olyantól már vagy 2-3-szor is szívtam, hogy valami töltéshiba miatt kellett 
hazajönnöm minél hamarabb, sokszor lámpa nélkül az akku kapacára hagyatkozva. 
Ebből az előző autónál kábel szakadt le valahol, a mostaninak meg a generátora 
szart be.

De jó, hogy felhívtátok az aksira a figyelmet, valahogy meg fogom mérni a 
kapacát, lehet, hogy ez is már kisebb 10Ah-nál. Orvul támad ez a fajta probléma 
mindig.

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list