[elektro] akku

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Wed Jan 4 00:28:52 CET 2017


a streetracer gyerekek meg szerelnek autot. mindenki mas retteg hogy
meggyullad a check engine lampa a bikazastol es az szazezres koltseg.
en a pickuposokban bizom meg. azok talan meg latnak meghibasodast es neha
szukseguk van segitsegre.

On Jan 3, 2017 10:47 PM, "Acs Gabor" <levlista at e8e.eu> wrote:

> Na ez úgy volt, hogy 24.-én, Szenteste voltunk vendégségben a fiammal.
> Valamikor éjfél körül jöttünk el. Lámpa ugye úgy maradt, autó nem indul.
>
> Lejtős utca, de orral felfele, először is tologatva meg kellett fordítanom
> az autót :) Enyhe a lejtő, de gondoltam azon csak beránt. Hát nem, nagyon
> sokat tologattam, néha meg-meg rándult, de nem indult be.
>
> Akkor látom, hogy egy taxival jött valaki. Indulok a taxi felé
> (bikakábellel a kézben), az gyorsan becsukja az ajtókat, és már fordulna
> meg. Futni kezdtem, meglátott, letekeri az ablakot. tehát én, kezemben a
> bikakábellel, mellettem a kicsi gyerekem, és tudom nem helyes, de már éjjel
> 1 felé járt... Rám néz, köszönök. Kérdem, tudna-e egy kis árammal segíteni.
> Válasz: árammal? Azzal nem. Ablak felteker, taxis el.
>
> Nem nagy forgalmú utca, utána még 4 vagy 5-en csinálták ezt meg, volt aki
> csak lassított a közelemben, és amint meglátta hogy bikakábel, rögtön
> padlógázzal elhúzott.
> Végül mondtam a gyereknek, hogy elég volt, hazamegyünk gyalog (kb. 4km.).
> El is indultunk, amikor jött egy tipikus kemény gyerek olyan kicsi de erős
> tuning-autóval. Na ebből a diszkópatkányból ki nem nézném, hogy segít! És
> de. Ő volt az egyetlen, nagyon jó fej volt, pedig kellett vagy 10 percig
> ott járatnia a motorját, hogy az enyém észhez térjen. A végén pedig a kis
> szőke barátnőjével boldog Karácsonyt kívántak, amikor beindult az én autóm
> :)
>
> Gábor
>
> 2017.01.03. 21:13 keltezéssel, Karoly Kovacs írta:
>
>> Csatlakozom!
>> Akkor, amikor még a mainál is sokkal jobban dúlt Mo-on a francia autó
>> útálat, nekem Peugeot 205 dízelem volt. A maga korában az egy csodaautó
>> volt. Akkor már .de dolgoztam, és egyszer Mo-ról kifele menet Linz
>> környékén megálltam pisilni egy benzinkútnál. Az óriáskígyó legeltetése
>> után indítózom ... semmi. Na b+! Mit volt mit tenni, megkértem egy autós
>> társat (akkoriban még segítettek egymáson az emberek...) és bebikáztuk.
>> Mivel akkor az öngyújtós motorok még nem fogyasztottak plusz áramot, simán
>> el tudtam vele menni a célig (motorleállítás nélkül). Utólag kiderült, hogy
>> cellazárlat.
>> Az eset pikantériája, hogy utána, amikor mindenhol meséltem a történetet
>> (először szándékosan elhallgatva a hiba okát, csak a "cserbenhagyás" tényét
>> mesélve), mindneki elkezdett vigyorogni, hogy "áááá, francia autó". Én meg
>> visszavigyororgtam, hogy "áááá, Bosch akku...". :)))
>> N.b.: a Peugeot 205 dízel valóban egy csoda volt - persze a maga idejében!
>>
>> Károly
>>
>> L. Pasztor wrote:
>>
>>> Nem kell hozzá még a tél és a hideg sem ..
>>> Nyár kellős közepén Szeged-Pest az M5-ön, és Pesten egyenesen le egy
>>> mélygarázsba. Kb 1.5 óra múlva Mondeo nem indult ... rámértünk ...
>>> cellazárlat. Szétesett valszeg benne a fegyverzet, és kész lett percek
>>> alatt.  Kb. 4-5 éves volt autó és akksi, akkoriban azt az autót
>>> nagyrészt csak városon kívül, hosszabb távokra használtam.
>>>
>>> Szóval egy akksi bizonyos idő után bármikor be-krepálhat, és nem kell
>>> neki tél ...
>>>
>>> --------------------
>>> L. Pásztor
>>> --------------------
>>>
>>>
>>>
>>> On 2017-01-03 5:45 PM, Nemeth Szabolcs wrote:
>>>
>>>> Hello!
>>>>
>>>> En is huztam-halasztottam az akku cseret. Hidegben mar nehezen
>>>> forgatta. De vegul kicsereltem, mert mindig a legroszabbkor nem
>>>> indult. Es olcsobb volt venni egy akkut, mint mindig elkesni a
>>>> toltogetes miatt. Amugy modell toltot hasznalok az 15 perc alatt tolt
>>>> annyit, hogy beindul. Kiveve a multkor amikor elromlott a motor
>>>> homeseklet jelado, es  hidegen is 90 fokot mert. A motorvezerlo meg
>>>> gondolta, hogy izzitas, meg dusitas nelkul is indul. Vettem egy
>>>> Duracellt 5ev garral.
>>>>
>>>> Szabolcs
>>>>
>>>> 2017.01.03. 10:57 keltezéssel, Acs Gabor írta:
>>>>
>>>>> ...eltelt újabb egy év :) Tavaly végül nem cseréltem le az akksit,
>>>>> végig kibírta a telet, miután felhoztam a lakásba, és egy
>>>>> laptop-adapterrel feltöltöttem fullra.
>>>>>
>>>>> Most idén télen újra megy a mizéria, mert tök jól működik, egész
>>>>> addig, amíg nem felejtünk felkapcsolva valami lámpát, mert akkor
>>>>> reggelre kampec. Azt tapasztalom, hogy indítóárama van még rendesen,
>>>>> de kapacitása nem annyira. Ami persze összefügghet azzal is, hogy
>>>>> idén sok rövidet megyek vele, égnek a lámpák stb.
>>>>>
>>>>> Na csak amit most el akartam mondani: Már párszor elhangzott, hogy
>>>>> kell egy 12V-os powerbankot venni, amin van ilyen szivargyújtóra
>>>>> dugható csatlakozás, és arról észhez tér az akksi.
>>>>> Ezen felbuzdulva tegnap végeztem egy kísérletet. Miután nem voltam
>>>>> itthon, a töltő meg igen, és ismét sikerült éjszakára felkapcsolva
>>>>> hagyni egy lámpát az utastérben, reggelre annyira nullára kisült az
>>>>> akksi, mint még soha, kénytelen voltam barkácsolni. Fogtam egy 12V
>>>>> 1,5A dugasztápot, és a bikakábellel rákötöttem az akksira. Egész nap
>>>>> rajta lógott, addig eljutottam, hogy kb. 11,7V-ra feltöltődött az
>>>>> akksi. Így már minden működött az autóban újra, központi zár,
>>>>> computer stb. De az indítómotort meg sem mozdította. Kb. mínusz 5 fok
>>>>> volt, biztos sűrűbb az olaj is, meg az akksinak is nehéz ilyenkor,
>>>>> talán enyhébb időben sikerült volna...
>>>>>
>>>>> Végül hazabringáztam a rendes aldis töltőért, azzal kb. 2 óra múlva
>>>>> már indítható lett az autó (az 13,6V-ra tolta addigra).
>>>>>
>>>>> Gábor
>>>>>
>>>>> 2015.12.01. 11:00 keltezéssel, Acs Gabor írta:
>>>>>
>>>>>> Gondoltam is, olvasva a nyitó posztot, hogy rákérdezek, tényleg
>>>>>> öregnek
>>>>>> számít a 6 éves akksi? Mert az enyém pont annyi, és jön a tél.
>>>>>> Kb. egy hete használtam úgy, hogy leállított motorral a normál
>>>>>> világítást felkapcsolva hagytam 10 percig, amíg a garázsban
>>>>>> pakolásztam,
>>>>>> és teljesen lemerült. De azt hittem, hogy ez gyárilag ilyen gagyi (ezt
>>>>>> adták az autóhoz).
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> Gábor
>>>>>>
>>>>>> 2015.12.01. 10:49 keltezéssel, SZIGETI Szabolcs írta:
>>>>>>
>>>>>>> Hali!
>>>>>>>
>>>>>>> Akkor biztosan én vagyok a hibás, de nálam a következő élettartamok
>>>>>>> jöttek
>>>>>>> ki gondozásmentesre:
>>>>>>>
>>>>>>> Autókban, mind utcán tárolva:
>>>>>>> 9+ év (ellopták akkuval együtt)
>>>>>>> 7év (elővigyázatosságból lecserélve egy nagyobb út előtt, amikor
>>>>>>> nagyon
>>>>>>> nehezen forgatta már át)
>>>>>>> 8 év (hasonlóan cserélve)
>>>>>>> 8,5 év (itt egyet kellett bikázni, de még utána is elvitt az akku
>>>>>>> boltig)
>>>>>>>
>>>>>>> Hajóban van két nagy gondozásmentes (ott durva lenne a kilötyögő
>>>>>>> sav!), kb.
>>>>>>> 10 éves mindenkető, de a akkumenedzser műszer szerint az eredeti
>>>>>>> kapacitás
>>>>>>> legalább 85%-a megvan még. Ezek mondjuk processzoros töltőn vannak,
>>>>>>> igaz
>>>>>>> cserébe rendszeresen van, hogy le vannak merítve.
>>>>>>>
>>>>>>> Szóval én nem érzem át a gondozásmentestől való félelmet. Cserébe
>>>>>>> rá sem
>>>>>>> gondolok soha az akkukra.
>>>>>>>
>>>>>>> Szabolcs
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> 2015. december 1. 10:30 Király,Gyula írta, <kingkey at t-online.hu>:
>>>>>>>
>>>>>>> Üdv!
>>>>>>>>
>>>>>>>> Azám, csak a Bosch gondozásmentes meg volt/van tervezve.
>>>>>>>> Sose töltöttem rá, mert féltem a zártságától.
>>>>>>>> Esküszöm, a nyár közepén rohadt le ( mind télen szokott, aminek,
>>>>>>>> annak is
>>>>>>>> kémiai oka van), és mert a nejem őrzi a papírokat, emiatt tudom,
>>>>>>>> hogy a 2
>>>>>>>> év
>>>>>>>> gari+2 hét volt.
>>>>>>>> Ellenben az azt követő BMW 520i 2 literes állatot csont nélkül
>>>>>>>> hajtottam
>>>>>>>> közel 20 évig a 2 (egyik B kezdetű,a szocban csak ők gyártottak
>>>>>>>> elemeket...
>>>>>>>> nem jut eszembe ), és Jászakkuval, utóbbi az új tulajnál még megy
>>>>>>>> bő fél
>>>>>>>> éve, de gondolom ,nem sokáig, mert nála az utcán áll..
>>>>>>>> De zárt akkut soha...
>>>>>>>> Nem a dodzsem volt a hibás...
>>>>>>>>
>>>>>>>> Gyula
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> ---
>>>>>>>> Ezt az e-mailt az Avast víruskereső szoftver átvizsgálta.
>>>>>>>> http://www.avast.com
>>>>>>>>
>>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>>>             elektro[-flame|-etc]
>>>>>>>>
>>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>>             elektro[-flame|-etc]
>>>>>>>
>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>            elektro[-flame|-etc]
>>>>>>
>>>>>
>>>>> -----------------------------------------
>>>>>          elektro[-flame|-etc]
>>>>>
>>>>
>>>>
>>>> ---
>>>> Ezt az e-mailt az Avast víruskereső szoftver átvizsgálta.
>>>> https://www.avast.com/antivirus
>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>>          elektro[-flame|-etc]
>>>>
>>>
>>> -----------------------------------------
>>>          elektro[-flame|-etc]
>>>
>>
>> -----------------------------------------
>>          elektro[-flame|-etc]
>>
>
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]


More information about the Elektro mailing list