[elektro] akku
Xorn
toth.endre at gmail.com
Tue Jan 3 20:02:34 CET 2017
8 éves (gyári Motorcraft) akksi állt meg ugyanígy, szintén egy
Mondeóban. Elment a Sparig, parkolóban leállít, bevásárlás, kijön,
próbálindítani, se kép, se hang.
Best regards,
Andy
L. Pasztor <seasoft at invitel.hu> írta (2017. január 3. 18:08):
> Nem kell hozzá még a tél és a hideg sem ..
> Nyár kellős közepén Szeged-Pest az M5-ön, és Pesten egyenesen le egy
> mélygarázsba. Kb 1.5 óra múlva Mondeo nem indult ... rámértünk ...
> cellazárlat. Szétesett valszeg benne a fegyverzet, és kész lett percek
> alatt. Kb. 4-5 éves volt autó és akksi, akkoriban azt az autót nagyrészt
> csak városon kívül, hosszabb távokra használtam.
>
> Szóval egy akksi bizonyos idő után bármikor be-krepálhat, és nem kell neki
> tél ...
>
> --------------------
> L. Pásztor
> --------------------
>
>
>
>
> On 2017-01-03 5:45 PM, Nemeth Szabolcs wrote:
>>
>> Hello!
>>
>> En is huztam-halasztottam az akku cseret. Hidegben mar nehezen forgatta.
>> De vegul kicsereltem, mert mindig a legroszabbkor nem indult. Es olcsobb
>> volt venni egy akkut, mint mindig elkesni a toltogetes miatt. Amugy modell
>> toltot hasznalok az 15 perc alatt tolt annyit, hogy beindul. Kiveve a
>> multkor amikor elromlott a motor homeseklet jelado, es hidegen is 90 fokot
>> mert. A motorvezerlo meg gondolta, hogy izzitas, meg dusitas nelkul is
>> indul. Vettem egy Duracellt 5ev garral.
>>
>> Szabolcs
>>
>> 2017.01.03. 10:57 keltezéssel, Acs Gabor írta:
>>>
>>> ...eltelt újabb egy év :) Tavaly végül nem cseréltem le az akksit, végig
>>> kibírta a telet, miután felhoztam a lakásba, és egy laptop-adapterrel
>>> feltöltöttem fullra.
>>>
>>> Most idén télen újra megy a mizéria, mert tök jól működik, egész addig,
>>> amíg nem felejtünk felkapcsolva valami lámpát, mert akkor reggelre kampec.
>>> Azt tapasztalom, hogy indítóárama van még rendesen, de kapacitása nem
>>> annyira. Ami persze összefügghet azzal is, hogy idén sok rövidet megyek
>>> vele, égnek a lámpák stb.
>>>
>>> Na csak amit most el akartam mondani: Már párszor elhangzott, hogy kell
>>> egy 12V-os powerbankot venni, amin van ilyen szivargyújtóra dugható
>>> csatlakozás, és arról észhez tér az akksi.
>>> Ezen felbuzdulva tegnap végeztem egy kísérletet. Miután nem voltam
>>> itthon, a töltő meg igen, és ismét sikerült éjszakára felkapcsolva hagyni
>>> egy lámpát az utastérben, reggelre annyira nullára kisült az akksi, mint még
>>> soha, kénytelen voltam barkácsolni. Fogtam egy 12V 1,5A dugasztápot, és a
>>> bikakábellel rákötöttem az akksira. Egész nap rajta lógott, addig
>>> eljutottam, hogy kb. 11,7V-ra feltöltődött az akksi. Így már minden működött
>>> az autóban újra, központi zár, computer stb. De az indítómotort meg sem
>>> mozdította. Kb. mínusz 5 fok volt, biztos sűrűbb az olaj is, meg az akksinak
>>> is nehéz ilyenkor, talán enyhébb időben sikerült volna...
>>>
>>> Végül hazabringáztam a rendes aldis töltőért, azzal kb. 2 óra múlva már
>>> indítható lett az autó (az 13,6V-ra tolta addigra).
>>>
>>> Gábor
>>>
>>> 2015.12.01. 11:00 keltezéssel, Acs Gabor írta:
>>>>
>>>> Gondoltam is, olvasva a nyitó posztot, hogy rákérdezek, tényleg öregnek
>>>> számít a 6 éves akksi? Mert az enyém pont annyi, és jön a tél.
>>>> Kb. egy hete használtam úgy, hogy leállított motorral a normál
>>>> világítást felkapcsolva hagytam 10 percig, amíg a garázsban pakolásztam,
>>>> és teljesen lemerült. De azt hittem, hogy ez gyárilag ilyen gagyi (ezt
>>>> adták az autóhoz).
>>>>
>>>>
>>>> Gábor
>>>>
>>>> 2015.12.01. 10:49 keltezéssel, SZIGETI Szabolcs írta:
>>>>>
>>>>> Hali!
>>>>>
>>>>> Akkor biztosan én vagyok a hibás, de nálam a következő élettartamok
>>>>> jöttek
>>>>> ki gondozásmentesre:
>>>>>
>>>>> Autókban, mind utcán tárolva:
>>>>> 9+ év (ellopták akkuval együtt)
>>>>> 7év (elővigyázatosságból lecserélve egy nagyobb út előtt, amikor nagyon
>>>>> nehezen forgatta már át)
>>>>> 8 év (hasonlóan cserélve)
>>>>> 8,5 év (itt egyet kellett bikázni, de még utána is elvitt az akku
>>>>> boltig)
>>>>>
>>>>> Hajóban van két nagy gondozásmentes (ott durva lenne a kilötyögő sav!),
>>>>> kb.
>>>>> 10 éves mindenkető, de a akkumenedzser műszer szerint az eredeti
>>>>> kapacitás
>>>>> legalább 85%-a megvan még. Ezek mondjuk processzoros töltőn vannak,
>>>>> igaz
>>>>> cserébe rendszeresen van, hogy le vannak merítve.
>>>>>
>>>>> Szóval én nem érzem át a gondozásmentestől való félelmet. Cserébe rá
>>>>> sem
>>>>> gondolok soha az akkukra.
>>>>>
>>>>> Szabolcs
>>>>>
>>>>>
>>>>> 2015. december 1. 10:30 Király,Gyula írta, <kingkey at t-online.hu>:
>>>>>
>>>>>> Üdv!
>>>>>>
>>>>>> Azám, csak a Bosch gondozásmentes meg volt/van tervezve.
>>>>>> Sose töltöttem rá, mert féltem a zártságától.
>>>>>> Esküszöm, a nyár közepén rohadt le ( mind télen szokott, aminek, annak
>>>>>> is
>>>>>> kémiai oka van), és mert a nejem őrzi a papírokat, emiatt tudom, hogy
>>>>>> a 2
>>>>>> év
>>>>>> gari+2 hét volt.
>>>>>> Ellenben az azt követő BMW 520i 2 literes állatot csont nélkül
>>>>>> hajtottam
>>>>>> közel 20 évig a 2 (egyik B kezdetű,a szocban csak ők gyártottak
>>>>>> elemeket...
>>>>>> nem jut eszembe ), és Jászakkuval, utóbbi az új tulajnál még megy bő
>>>>>> fél
>>>>>> éve, de gondolom ,nem sokáig, mert nála az utcán áll..
>>>>>> De zárt akkut soha...
>>>>>> Nem a dodzsem volt a hibás...
>>>>>>
>>>>>> Gyula
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> ---
>>>>>> Ezt az e-mailt az Avast víruskereső szoftver átvizsgálta.
>>>>>> http://www.avast.com
>>>>>>
>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>>>
>>>>> -----------------------------------------
>>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>
>>>
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>>
>>
>>
>> ---
>> Ezt az e-mailt az Avast víruskereső szoftver átvizsgálta.
>> https://www.avast.com/antivirus
>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list