[elektro] akku

Xorn toth.endre at gmail.com
Tue Jan 3 14:18:05 CET 2017


"...maximum háromezres, _benzines_ motort képes beindítani..."

:-)))

Best regards,
Andy

Kaczmarek Edvárd <edk-elektro at babakezek.hu> írta (2017. január 3. 14:05):
> http://totalcar.hu/magazin/technika/2016/02/14/filleres_neppertrukk_-_a_zseb-bika/
>
> Ed
>
> Sent from a tamagotchi
>
> On January 3, 2017 1:42:46 PM CET, Xorn <toth.endre at gmail.com> wrote:
>>Az izzítás csak az örvénykamrás dízeleknél tétel. A befecskendezősök
>>elindulnak azonnal berúgva anélkül is, csak nem szeretik.
>>
>>Nekem a Mondeo 4 gyertyája 80A körül indul, de felmelegedve gyorsan
>>leesik a fesz 40-50A körülre, és ott állandósul kb. 2 másodperc alatt.
>>Utána jön az indítómotor a maga pár száz A-ével.
>>
>>Még ha a kulcs elfordításával azonnal indítok is, akkor is kell neki
>>alsó hangon 2-300A. Milyen powerbank tudja ezt, milyen vezetéken és
>>milyen csatlakozón keresztül...? Ez aligha a szivargyújtó-csatlakozós
>>verzió lesz. :-)
>>
>>Best regards,
>>Andy
>>
>>Best regards,
>>Andy
>>
>>L. Pasztor <seasoft at invitel.hu> írta (2017. január 3. 13:20):
>>> Szia !
>>>
>>> Amikor ez sláger hír volt, Ohm törvényének ismeretében erről vitáztam
>>én is
>>> egy sort egyik fiatal és naiv autós (autószerelői képesítése is van)
>>> kollégámmal erről.
>>> Végül itt a télen kb. 10 fokra termosztált dupla garázsban 2 autóval
>>> lepróbálta különféle 40 és 60 Ah-s nagyrészt szünetmentesítésbe
>>belefáradt
>>> akkukat.
>>> A már több-kevésbé gatya akkukkal és egy 2 literes benzines focussal,
>>meg
>>> egy 2.5-ös V6 mondeoval próbálta. Ezeknél nagyobb motorrral már meg
>>sem
>>> próbáltuk ....
>>> Több órás (!) 14.4-re step-up konverteres 10.000mAh-s powerbank soha
>>> egyetlen egy akkuval egyik motrot sem tudta beindítani. Sőt volt
>>olyan is, h
>>> a 12V fölé vitt kapocsfesz még arra sem volt elegendő, h az
>>önindítózást
>>> megelőző 3-5mp-es AC pumpa programot végig vigye ...
>>> Igaz mai szemmel nem kis motorokkal próbálta, de nem is volt a
>>garázsban -10
>>> fok ... így számomra ez a téma ment az urban legend-ek közé.
>>>
>>> El sem tudom képzelni, hogy egy dizelt izzítás után rendesen
>>megforgasson
>>> ....  habár nincs teherautóm, nem tudom ... bocsi ... :)))
>>>
>>>
>>> ------------------
>>> L. Pásztor
>>> ------------------
>>>
>>>
>>>
>>> On 2017-01-03 11:57 AM, Acs Gabor wrote:
>>>>
>>>> ...eltelt újabb egy év :) Tavaly végül nem cseréltem le az akksit,
>>végig
>>>> kibírta a telet, miután felhoztam a lakásba, és egy
>>laptop-adapterrel
>>>> feltöltöttem fullra.
>>>>
>>>> Most idén télen újra megy a mizéria, mert tök jól működik, egész
>>addig,
>>>> amíg nem felejtünk felkapcsolva valami lámpát, mert akkor reggelre
>>kampec.
>>>> Azt tapasztalom, hogy indítóárama van még rendesen, de kapacitása
>>nem
>>>> annyira. Ami persze összefügghet azzal is, hogy idén sok rövidet
>>megyek
>>>> vele, égnek a lámpák stb.
>>>>
>>>> Na csak amit most el akartam mondani: Már párszor elhangzott, hogy
>>kell
>>>> egy 12V-os powerbankot venni, amin van ilyen szivargyújtóra dugható
>>>> csatlakozás, és arról észhez tér az akksi.
>>>> Ezen felbuzdulva tegnap végeztem egy kísérletet. Miután nem voltam
>>itthon,
>>>> a töltő meg igen, és ismét sikerült éjszakára felkapcsolva hagyni
>>egy lámpát
>>>> az utastérben, reggelre annyira nullára kisült az akksi, mint még
>>soha,
>>>> kénytelen voltam barkácsolni. Fogtam egy 12V 1,5A dugasztápot, és a
>>>> bikakábellel rákötöttem az akksira. Egész nap rajta lógott, addig
>>>> eljutottam, hogy kb. 11,7V-ra feltöltődött az akksi. Így már minden
>>működött
>>>> az autóban újra, központi zár, computer stb. De az indítómotort meg
>>sem
>>>> mozdította. Kb. mínusz 5 fok volt, biztos sűrűbb az olaj is, meg az
>>akksinak
>>>> is nehéz ilyenkor, talán enyhébb időben sikerült volna...
>>>>
>>>> Végül hazabringáztam a rendes aldis töltőért, azzal kb. 2 óra múlva
>>már
>>>> indítható lett az autó (az 13,6V-ra tolta addigra).
>>>>
>>>> Gábor
>>>>
>>>> 2015.12.01. 11:00 keltezéssel, Acs Gabor írta:
>>>>>
>>>>> Gondoltam is, olvasva a nyitó posztot, hogy rákérdezek, tényleg
>>öregnek
>>>>> számít a 6 éves akksi? Mert az enyém pont annyi, és jön a tél.
>>>>> Kb. egy hete használtam úgy, hogy leállított motorral a normál
>>>>> világítást felkapcsolva hagytam 10 percig, amíg a garázsban
>>pakolásztam,
>>>>> és teljesen lemerült. De azt hittem, hogy ez gyárilag ilyen gagyi
>>(ezt
>>>>> adták az autóhoz).
>>>>>
>>>>>
>>>>> Gábor
>>>>>
>>>>> 2015.12.01. 10:49 keltezéssel, SZIGETI Szabolcs írta:
>>>>>>
>>>>>> Hali!
>>>>>>
>>>>>> Akkor biztosan én vagyok a hibás, de nálam a következő
>>élettartamok
>>>>>> jöttek
>>>>>> ki gondozásmentesre:
>>>>>>
>>>>>> Autókban, mind utcán tárolva:
>>>>>> 9+ év (ellopták akkuval együtt)
>>>>>> 7év (elővigyázatosságból lecserélve egy nagyobb út előtt, amikor
>>nagyon
>>>>>> nehezen forgatta már át)
>>>>>> 8 év (hasonlóan cserélve)
>>>>>> 8,5 év (itt egyet kellett bikázni, de még utána is elvitt az akku
>>>>>> boltig)
>>>>>>
>>>>>> Hajóban van két nagy gondozásmentes (ott durva lenne a kilötyögő
>>sav!),
>>>>>> kb.
>>>>>> 10 éves mindenkető, de a akkumenedzser műszer szerint az eredeti
>>>>>> kapacitás
>>>>>> legalább 85%-a megvan még. Ezek mondjuk processzoros töltőn
>>vannak, igaz
>>>>>> cserébe rendszeresen van, hogy le vannak merítve.
>>>>>>
>>>>>> Szóval én nem érzem át a gondozásmentestől való félelmet. Cserébe
>>rá sem
>>>>>> gondolok soha az akkukra.
>>>>>>
>>>>>> Szabolcs
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> 2015. december 1. 10:30 Király,Gyula írta, <kingkey at t-online.hu>:
>>>>>>
>>>>>>> Üdv!
>>>>>>>
>>>>>>> Azám, csak a Bosch gondozásmentes meg volt/van tervezve.
>>>>>>> Sose töltöttem rá, mert féltem a zártságától.
>>>>>>> Esküszöm, a nyár közepén rohadt le ( mind télen szokott, aminek,
>>annak
>>>>>>> is
>>>>>>> kémiai oka van), és mert a nejem őrzi a papírokat, emiatt tudom,
>>hogy a
>>>>>>> 2
>>>>>>> év
>>>>>>> gari+2 hét volt.
>>>>>>> Ellenben az azt követő BMW 520i 2 literes állatot csont nélkül
>>>>>>> hajtottam
>>>>>>> közel 20 évig a 2 (egyik B kezdetű,a szocban csak ők gyártottak
>>>>>>> elemeket...
>>>>>>> nem jut eszembe ), és Jászakkuval, utóbbi az új tulajnál még megy
>>>>>>>>> fél
>>>>>>> éve, de gondolom ,nem sokáig, mert nála az utcán áll..
>>>>>>> De zárt akkut soha...
>>>>>>> Nem a dodzsem volt a hibás...
>>>>>>>
>>>>>>> Gyula
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> ---
>>>>>>> Ezt az e-mailt az Avast víruskereső szoftver átvizsgálta.
>>>>>>> http://www.avast.com
>>>>>>>
>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>>             elektro[-flame|-etc]
>>>>>>>
>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>             elektro[-flame|-etc]
>>>>>
>>>>> -----------------------------------------
>>>>>            elektro[-flame|-etc]
>>>>
>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>>          elektro[-flame|-etc]
>>>
>>>
>>> -----------------------------------------
>>>          elektro[-flame|-etc]
>>
>>-----------------------------------------
>>          elektro[-flame|-etc]
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list