[elektro] akku
Xorn
toth.endre at gmail.com
Tue Jan 3 13:42:46 CET 2017
Az izzítás csak az örvénykamrás dízeleknél tétel. A befecskendezősök
elindulnak azonnal berúgva anélkül is, csak nem szeretik.
Nekem a Mondeo 4 gyertyája 80A körül indul, de felmelegedve gyorsan
leesik a fesz 40-50A körülre, és ott állandósul kb. 2 másodperc alatt.
Utána jön az indítómotor a maga pár száz A-ével.
Még ha a kulcs elfordításával azonnal indítok is, akkor is kell neki
alsó hangon 2-300A. Milyen powerbank tudja ezt, milyen vezetéken és
milyen csatlakozón keresztül...? Ez aligha a szivargyújtó-csatlakozós
verzió lesz. :-)
Best regards,
Andy
Best regards,
Andy
L. Pasztor <seasoft at invitel.hu> írta (2017. január 3. 13:20):
> Szia !
>
> Amikor ez sláger hír volt, Ohm törvényének ismeretében erről vitáztam én is
> egy sort egyik fiatal és naiv autós (autószerelői képesítése is van)
> kollégámmal erről.
> Végül itt a télen kb. 10 fokra termosztált dupla garázsban 2 autóval
> lepróbálta különféle 40 és 60 Ah-s nagyrészt szünetmentesítésbe belefáradt
> akkukat.
> A már több-kevésbé gatya akkukkal és egy 2 literes benzines focussal, meg
> egy 2.5-ös V6 mondeoval próbálta. Ezeknél nagyobb motorrral már meg sem
> próbáltuk ....
> Több órás (!) 14.4-re step-up konverteres 10.000mAh-s powerbank soha
> egyetlen egy akkuval egyik motrot sem tudta beindítani. Sőt volt olyan is, h
> a 12V fölé vitt kapocsfesz még arra sem volt elegendő, h az önindítózást
> megelőző 3-5mp-es AC pumpa programot végig vigye ...
> Igaz mai szemmel nem kis motorokkal próbálta, de nem is volt a garázsban -10
> fok ... így számomra ez a téma ment az urban legend-ek közé.
>
> El sem tudom képzelni, hogy egy dizelt izzítás után rendesen megforgasson
> .... habár nincs teherautóm, nem tudom ... bocsi ... :)))
>
>
> ------------------
> L. Pásztor
> ------------------
>
>
>
> On 2017-01-03 11:57 AM, Acs Gabor wrote:
>>
>> ...eltelt újabb egy év :) Tavaly végül nem cseréltem le az akksit, végig
>> kibírta a telet, miután felhoztam a lakásba, és egy laptop-adapterrel
>> feltöltöttem fullra.
>>
>> Most idén télen újra megy a mizéria, mert tök jól működik, egész addig,
>> amíg nem felejtünk felkapcsolva valami lámpát, mert akkor reggelre kampec.
>> Azt tapasztalom, hogy indítóárama van még rendesen, de kapacitása nem
>> annyira. Ami persze összefügghet azzal is, hogy idén sok rövidet megyek
>> vele, égnek a lámpák stb.
>>
>> Na csak amit most el akartam mondani: Már párszor elhangzott, hogy kell
>> egy 12V-os powerbankot venni, amin van ilyen szivargyújtóra dugható
>> csatlakozás, és arról észhez tér az akksi.
>> Ezen felbuzdulva tegnap végeztem egy kísérletet. Miután nem voltam itthon,
>> a töltő meg igen, és ismét sikerült éjszakára felkapcsolva hagyni egy lámpát
>> az utastérben, reggelre annyira nullára kisült az akksi, mint még soha,
>> kénytelen voltam barkácsolni. Fogtam egy 12V 1,5A dugasztápot, és a
>> bikakábellel rákötöttem az akksira. Egész nap rajta lógott, addig
>> eljutottam, hogy kb. 11,7V-ra feltöltődött az akksi. Így már minden működött
>> az autóban újra, központi zár, computer stb. De az indítómotort meg sem
>> mozdította. Kb. mínusz 5 fok volt, biztos sűrűbb az olaj is, meg az akksinak
>> is nehéz ilyenkor, talán enyhébb időben sikerült volna...
>>
>> Végül hazabringáztam a rendes aldis töltőért, azzal kb. 2 óra múlva már
>> indítható lett az autó (az 13,6V-ra tolta addigra).
>>
>> Gábor
>>
>> 2015.12.01. 11:00 keltezéssel, Acs Gabor írta:
>>>
>>> Gondoltam is, olvasva a nyitó posztot, hogy rákérdezek, tényleg öregnek
>>> számít a 6 éves akksi? Mert az enyém pont annyi, és jön a tél.
>>> Kb. egy hete használtam úgy, hogy leállított motorral a normál
>>> világítást felkapcsolva hagytam 10 percig, amíg a garázsban pakolásztam,
>>> és teljesen lemerült. De azt hittem, hogy ez gyárilag ilyen gagyi (ezt
>>> adták az autóhoz).
>>>
>>>
>>> Gábor
>>>
>>> 2015.12.01. 10:49 keltezéssel, SZIGETI Szabolcs írta:
>>>>
>>>> Hali!
>>>>
>>>> Akkor biztosan én vagyok a hibás, de nálam a következő élettartamok
>>>> jöttek
>>>> ki gondozásmentesre:
>>>>
>>>> Autókban, mind utcán tárolva:
>>>> 9+ év (ellopták akkuval együtt)
>>>> 7év (elővigyázatosságból lecserélve egy nagyobb út előtt, amikor nagyon
>>>> nehezen forgatta már át)
>>>> 8 év (hasonlóan cserélve)
>>>> 8,5 év (itt egyet kellett bikázni, de még utána is elvitt az akku
>>>> boltig)
>>>>
>>>> Hajóban van két nagy gondozásmentes (ott durva lenne a kilötyögő sav!),
>>>> kb.
>>>> 10 éves mindenkető, de a akkumenedzser műszer szerint az eredeti
>>>> kapacitás
>>>> legalább 85%-a megvan még. Ezek mondjuk processzoros töltőn vannak, igaz
>>>> cserébe rendszeresen van, hogy le vannak merítve.
>>>>
>>>> Szóval én nem érzem át a gondozásmentestől való félelmet. Cserébe rá sem
>>>> gondolok soha az akkukra.
>>>>
>>>> Szabolcs
>>>>
>>>>
>>>> 2015. december 1. 10:30 Király,Gyula írta, <kingkey at t-online.hu>:
>>>>
>>>>> Üdv!
>>>>>
>>>>> Azám, csak a Bosch gondozásmentes meg volt/van tervezve.
>>>>> Sose töltöttem rá, mert féltem a zártságától.
>>>>> Esküszöm, a nyár közepén rohadt le ( mind télen szokott, aminek, annak
>>>>> is
>>>>> kémiai oka van), és mert a nejem őrzi a papírokat, emiatt tudom, hogy a
>>>>> 2
>>>>> év
>>>>> gari+2 hét volt.
>>>>> Ellenben az azt követő BMW 520i 2 literes állatot csont nélkül
>>>>> hajtottam
>>>>> közel 20 évig a 2 (egyik B kezdetű,a szocban csak ők gyártottak
>>>>> elemeket...
>>>>> nem jut eszembe ), és Jászakkuval, utóbbi az új tulajnál még megy bő
>>>>> fél
>>>>> éve, de gondolom ,nem sokáig, mert nála az utcán áll..
>>>>> De zárt akkut soha...
>>>>> Nem a dodzsem volt a hibás...
>>>>>
>>>>> Gyula
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> ---
>>>>> Ezt az e-mailt az Avast víruskereső szoftver átvizsgálta.
>>>>> http://www.avast.com
>>>>>
>>>>> -----------------------------------------
>>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>>
>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list