[elektro] akku

Xorn toth.endre at gmail.com
Tue Jan 3 15:56:38 CET 2017


Nekem nem "újabb" dízelem van... :-)

Best regards,
Andy

Karoly Kovacs <koka55 at gmx.at> írta (2017. január 3. 15:55):
> Azért a mai dízelek már messze nem kívánnak annyi ménkűt az indításkor.
> Emlékszem, volt nekem anno Audi 80-asom és 100-asom is. Na, azokban akkora
> akku volt, hogy alig lehetett kiemelni a helyéről. :) A 16+ éves HDI
> Xantiámban viszont "csak" 70Ah-ás van. (És úgy tudom, hogy az újabb
> dízelekben még kisebb.)
>
> Károly
>
> Xorn wrote:
>>
>> "...maximum háromezres, _benzines_ motort képes beindítani..."
>>
>> :-)))
>>
>> Best regards,
>> Andy
>>
>> Kaczmarek Edvárd <edk-elektro at babakezek.hu> írta (2017. január 3. 14:05):
>>>
>>>
>>> http://totalcar.hu/magazin/technika/2016/02/14/filleres_neppertrukk_-_a_zseb-bika/
>>>
>>> Ed
>>>
>>> Sent from a tamagotchi
>>>
>>> On January 3, 2017 1:42:46 PM CET, Xorn <toth.endre at gmail.com> wrote:
>>>>
>>>> Az izzítás csak az örvénykamrás dízeleknél tétel. A befecskendezősök
>>>> elindulnak azonnal berúgva anélkül is, csak nem szeretik.
>>>>
>>>> Nekem a Mondeo 4 gyertyája 80A körül indul, de felmelegedve gyorsan
>>>> leesik a fesz 40-50A körülre, és ott állandósul kb. 2 másodperc alatt.
>>>> Utána jön az indítómotor a maga pár száz A-ével.
>>>>
>>>> Még ha a kulcs elfordításával azonnal indítok is, akkor is kell neki
>>>> alsó hangon 2-300A. Milyen powerbank tudja ezt, milyen vezetéken és
>>>> milyen csatlakozón keresztül...? Ez aligha a szivargyújtó-csatlakozós
>>>> verzió lesz. :-)
>>>>
>>>> Best regards,
>>>> Andy
>>>>
>>>> Best regards,
>>>> Andy
>>>>
>>>>
>>>> L. Pasztor <seasoft at invitel.hu> írta (2017. január 3. 13:20):
>>>>>
>>>>> Szia !
>>>>>
>>>>> Amikor ez sláger hír volt, Ohm törvényének ismeretében erről vitáztam
>>>>
>>>> én is
>>>>>
>>>>> egy sort egyik fiatal és naiv autós (autószerelői képesítése is van)
>>>>> kollégámmal erről.
>>>>> Végül itt a télen kb. 10 fokra termosztált dupla garázsban 2 autóval
>>>>> lepróbálta különféle 40 és 60 Ah-s nagyrészt szünetmentesítésbe
>>>>
>>>> belefáradt
>>>>>
>>>>> akkukat.
>>>>> A már több-kevésbé gatya akkukkal és egy 2 literes benzines focussal,
>>>>
>>>> meg
>>>>>
>>>>> egy 2.5-ös V6 mondeoval próbálta. Ezeknél nagyobb motorrral már meg
>>>>
>>>> sem
>>>>>
>>>>> próbáltuk ....
>>>>> Több órás (!) 14.4-re step-up konverteres 10.000mAh-s powerbank soha
>>>>> egyetlen egy akkuval egyik motrot sem tudta beindítani. Sőt volt
>>>>
>>>> olyan is, h
>>>>>
>>>>> a 12V fölé vitt kapocsfesz még arra sem volt elegendő, h az
>>>>
>>>> önindítózást
>>>>>
>>>>> megelőző 3-5mp-es AC pumpa programot végig vigye ...
>>>>> Igaz mai szemmel nem kis motorokkal próbálta, de nem is volt a
>>>>
>>>> garázsban -10
>>>>>
>>>>> fok ... így számomra ez a téma ment az urban legend-ek közé.
>>>>>
>>>>> El sem tudom képzelni, hogy egy dizelt izzítás után rendesen
>>>>
>>>> megforgasson
>>>>>
>>>>> ....  habár nincs teherautóm, nem tudom ... bocsi ... :)))
>>>>>
>>>>>
>>>>> ------------------
>>>>> L. Pásztor
>>>>> ------------------
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> On 2017-01-03 11:57 AM, Acs Gabor wrote:
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> ...eltelt újabb egy év :) Tavaly végül nem cseréltem le az akksit,
>>>>
>>>> végig
>>>>>>
>>>>>> kibírta a telet, miután felhoztam a lakásba, és egy
>>>>
>>>> laptop-adapterrel
>>>>>>
>>>>>> feltöltöttem fullra.
>>>>>>
>>>>>> Most idén télen újra megy a mizéria, mert tök jól működik, egész
>>>>
>>>> addig,
>>>>>>
>>>>>> amíg nem felejtünk felkapcsolva valami lámpát, mert akkor reggelre
>>>>
>>>> kampec.
>>>>>>
>>>>>> Azt tapasztalom, hogy indítóárama van még rendesen, de kapacitása
>>>>
>>>> nem
>>>>>>
>>>>>> annyira. Ami persze összefügghet azzal is, hogy idén sok rövidet
>>>>
>>>> megyek
>>>>>>
>>>>>> vele, égnek a lámpák stb.
>>>>>>
>>>>>> Na csak amit most el akartam mondani: Már párszor elhangzott, hogy
>>>>
>>>> kell
>>>>>>
>>>>>> egy 12V-os powerbankot venni, amin van ilyen szivargyújtóra dugható
>>>>>> csatlakozás, és arról észhez tér az akksi.
>>>>>> Ezen felbuzdulva tegnap végeztem egy kísérletet. Miután nem voltam
>>>>
>>>> itthon,
>>>>>>
>>>>>> a töltő meg igen, és ismét sikerült éjszakára felkapcsolva hagyni
>>>>
>>>> egy lámpát
>>>>>>
>>>>>> az utastérben, reggelre annyira nullára kisült az akksi, mint még
>>>>
>>>> soha,
>>>>>>
>>>>>> kénytelen voltam barkácsolni. Fogtam egy 12V 1,5A dugasztápot, és a
>>>>>> bikakábellel rákötöttem az akksira. Egész nap rajta lógott, addig
>>>>>> eljutottam, hogy kb. 11,7V-ra feltöltődött az akksi. Így már minden
>>>>
>>>> működött
>>>>>>
>>>>>> az autóban újra, központi zár, computer stb. De az indítómotort meg
>>>>
>>>> sem
>>>>>>
>>>>>> mozdította. Kb. mínusz 5 fok volt, biztos sűrűbb az olaj is, meg az
>>>>
>>>> akksinak
>>>>>>
>>>>>> is nehéz ilyenkor, talán enyhébb időben sikerült volna...
>>>>>>
>>>>>> Végül hazabringáztam a rendes aldis töltőért, azzal kb. 2 óra múlva
>>>>
>>>> már
>>>>>>
>>>>>> indítható lett az autó (az 13,6V-ra tolta addigra).
>>>>>>
>>>>>> Gábor
>>>>>>
>>>>>> 2015.12.01. 11:00 keltezéssel, Acs Gabor írta:
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> Gondoltam is, olvasva a nyitó posztot, hogy rákérdezek, tényleg
>>>>
>>>> öregnek
>>>>>>>
>>>>>>> számít a 6 éves akksi? Mert az enyém pont annyi, és jön a tél.
>>>>>>> Kb. egy hete használtam úgy, hogy leállított motorral a normál
>>>>>>> világítást felkapcsolva hagytam 10 percig, amíg a garázsban
>>>>
>>>> pakolásztam,
>>>>>>>
>>>>>>> és teljesen lemerült. De azt hittem, hogy ez gyárilag ilyen gagyi
>>>>
>>>> (ezt
>>>>>>>
>>>>>>> adták az autóhoz).
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> Gábor
>>>>>>>
>>>>>>> 2015.12.01. 10:49 keltezéssel, SZIGETI Szabolcs írta:
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> Hali!
>>>>>>>>
>>>>>>>> Akkor biztosan én vagyok a hibás, de nálam a következő
>>>>
>>>> élettartamok
>>>>>>>>
>>>>>>>> jöttek
>>>>>>>> ki gondozásmentesre:
>>>>>>>>
>>>>>>>> Autókban, mind utcán tárolva:
>>>>>>>> 9+ év (ellopták akkuval együtt)
>>>>>>>> 7év (elővigyázatosságból lecserélve egy nagyobb út előtt, amikor
>>>>
>>>> nagyon
>>>>>>>>
>>>>>>>> nehezen forgatta már át)
>>>>>>>> 8 év (hasonlóan cserélve)
>>>>>>>> 8,5 év (itt egyet kellett bikázni, de még utána is elvitt az akku
>>>>>>>> boltig)
>>>>>>>>
>>>>>>>> Hajóban van két nagy gondozásmentes (ott durva lenne a kilötyögő
>>>>
>>>> sav!),
>>>>>>>>
>>>>>>>> kb.
>>>>>>>> 10 éves mindenkető, de a akkumenedzser műszer szerint az eredeti
>>>>>>>> kapacitás
>>>>>>>> legalább 85%-a megvan még. Ezek mondjuk processzoros töltőn
>>>>
>>>> vannak, igaz
>>>>>>>>
>>>>>>>> cserébe rendszeresen van, hogy le vannak merítve.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Szóval én nem érzem át a gondozásmentestől való félelmet. Cserébe
>>>>
>>>> rá sem
>>>>>>>>
>>>>>>>> gondolok soha az akkukra.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Szabolcs
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> 2015. december 1. 10:30 Király,Gyula írta, <kingkey at t-online.hu>:
>>>>>>>>
>>>>>>>>> Üdv!
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Azám, csak a Bosch gondozásmentes meg volt/van tervezve.
>>>>>>>>> Sose töltöttem rá, mert féltem a zártságától.
>>>>>>>>> Esküszöm, a nyár közepén rohadt le ( mind télen szokott, aminek,
>>>>
>>>> annak
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> is
>>>>>>>>> kémiai oka van), és mert a nejem őrzi a papírokat, emiatt tudom,
>>>>
>>>> hogy a
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> 2
>>>>>>>>> év
>>>>>>>>> gari+2 hét volt.
>>>>>>>>> Ellenben az azt követő BMW 520i 2 literes állatot csont nélkül
>>>>>>>>> hajtottam
>>>>>>>>> közel 20 évig a 2 (egyik B kezdetű,a szocban csak ők gyártottak
>>>>>>>>> elemeket...
>>>>>>>>> nem jut eszembe ), és Jászakkuval, utóbbi az új tulajnál még megy
>>>>
>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>> fél
>>>>>>>>> éve, de gondolom ,nem sokáig, mert nála az utcán áll..
>>>>>>>>> De zárt akkut soha...
>>>>>>>>> Nem a dodzsem volt a hibás...
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Gyula
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> ---
>>>>>>>>> Ezt az e-mailt az Avast víruskereső szoftver átvizsgálta.
>>>>>>>>> http://www.avast.com
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>>>>             elektro[-flame|-etc]
>>>>>>>>>
>>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>>>             elektro[-flame|-etc]
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>>            elektro[-flame|-etc]
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>          elektro[-flame|-etc]
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> -----------------------------------------
>>>>>          elektro[-flame|-etc]
>>>>
>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>>          elektro[-flame|-etc]
>>>
>>> -----------------------------------------
>>>           elektro[-flame|-etc]
>>
>>
>> -----------------------------------------
>>           elektro[-flame|-etc]
>>
>
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list