[elektro] akkuba vizet

Acs Gabor levlista at e8e.eu
Thu Jan 7 16:42:29 CET 2016


Az nem elfogadható, amit Károly mondott, hogy a nem használt, bolti 
akksik kapocsfesze arányos a töltöttséggel?


Gábor

2016.01.07. 16:37 keltezéssel, Benedek I. írta:
> Azt most hirtelen meg nem mondom, hogy egy feltöltött akku sarkain, a töltés
> után pár órával mekkora kapocsfeszültség mérhető, de saccom szerint úgy
> 12,6...12,8 körül lehet. Szóval se 12, se 14, mert az előbbi már korhadóban
> van, az utóbbi pedig a töltőfesz tartományába esik.
> Az biztos, hogy se feszmérővel, se izzóval nem dönthető el az, hogy beteszem
> a kocsiba és indítani fog-e! Egyetlen biztos jel: ha a villáskulcs felizzik
> a két sarka között.:)
>
> bi
>
> Karoly Kovacs wrote:
>> Szerintem pont fordítva van:
>>
>>   > Multiméterrel nem tudod megmérni a kapacitását,
>>   > csak a feszt, az meg nudli információ egy akkunál.
>> Ez igaz egy használt akkunál. De egy új, gyári, egyszer feltöltött
>> akkunál kutya kötelessége lenne az üresjárási feszültségnek (vagy hogy
>> hívják, kapocsfesz?) arányban lenni a töltöttséggel ill. kapacitással.
>> Ha meg nem így van, akkor úgyis reklamáció és garanciás intézés.
>>
>>> Akkor már inkább egy  autós halogén.
>> Ezzel mit látsz? Hogy világít. Igen ám, de szerintem szemmel észere
>> nem veszed, hogy most 12 Volt vagy 14 Volt van az akkuban. Ha meg már
>> halványan vikágít, akkor úgyis megette a fene. :)
>>
>> Károly
>>
>> -----------------------------------------
>>            elektro[-flame|-etc]
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]
>



More information about the Elektro mailing list