[elektro] akkuba vizet

Benedek I. renyta at t-online.hu
Thu Jan 7 16:37:49 CET 2016


Azt most hirtelen meg nem mondom, hogy egy feltöltött akku sarkain, a töltés 
után pár órával mekkora kapocsfeszültség mérhető, de saccom szerint úgy 
12,6...12,8 körül lehet. Szóval se 12, se 14, mert az előbbi már korhadóban 
van, az utóbbi pedig a töltőfesz tartományába esik.
Az biztos, hogy se feszmérővel, se izzóval nem dönthető el az, hogy beteszem 
a kocsiba és indítani fog-e! Egyetlen biztos jel: ha a villáskulcs felizzik 
a két sarka között.:)

bi

Karoly Kovacs wrote:
> Szerintem pont fordítva van:
>
>  > Multiméterrel nem tudod megmérni a kapacitását,
>  > csak a feszt, az meg nudli információ egy akkunál.
> Ez igaz egy használt akkunál. De egy új, gyári, egyszer feltöltött
> akkunál kutya kötelessége lenne az üresjárási feszültségnek (vagy hogy
> hívják, kapocsfesz?) arányban lenni a töltöttséggel ill. kapacitással.
> Ha meg nem így van, akkor úgyis reklamáció és garanciás intézés.
>
>> Akkor már inkább egy  autós halogén.
> Ezzel mit látsz? Hogy világít. Igen ám, de szerintem szemmel észere
> nem veszed, hogy most 12 Volt vagy 14 Volt van az akkuban. Ha meg már
> halványan vikágít, akkor úgyis megette a fene. :)
>
> Károly
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc] 



More information about the Elektro mailing list