[elektro] akkuba vizet
Benedek I.
renyta at t-online.hu
Thu Jan 7 16:37:49 CET 2016
Azt most hirtelen meg nem mondom, hogy egy feltöltött akku sarkain, a töltés
után pár órával mekkora kapocsfeszültség mérhető, de saccom szerint úgy
12,6...12,8 körül lehet. Szóval se 12, se 14, mert az előbbi már korhadóban
van, az utóbbi pedig a töltőfesz tartományába esik.
Az biztos, hogy se feszmérővel, se izzóval nem dönthető el az, hogy beteszem
a kocsiba és indítani fog-e! Egyetlen biztos jel: ha a villáskulcs felizzik
a két sarka között.:)
bi
Karoly Kovacs wrote:
> Szerintem pont fordítva van:
>
> > Multiméterrel nem tudod megmérni a kapacitását,
> > csak a feszt, az meg nudli információ egy akkunál.
> Ez igaz egy használt akkunál. De egy új, gyári, egyszer feltöltött
> akkunál kutya kötelessége lenne az üresjárási feszültségnek (vagy hogy
> hívják, kapocsfesz?) arányban lenni a töltöttséggel ill. kapacitással.
> Ha meg nem így van, akkor úgyis reklamáció és garanciás intézés.
>
>> Akkor már inkább egy autós halogén.
> Ezzel mit látsz? Hogy világít. Igen ám, de szerintem szemmel észere
> nem veszed, hogy most 12 Volt vagy 14 Volt van az akkuban. Ha meg már
> halványan vikágít, akkor úgyis megette a fene. :)
>
> Károly
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list