[elektro] akkuba vizet
Benedek I.
renyta at t-online.hu
Thu Jan 7 16:49:17 CET 2016
Elfogadható, de én éppen tegnap dobtam ki egy szünetmentes akksit, aminek a
kapocsfeszültsége 12,46V volt, de egy 12V/ 50W-s halogén csak egy pillanatig
parázslott róla. Aztán, amikor 8 órai töltés után pont ugyanezt tudta, ment
a veszélyesbe.
bi
Acs Gabor wrote:
> Az nem elfogadható, amit Károly mondott, hogy a nem használt, bolti
> akksik kapocsfesze arányos a töltöttséggel?
>
>
> Gábor
>
> 2016.01.07. 16:37 keltezéssel, Benedek I. írta:
>> Azt most hirtelen meg nem mondom, hogy egy feltöltött akku sarkain,
>> a töltés után pár órával mekkora kapocsfeszültség mérhető, de saccom
>> szerint úgy 12,6...12,8 körül lehet. Szóval se 12, se 14, mert az
>> előbbi már korhadóban van, az utóbbi pedig a töltőfesz tartományába
>> esik.
>> Az biztos, hogy se feszmérővel, se izzóval nem dönthető el az, hogy
>> beteszem a kocsiba és indítani fog-e! Egyetlen biztos jel: ha a
>> villáskulcs felizzik a két sarka között.:)
>>
>> bi
>>
>> Karoly Kovacs wrote:
>>> Szerintem pont fordítva van:
>>>
>>> > Multiméterrel nem tudod megmérni a kapacitását,
>>> > csak a feszt, az meg nudli információ egy akkunál.
>>> Ez igaz egy használt akkunál. De egy új, gyári, egyszer feltöltött
>>> akkunál kutya kötelessége lenne az üresjárási feszültségnek (vagy
>>> hogy hívják, kapocsfesz?) arányban lenni a töltöttséggel ill.
>>> kapacitással. Ha meg nem így van, akkor úgyis reklamáció és
>>> garanciás intézés.
>>>
>>>> Akkor már inkább egy autós halogén.
>>> Ezzel mit látsz? Hogy világít. Igen ám, de szerintem szemmel észere
>>> nem veszed, hogy most 12 Volt vagy 14 Volt van az akkuban. Ha meg
>>> már halványan vikágít, akkor úgyis megette a fene. :)
>>>
>>> Károly
>>>
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>>
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list