[elektro] Gondolkozzunk, benzin
Dukai Zoltan
dzoltan.listak at gmail.com
Thu Oct 22 19:22:55 CEST 2015
es osztrak benzin?
Mi tapasztalatunk az, hogy az osztrak benzinnel/naftaval kisebbb a
fogyasztas, szebben jar a motor a szerbhez kepest.
2015-10-22 11:38 GMT+02:00 L. Pásztor <seasoft at invitel.hu>:
> Jajjjj !
> Ha lemegyek pl. Begrádba ... leeljt van 3 métert Szegedtől, meg az
> uralkodó szélirány is ÉNY-i ... még segít(ene) is. De a mol benzinen nem
> segít.
> Visszafele azon a 200km-en mért pár méteres emelkedőn és ráadásul
> szembe-szélbe meg hasít a szerb benzinnel ... akkor mi van? Talán
> megfordult a szél ? :)
> Meg fékpad nem leejt, és talán a szembeszél helyett a motornak a szembe
> ventillátor is játszik ? Nemááááá ' :)))
> Bárhova megyek, és (szinte) bárhol tankolok (98, 100) ezerszer éreztem
> már h sokkal jobban megy a vas.
> Mondvacsinált elmélet ide vagy oda, egyszerűen ilyen sz at r az itteni
> benzin ... és ennyi !
> -------------------
> L. Pásztor
> -------------------
>
>
>
>
> 10/22/2015 10:30 AM keltezéssel, Imre Kormos írta:
> > Csak a szél összehozhat 1l-es fogyasztás különbséget. Egy 25km/h-s szellő
> > is 50km/h- s légellenállás különbséget hoz az oda-vissza úton, tuti hogy
> ez
> > eszrevehető. És a duna mellett szinte mindíg keletre fúj a szél.
> > Ki
> > 2015.10.22. 10:08 ezt írta ("L. Pásztor" <seasoft at invitel.hu>):
> >
> >> Neba... + ezt komolyan kérded/mondod ???
> >> Nos végig autópálya. Csak 10 méterrel odább jön vissza a másik sáv,
> >> különbség nincs. A magasság 600-700km-en rohadtul nem játszik ...
> >> Egyetlen 160-ról 0-ra fékezés több energiát visz el mint 100m
> >> szintkülönbség felfele ... és egy autónál 150-160 felett a légellenállás
> >> viszi a teljesítmény nagy részét ...
> >> Ezért van az, ha 90-nél egy autó 7 litert fogyaszt, akkor 180-nál meg
> >> vagy 12 litert ...
> >> Hosszú távon az oda-vissza mindig jól összehasonlítható. De csak hosszú
> >> távon !
> >>
> >> ----------------------
> >> L. Pásztor
> >> ----------------------
> >>
> >> 10/22/2015 9:48 AM keltezéssel, Imre Kormos írta:
> >>> .
> >>>> Visszafele Münchenben tankolva bármivel ami legalább 98-as, kb.
> >>>> Tatabányáig elég ugyanaz a tank, ugyanolyan úton, de ez a táv kb.
> >>>> 80km-rel több mint az előző.
> >>> Azt láttad a térképen, hogy a duna merre folyik? Esetleg a duna mentén
> az
> >>> uralkodó szélirányt?
> >>> Sokváltozós ám az autózás.
> >>> Az oda-vissza irány akkor sem lenne összehasonlitható, ha tempomattal
> >>> mennél végig, mert a tempomat másképp viselkedik, ha pl az egyik
> irányban
> >>> meredekebben de rövidebben emelkednek a dombok, visszafele meg hosszabb
> >>> lankás emelkedők viusznek ugyan arra a magasságokra.
> >>> Ki
> >>> -----------------------------------------
> >>> elektro[-flame|-etc]
> >> -----------------------------------------
> >> elektro[-flame|-etc]
> > -----------------------------------------
> > elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list