[elektro] Gondolkozzunk, benzin

Xorn toth.endre at gmail.com
Thu Oct 22 15:38:31 CEST 2015


Ugyan...

Éppen elégszer vezettem végig a Bp-Bécs-Bp távot, hogy ezt gyakorlati
tapasztalatból cáfolhassam. Tankolás csak Bécsben, tehát a különbség
_nem_ az üzemanyag minőségéből származott! Nyilván a szél többet
számít, de a lejtés sem mindegy, még az ilyen kevés sem.

Best regards,
Andy

L. Pásztor <seasoft at invitel.hu> írta (2015. október 22. 10:08):
> Neba... +   ezt komolyan kérded/mondod ???
> Nos végig autópálya. Csak 10 méterrel odább jön vissza a másik sáv,
> különbség nincs. A magasság 600-700km-en rohadtul nem játszik ...
> Egyetlen 160-ról 0-ra fékezés több energiát visz el mint 100m
> szintkülönbség felfele ... és egy autónál 150-160 felett a légellenállás
> viszi a teljesítmény nagy részét ...
> Ezért van az, ha 90-nél egy autó 7 litert fogyaszt, akkor 180-nál meg
> vagy 12 litert ...
> Hosszú távon az oda-vissza mindig jól összehasonlítható. De csak hosszú
> távon !
>
> ----------------------
> L. Pásztor
> ----------------------
>
> 10/22/2015 9:48 AM keltezéssel, Imre Kormos írta:
>> .
>>> Visszafele Münchenben tankolva bármivel ami legalább 98-as, kb.
>>> Tatabányáig elég ugyanaz a tank, ugyanolyan úton, de ez a táv kb.
>>> 80km-rel több mint az előző.
>> Azt láttad a térképen, hogy a duna merre folyik? Esetleg a duna mentén az
>> uralkodó szélirányt?
>> Sokváltozós ám az autózás.
>> Az oda-vissza irány akkor sem lenne összehasonlitható, ha tempomattal
>> mennél végig, mert a tempomat másképp viselkedik, ha pl az egyik irányban
>> meredekebben de rövidebben emelkednek a dombok, visszafele meg hosszabb
>> lankás emelkedők viusznek ugyan arra a magasságokra.
>> Ki
>> -----------------------------------------
>>            elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list