[elektro] Gondolkozzunk, benzin

Erdos Zoltan erdosz at gmail.com
Thu Oct 22 12:14:39 CEST 2015


kicsit nagyobb fogyasztokent szolok hozza :

(nem auto, repulogep)

az egyik elterjedt repuloben jo regi (eredetileg vw) boxermotor van.
uzemanyagra nem kenyes (nyilvan a trutiyt ki kell szurni, de az 
tankolaskor megtortenik) viszont teny, hogy a szarvasbor szuron akadnak 
fenn dolgok.. viz es mas is..
a shell +-os uzemanyag es a sima 95 kozott lenyegi kulonbseget nem 
talaltunk. mondjuk minden motor buhera nelkul, csak cserelve az anyagot..
viszont ami fontos, hogy bizony a legnyomason, paratartalmon es 
homersekleten is sok mulik. nyari nagy melegben a 100 lobol hianyzott 
vagy 20.. es igen lustan emelkedett..  a hatszel es ellenszel a 
repulesben maskent jelentkezik, ezzel nem peldalozom.. pedig idot es 
penzt jelent..
viszont tobb ilyen gep es motor is van.. es nalunk is vannak 
magantulajdonu uzemeltetok, akik hisznek a massagban es csak minosegi 
benyat tesznek bele.. precizen beallitott gyujtassal..
es igen, erezheto kulonbseg. szoval a motor egyeb beallitasai is sokat 
jelentenek.. plane, ha ismert benzinhez tudatosan vannak beallitva..

a kifejezetten repulogep motort es uzemanyagot nem hozom fel, abbna 
olompotlo adalektol kezdve sokminden mas is van.. es alapbol 100-asnak 
jelolik (avgas)


autoban, ahol kemenyen ott van az elektronika, valoszinu meg lehetne 
oldani a benzin okozta allpotvaltozas figyeleset is es ahhoz idomulni, 
de tartok tole ez mar olyan finomhangolasi szint, ami meghaladja a gyari 
atlag optimalizaciot.. inkabb csak kifejezetten verseny jellegu 
alkalmazasnal jatszik..  ott kene erdeklodni a szakiknal, de ugye az meg 
az adott istallo muhelytitka... :-)



2015.10.22. 11:38 keltezéssel, L. Pásztor írta:
> Jajjjj !
> Ha lemegyek pl. Begrádba ... leeljt van 3 métert Szegedtől, meg az
> uralkodó szélirány is ÉNY-i ... még segít(ene) is. De a mol benzinen nem
> segít.
> Visszafele azon a 200km-en mért pár méteres emelkedőn és ráadásul
> szembe-szélbe meg hasít a szerb benzinnel ... akkor mi van?  Talán
> megfordult a szél ?  :)
> Meg fékpad nem leejt, és talán a szembeszél helyett a motornak a szembe
> ventillátor is játszik ? Nemááááá '  :)))
> Bárhova megyek, és (szinte) bárhol tankolok (98, 100) ezerszer éreztem
> már h sokkal jobban megy a vas.
> Mondvacsinált elmélet ide vagy oda, egyszerűen ilyen sz at r az itteni
> benzin ... és ennyi !
> -------------------
> L. Pásztor
> -------------------
>
>
>
>
> 10/22/2015 10:30 AM keltezéssel, Imre Kormos írta:
>> Csak a szél összehozhat 1l-es fogyasztás különbséget. Egy 25km/h-s szellő
>> is 50km/h- s légellenállás különbséget hoz az oda-vissza úton, tuti hogy ez
>> eszrevehető. És a duna mellett szinte mindíg keletre fúj a szél.
>> Ki
>> 2015.10.22. 10:08 ezt írta ("L. Pásztor" <seasoft at invitel.hu>):
>>
>>> Neba... +   ezt komolyan kérded/mondod ???
>>> Nos végig autópálya. Csak 10 méterrel odább jön vissza a másik sáv,
>>> különbség nincs. A magasság 600-700km-en rohadtul nem játszik ...
>>> Egyetlen 160-ról 0-ra fékezés több energiát visz el mint 100m
>>> szintkülönbség felfele ... és egy autónál 150-160 felett a légellenállás
>>> viszi a teljesítmény nagy részét ...
>>> Ezért van az, ha 90-nél egy autó 7 litert fogyaszt, akkor 180-nál meg
>>> vagy 12 litert ...
>>> Hosszú távon az oda-vissza mindig jól összehasonlítható. De csak hosszú
>>> távon !
>>>
>>> ----------------------
>>> L. Pásztor
>>> ----------------------
>>>
>>> 10/22/2015 9:48 AM keltezéssel, Imre Kormos írta:
>>>> .
>>>>> Visszafele Münchenben tankolva bármivel ami legalább 98-as, kb.
>>>>> Tatabányáig elég ugyanaz a tank, ugyanolyan úton, de ez a táv kb.
>>>>> 80km-rel több mint az előző.
>>>> Azt láttad a térképen, hogy a duna merre folyik? Esetleg a duna mentén az
>>>> uralkodó szélirányt?
>>>> Sokváltozós ám az autózás.
>>>> Az oda-vissza irány akkor sem lenne összehasonlitható, ha tempomattal
>>>> mennél végig, mert a tempomat másképp viselkedik, ha pl az egyik irányban
>>>> meredekebben de rövidebben emelkednek a dombok, visszafele meg hosszabb
>>>> lankás emelkedők viusznek ugyan arra a magasságokra.
>>>> Ki
>>>> -----------------------------------------
>>>>              elektro[-flame|-etc]
>>> -----------------------------------------
>>>             elektro[-flame|-etc]
>> -----------------------------------------
>>             elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]
>



More information about the Elektro mailing list