[elektro] Ulesfutes

Erdos Zoltan erdosz at gmail.com
Mon Nov 9 13:00:36 CET 2015


nekem ket (harom) adat lenne mervado, de csak az egyiket lehet kiszamolni..

eloszor is az auto fajlagos teljesitmeny, azaz az egy kilora eso loero

kiegeszito adatkent a tartosan kiveheto max teljesitmeny es a hozza 
tartozo fordulat (agyonporgetett motor nem jatszik... )

aztan az is beszedes adat (sehol sincs), hogy maga a motor hany 
loero/kg.. (ez ugye a kikonnyitett, hamar elpuszulo tortenet)

ezekrol hol van info ?



2015.11.09. 12:48 keltezéssel, Xorn írta:
> Az 1.0 Ecoboost, ami 125 paci a papír szerint, nevetséges, azaz inkább
> harmatos lepkefing volt egy Fóka-2-ben, ami 100 kilóval könnyebb, mint
> a 130 pacis 2.0 TDCi motorral szerelt Mondeo.
>
> Ez a 100-130-150 lóerő az (benzin vagy dízel, köbcenti, turbofeltöltő,
> autó súlya
> stb-től függően), aminél többre normális körülmények között aligha van
> szükség.
>
> Best regards,
> Andy
>
> Karoly Kovacs <koka55 at gmx.at> írta (2015. november 9. 11:37):
>> L. Pásztor wrote:
>>> alul-motorizált
>>
>> Nem szorosan ide tartozik, de mit értesz ezen? Hány LE (kW) számodra a
>> nem alul-motorizált autó?
>>
>> Csak azért kérdem, mert:
>> 1. mifelénk teljesítményfüggő a kocsik után fizetendő mindenféle
>> (biztosítás, stb.) És hát nálunk vastagon fog a toll, 20-30 lóerő
>> többlet az éves fenntartási kölségben tetemesen jelentkezik.
>> 2. szerintem egy autóba nem kell 100-130 _igazi_ lóerőnél több (az más
>> kérdés, hogy szerintem a mai lóerőadatok köszönőviszonyban sincsenek a
>> valódi teljesítménnyel, de ezzel, gondolom, nem mondok újat). Na persze
>> ehhez az is kell, hogy az autó ne ólomból legyen... (ld. pl. Opel Astra
>> a szükségesnél és az ebben a kategóriában szokásosnál 200 kilóval több
>> súlyával).
>>
>> Az eddigi legnagyobb rémálmom e téren a 85 "lóerős" Chevrolet Spark
>> volt. A tetű hozzá képest gyorsvonat... De gondolom, a 125 lóerős Ford
>> (modellrepülőgépbe való) motorok sem mehetnek pozitív élményszámba.
>>
>> De lehet, hogy ez már etc listás téma. :)
>>
>> Károly
>>
>> -----------------------------------------
>>            elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]
>



More information about the Elektro mailing list