[elektro] Ulesfutes

L. Pásztor seasoft at invitel.hu
Mon Nov 9 13:08:37 CET 2015


Itt is teljesitmény-függő mindenféle sarc.  Már az áruk is, mert itt az 
EU árszínvonalhoz képest a gyengébb autók olcsóbbak, az erősebbek 
drágábbak mint arrafelé.
A mai motorok a környezetvédelmi okok miatt jelentősen túlfojtottak, és 
hiába padlózod le azt a kib...ott elektromos gázpedált, a teljesítményt 
csak lassanként engedi rá a motorra.
Élményszámba megy (néha halálfélelembe) így egy-egy előzés, deja vu 
érzés a zsigulis időszakból ... Ezért manapság az átlag-embernek is 
javasolt erősebb motort választani a komfortosabb autózáshoz.  Autózni 
szerető népeknek meg ... azt már nem is merem itt mondani ...  :)

A dolgok fizikája adott, így az erő, áttétel, kasztni súly és dinamizmus 
is focizik, önmagában a lóerő nem sokat jelent. Így csak lóerőt nem 
lehet mondani, inkább a dinamizmus a döntő, mondjuk adott seb.fokozatban 
(mondjuk 4-ben) gyorsulás 80-130 között ... mert leggyakrabban ezzel 
szembesülünk, és tudnak autógyárak a legkevesebbet sumákolni-hazudozni 
... mert ugye szoktak nem csak a fogyasztással és a dízel kormozással, 
hanem főtengely lóerő és a  BHP (break horse power) azaz a fékpadon mért 
teljesítmének mesterséges kevergetésével is.  A BHP ugyanis a közlőmű, 
váltó, kuplunk, stb miatt sokkal kisebb, mint a főtengelyen mért 
teljesítmény, ami ugye megint egy jó alkalom a népek megvezetésére ...

-----------------------
L. Pásztor
-----------------------










11/9/2015 11:37 AM keltezéssel, Karoly Kovacs írta:
> L. Pásztor wrote:
>> alul-motorizált
> Nem szorosan ide tartozik, de mit értesz ezen? Hány LE (kW) számodra a
> nem alul-motorizált autó?
>
> Csak azért kérdem, mert:
> 1. mifelénk teljesítményfüggő a kocsik után fizetendő mindenféle
> (biztosítás, stb.) És hát nálunk vastagon fog a toll, 20-30 lóerő
> többlet az éves fenntartási kölségben tetemesen jelentkezik.
> 2. szerintem egy autóba nem kell 100-130 _igazi_ lóerőnél több (az más
> kérdés, hogy szerintem a mai lóerőadatok köszönőviszonyban sincsenek a
> valódi teljesítménnyel, de ezzel, gondolom, nem mondok újat). Na persze
> ehhez az is kell, hogy az autó ne ólomból legyen... (ld. pl. Opel Astra
> a szükségesnél és az ebben a kategóriában szokásosnál 200 kilóval több
> súlyával).
>
> Az eddigi legnagyobb rémálmom e téren a 85 "lóerős" Chevrolet Spark
> volt. A tetű hozzá képest gyorsvonat... De gondolom, a 125 lóerős Ford
> (modellrepülőgépbe való) motorok sem mehetnek pozitív élményszámba.
>
> De lehet, hogy ez már etc listás téma. :)
>
> Károly
>
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]
>



More information about the Elektro mailing list