[elektro] Ulesfutes

Xorn toth.endre at gmail.com
Mon Nov 9 12:48:36 CET 2015


Az 1.0 Ecoboost, ami 125 paci a papír szerint, nevetséges, azaz inkább
harmatos lepkefing volt egy Fóka-2-ben, ami 100 kilóval könnyebb, mint
a 130 pacis 2.0 TDCi motorral szerelt Mondeo.

Ez a 100-130-150 lóerő az (benzin vagy dízel, köbcenti, turbofeltöltő,
autó súlya
stb-től függően), aminél többre normális körülmények között aligha van
szükség.

Best regards,
Andy

Karoly Kovacs <koka55 at gmx.at> írta (2015. november 9. 11:37):
> L. Pásztor wrote:
>> alul-motorizált
>
> Nem szorosan ide tartozik, de mit értesz ezen? Hány LE (kW) számodra a
> nem alul-motorizált autó?
>
> Csak azért kérdem, mert:
> 1. mifelénk teljesítményfüggő a kocsik után fizetendő mindenféle
> (biztosítás, stb.) És hát nálunk vastagon fog a toll, 20-30 lóerő
> többlet az éves fenntartási kölségben tetemesen jelentkezik.
> 2. szerintem egy autóba nem kell 100-130 _igazi_ lóerőnél több (az más
> kérdés, hogy szerintem a mai lóerőadatok köszönőviszonyban sincsenek a
> valódi teljesítménnyel, de ezzel, gondolom, nem mondok újat). Na persze
> ehhez az is kell, hogy az autó ne ólomból legyen... (ld. pl. Opel Astra
> a szükségesnél és az ebben a kategóriában szokásosnál 200 kilóval több
> súlyával).
>
> Az eddigi legnagyobb rémálmom e téren a 85 "lóerős" Chevrolet Spark
> volt. A tetű hozzá képest gyorsvonat... De gondolom, a 125 lóerős Ford
> (modellrepülőgépbe való) motorok sem mehetnek pozitív élményszámba.
>
> De lehet, hogy ez már etc listás téma. :)
>
> Károly
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list