[elektro] "Modern" autógenerátorok szabályzói

Horváth Péter justicefriend at freemail.hu
Mon Jun 15 14:03:34 CEST 2015



> Legföljebb az fordulhat elő, hogy egy tekercs vonatkozásában vannak menetek,
> amikben pozitív, másokban negatív az indukált fesz, tehát lokálisan eltérhetnek
> az indukciók a nullától. Ahogy egy zárlatban lévő trafónál is van.
>
> A zárlatban lévő trafónál mindenki hallotta már, hogy jobban zúg. Ez azért van,
> mert a felül lévő szekunderben nulla az indukált fesz (kb), az egész fluxus
> kiszorul a járomból, bekúszik a két tekercs közé, de nem simán bele a résbe,
> hanem a két tekercs között úgy megy végig (levegőben és a menetek között), hogy
> a primer külső meneteiben kisebb lesz az indukált fesz, a belsőben nagyobb, ami
> csak úgy lehet, hogy az oszlopban megnő a fluxus. Ettől lesz hangosabb a
> traffancs. Közben a szekunder belső meneteiben indukálódik fesz, a külsőkben meg
> fordított fesz, így összességében kiadja a nullát.
>
> hjozsi
>
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]
Én úgy emlékszem hogy "kifújja fluxust, mikor a vas telepítésbe megy" 
kifejezés szerepel a linkelt könyvben.

De ezt is összeollózták valahonnan:
http://www.kepzesevolucioja.hu/dmdocuments/4ap/13_0675_022_101030.pdf
Ezt írja a 11(12). oldalon:

"Túlterhelésvédelem. A generátor mágneskörének sajátos kialakítása 
(kevés vas a
forgórészben) következtében a fordulatszám-áram jellegörbe a névleges 
áram elérésig
nagyon meredeken nő, majd ellaposodiik: állandó kapocsfeszültség mellett 
hiába növeljük a
fordulatszámot, a generátorból nyerhető áram nem nő, a generátort nem 
lehet túlterhelni"

(mondjuk szerintem inkább az állórészben van a kevés vas)

Az utána következő oldal az állandómágneses generátorok 
önszabályozásáról ir.






More information about the Elektro mailing list