[elektro] "Modern" autógenerátorok szabályzói
potyo
potyo.ada at gmail.com
Sun Jun 14 20:49:15 CEST 2015
2015. június 14. 18:41 Horváth Péter írta, <justicefriend at freemail.hu>:
> 2015.06.14. 15:59 keltezéssel, potyo írta:
> > Üdvözletem mindenkinek
> >
> > Valaki tudja, hogy ezeknél a "modern" szabályzóknál levő kivezetések
> > jelölései és egyéb varázsszavak pontosan mit jelentenek? Konkrétan Bosch
> > F00M145239 szabályzó, van neki L és FR kivezetése. L madzagra megy a
> > töltésjelző lámpa, de mi az FR kivezetés? Nálam nincs odakötve semmi. Meg
> > azt mondja a katalógus, hogy van neki SS és LRC funkciója, amit már
> > sikerült kihámozni, hogy az SS az a Soft Start, az LRC meg a Load
> Response
> > Control. Az első még világos, bár jó lenne tudni részletesebben, de a
> > második mit akar jelenteni?
> >
> > Az történt, hogy elkopott az egyik kefe, kicseréltem (bár nem úgy van
> > előlátva, hogy cserélhető legyen...), és most 13,2V-ra szabályoz (nem
> > tudom, hogy közvetlen előtte mennyi volt, régen mértem már). Amit
> > fogyasztót tudtam, bekapcsoltam, akkor is van 13,1V, tehát a
> terhelhetőség
> > megvan, csak miért ilyen alacsony a feszültség? Hőmérsékletfüggő lenne a
> > töltőfeszültség? Ha igen, akkor az SS és LRC varázsszavak mellett az
> miért
> > nincs feltüntetve? Fordulatszámtól nem függ, 3000-nél is ugyanannyi, mint
> > alapjáraton.
> >
> > Na meg ezek a hatdiódás generátorhoz tartozó szabályzók vajon hogyan
> > működnek? Az a kilencdiódás generátor szabályzása olyan egyértelmű, de
> itt
> > honnan tudja a szabályzó, hogy neki most tolni kell a gerjesztésbe az
> > áramot, mert forog a motor, vagy éppenséggel le kell állnia, mert
> megállt a
> > motor? Vagy ráküldi a gerjesztésre a töltésjelző lámpa áramát, aztán ha
> a W
> > lábon (egyik fázis direktben) van valami, ami arra utal, hogy forog a
> > generátor, akkor lehet tolni neki a gerjesztést, hogy meglegyen a kívánt
> > feszültség, amikor eltűnik a fordulatjel, akkor meg leveszi
> > előgerjesztésre, ha meg nincs a töltésjelző lámpa felől semmi, akkor meg
> > teljes leállás van?
> > -----------------------------------------
> > elektro[-flame|-etc]
> Gondolom a fázist azért érzékeli, hogy amikor áll a generátor akkor ne
> adjon neki gerjesztést,
> mert ettől csak hűtés nélkül melegedne a forgórész, és merülne az
> akkumulátor.
>
> A feszültség pedig lehet kevesebb is, ha az akkumulátor, még elég jó
> állapotban van, és eléggé
> le van merülve. Az autógenerátor úgy van méretezve, hogy saját maga
> határolja az áramot,
> mikor a vasmagja telítésbe megy. A megadott áramnál több nem jön ki
> belőle függetlenül a
> fordulatszámtól, és a gerjesztéstől.
>
Igen, ez stimmel. A baj csak az, hogy szinte terheletlenül is ugyanaz a
feszültség, mint teljes terhelés mellett. 50-60A áramot nem nyel le az akku
mérhető feszültségemelkedés nélkül, akármennyire le van merülve.
> Az sem mindegy hogy hol méred. A szabályzó manapság már rajta van a
> generátor hátulján,
> és a kimeneti kapcsokra szabályoz. De azért pl 55 A -nél lehet
> feszültségesés a kábelen a generátor,
> és az akku között.
>
> Magán a generátoron mértem, mínuszt a házán, pluszt pedig a kivezetésén,
tehát a kábelezés feszültségesését nem mértem bele.
More information about the Elektro
mailing list