[elektro] Trafi - kamerazóna.
Ábrahám Gábor
agabor2 at freemail.hu
Tue Jan 6 18:23:39 CET 2015
Tényleg nem szerettem volna erről vitát indítani mert semmi értelme.
Ami tény, hogy a szabályok betartásának kikényszerítésével
jelentősen csökkent a balesetek száma.
Természetesen tovább lehetne csökkenteni, és kéne is.
Ha valakinek van kedve, foglalkozni vele, itt egy elég kimerítő tanulmány:
A gépjárművek sebességének hatása a közúti közlekedés biztonságára
<http://mmtdi.sze.hu/images/Dokumentumok/Mocs%C3%A1ri_Tibor-dissz.pdf>
Gábor
----- Eredeti üzenet -----
From: L. Pásztor
Sent: Tuesday, January 06, 2015 3:20 PM
To: elektro at tesla.hu
Subject: Re: [elektro] Trafi - kamerazóna.
Ismerem a par evvel ezelotti MABISZ tenyleges adatokat, amikor meg egyutt
dolgoztunk veluk. A megjeleno kommersz media statisztikaknak altalaban koze
nincs a valosaghoz.
Csak ugy fejbol mondom, h 5% alatti az abs.gyorshajtas miatti baleset, a
rel.gyorshajtas miatt meg joval 30% felett. A legmegdobbentobb az volt
szamomra, h a figyelmetlenseg miatti esetek 70% felett vannak. A muszaki
hibara is valahol csak 5% alatt emlexem.
Ha ezt mind osszeadjuk az ugye 100% felett lenne, de sok baleset oka
egyszerre tobb is lehet, pl. relativ gyorshajtas telefonalas kozben ... etc.
Arra emlexem, h panaszkodtak, nem tudjak es nem is lehet eleg hatasosan
lekommukalni a nepek fele, h vezetes kozben ne zabaljanak, ne
telefonaljanak, ne igyanak, ne pofazzanak, ne enekeljenek, ne turjak az
orrukat, ne sms-ezzenek, es ne nezzenek DVD-t, hanem figyeljenek es
vezessenek ... Ez a felismeres vezette arra az allamokat, h autogyartokkal h
teletomessek az autokat biztonsagi cuccokkal, akik figyelnek es korrigalnak
(most v majd) a sok bena f..sz sofor helyett. Es ezekre kapnak az
autogyartok adokedvezmenyeket, igy ez lett a trendi.
---------------------
L. Pasztor
---------------------
More information about the Elektro
mailing list