[elektro] Trafi - kamerazóna.

Ábrahám Gábor agabor2 at freemail.hu
Tue Jan 6 18:23:39 CET 2015


Tényleg nem szerettem volna erről vitát indítani mert semmi értelme.
Ami tény, hogy a szabályok betartásának kikényszerítésével
jelentősen csökkent a balesetek száma.

Természetesen tovább lehetne csökkenteni, és kéne is.


Ha valakinek van kedve, foglalkozni vele, itt egy elég kimerítő tanulmány:

A gépjárművek sebességének hatása a közúti közlekedés biztonságára

<http://mmtdi.sze.hu/images/Dokumentumok/Mocs%C3%A1ri_Tibor-dissz.pdf>

Gábor

----- Eredeti üzenet ----- 
From: L. Pásztor
Sent: Tuesday, January 06, 2015 3:20 PM
To: elektro at tesla.hu
Subject: Re: [elektro] Trafi - kamerazóna.

Ismerem a par evvel ezelotti MABISZ tenyleges adatokat, amikor meg egyutt 
dolgoztunk veluk. A megjeleno kommersz media statisztikaknak altalaban koze 
nincs a valosaghoz.
Csak ugy fejbol mondom, h 5% alatti az abs.gyorshajtas miatti baleset, a 
rel.gyorshajtas miatt meg joval 30% felett. A legmegdobbentobb az volt 
szamomra, h a figyelmetlenseg miatti esetek 70% felett vannak. A muszaki 
hibara is valahol csak 5% alatt emlexem.
Ha ezt mind osszeadjuk az ugye 100% felett lenne, de sok baleset oka 
egyszerre tobb is lehet, pl. relativ gyorshajtas telefonalas kozben ... etc.

Arra emlexem, h panaszkodtak, nem tudjak es nem is lehet eleg hatasosan 
lekommukalni a nepek fele, h vezetes kozben ne zabaljanak, ne 
telefonaljanak, ne igyanak, ne pofazzanak, ne enekeljenek, ne turjak az 
orrukat, ne sms-ezzenek, es ne nezzenek DVD-t, hanem figyeljenek es 
vezessenek ... Ez a felismeres vezette arra az allamokat, h autogyartokkal h 
teletomessek az autokat biztonsagi  cuccokkal, akik figyelnek es korrigalnak 
(most v majd) a sok bena f..sz sofor helyett. Es ezekre kapnak az 
autogyartok adokedvezmenyeket, igy ez lett a trendi.

---------------------
L. Pasztor
---------------------




More information about the Elektro mailing list