[elektro] Trafi - kamerazóna.

L. Pásztor seasoft at invitel.hu
Tue Jan 6 15:20:36 CET 2015


Ismerem a par evvel ezelotti MABISZ tenyleges adatokat, amikor meg egyutt dolgoztunk veluk. A megjeleno kommersz media statisztikaknak altalaban koze nincs a valosaghoz.
Csak ugy fejbol mondom, h 5% alatti az abs.gyorshajtas miatti baleset, a rel.gyorshajtas miatt meg joval 30% felett. A legmegdobbentobb az volt szamomra, h a figyelmetlenseg miatti esetek 70% felett vannak. A muszaki hibara is valahol csak 5% alatt emlexem.
Ha ezt mind osszeadjuk az ugye 100% felett lenne, de sok baleset oka egyszerre tobb is lehet, pl. relativ gyorshajtas telefonalas kozben ... etc.

Arra emlexem, h panaszkodtak, nem tudjak es nem is lehet eleg hatasosan lekommukalni a nepek fele, h vezetes kozben ne zabaljanak, ne telefonaljanak, ne igyanak, ne pofazzanak, ne enekeljenek, ne turjak az orrukat, ne sms-ezzenek, es ne nezzenek DVD-t, hanem figyeljenek es vezessenek ... Ez a felismeres vezette arra az allamokat, h autogyartokkal h teletomessek az autokat biztonsagi  cuccokkal, akik figyelnek es korrigalnak (most v majd) a sok bena f..sz sofor helyett. Es ezekre kapnak az autogyartok adokedvezmenyeket, igy ez lett a trendi.

---------------------
L. Pasztor
---------------------

Sent from my iPad

> On 06 Jan 2015, at 14:44, Xorn <toth.endre at gmail.com> wrote:
> 
> Tudom, én is olvastam a cikket. Csak a pontos számokra nem emlékszem.
> 
> Itt a cikk:
> 
> http://totalcar.hu/magazin/velemeny/2013/01/30/vegyetek_traffipaxot_sokat/
> 
> Nagyságrendet azért nem tévedtem, ha nem is egészen annyi az annyi.
> 
> Best regards,
> Andy
> 
> 2015-01-06 13:37 GMT+01:00 "L. Pásztor" <seasoft at invitel.hu>:
>> Abszolut helytallo adat.
>> 
>> --------------------
>> L. Pasztor
>> --------------------
>> 
>> Sent from my iPad
>> 
>>> On 06 Jan 2015, at 13:43, Xorn <toth.endre at gmail.com> wrote:
>>> 
>>> Az abszolút gyorshajtás (amit a traffival mérni lehet) mindössze
>>> valami 4%-át okozza az összes halálos balesetnek. Ennek majdnem
>>> tízszeresét a relatív gyorshajtás (nem a látási- és útviszonyoknak
>>> megfelelő sebesség). Ezt nem méri a traffi, de a kettőt együtt szokták
>>> úgy tálalni, hogy "a gyorshajtás" okozta balesetek.
>>> 
>>> Best regards,
>>> Andy
>>> 
>>> 2015-01-06 8:47 GMT+01:00 Karoly Kovacs <koka55 at gmx.at>:
>>>>> Arról, hogy a gyorshajtás csak hülye pénzbeszedés, és semmi köze
>>>>> a balesetekhez, legjobb megnézni az objektív felelősség első öt évét.
>>>>> Hova vezet, ha egy kicsit nehezebb kibújni a büntetés alól.
>>>> 
>>>> Itt azért érzek némi zavart.
>>>> 
>>>> Nem arról van szó, hogy a gyorshajtásnak _semmi_ köze a balesetekhez,
>>>> csak arról, hogy nem az elsődleges baleseti ok, noha azt szajkózzák
>>>> belénk. Azt ugye a legkönnyebb ellenőrizni, büntetni, míg a valódi
>>>> baleseti veszélyt okozók vezetőket roppant nehéz.
>>>> 
>>>> Épp a minap volt egy hosszabb cikk valahol (talán a totalcar-on, nem
>>>> emlékszem) erről, rá kellene keresni.
>>>> 
>>>> Abban persze igazat adok, hogy a nótórius gyorshajtókat ki kell(ene) szűrni.
>>>> 
>>>> Viszont a fentiek tükrében az előtted szólónak is van igazsága:
>>>>> A tortenet az allam altal megrendelt es elvart (!) evi
>>>>> 14 milliardrol szol, a biztonsagrol valo papolas, stb es
>>>>> a tobbi csak hulye duma. Ezert vettek ennyi traffit, mert jo
>>>>> beruhazas az allamnak, mikozben sok rendorsegi alkalmazott
>>>>> 2015-ben 50-60Hz-es 13-14 collos CRT monitor elott ul, sajat
>>>>> iroszert, Wc papirt, stb. visz be. (Es ez nem vicc !)
>>>> 
>>>> Károly
>>>> 
>>>> -----------------------------------------
>>>>         elektro[-flame|-etc]
>>> 
>>> -----------------------------------------
>>>         elektro[-flame|-etc]
>> 
>> -----------------------------------------
>>          elektro[-flame|-etc]
> 
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list