[elektro] Trafi - kamerazóna.
L. Pásztor
seasoft at invitel.hu
Tue Jan 6 15:20:36 CET 2015
Ismerem a par evvel ezelotti MABISZ tenyleges adatokat, amikor meg egyutt dolgoztunk veluk. A megjeleno kommersz media statisztikaknak altalaban koze nincs a valosaghoz.
Csak ugy fejbol mondom, h 5% alatti az abs.gyorshajtas miatti baleset, a rel.gyorshajtas miatt meg joval 30% felett. A legmegdobbentobb az volt szamomra, h a figyelmetlenseg miatti esetek 70% felett vannak. A muszaki hibara is valahol csak 5% alatt emlexem.
Ha ezt mind osszeadjuk az ugye 100% felett lenne, de sok baleset oka egyszerre tobb is lehet, pl. relativ gyorshajtas telefonalas kozben ... etc.
Arra emlexem, h panaszkodtak, nem tudjak es nem is lehet eleg hatasosan lekommukalni a nepek fele, h vezetes kozben ne zabaljanak, ne telefonaljanak, ne igyanak, ne pofazzanak, ne enekeljenek, ne turjak az orrukat, ne sms-ezzenek, es ne nezzenek DVD-t, hanem figyeljenek es vezessenek ... Ez a felismeres vezette arra az allamokat, h autogyartokkal h teletomessek az autokat biztonsagi cuccokkal, akik figyelnek es korrigalnak (most v majd) a sok bena f..sz sofor helyett. Es ezekre kapnak az autogyartok adokedvezmenyeket, igy ez lett a trendi.
---------------------
L. Pasztor
---------------------
Sent from my iPad
> On 06 Jan 2015, at 14:44, Xorn <toth.endre at gmail.com> wrote:
>
> Tudom, én is olvastam a cikket. Csak a pontos számokra nem emlékszem.
>
> Itt a cikk:
>
> http://totalcar.hu/magazin/velemeny/2013/01/30/vegyetek_traffipaxot_sokat/
>
> Nagyságrendet azért nem tévedtem, ha nem is egészen annyi az annyi.
>
> Best regards,
> Andy
>
> 2015-01-06 13:37 GMT+01:00 "L. Pásztor" <seasoft at invitel.hu>:
>> Abszolut helytallo adat.
>>
>> --------------------
>> L. Pasztor
>> --------------------
>>
>> Sent from my iPad
>>
>>> On 06 Jan 2015, at 13:43, Xorn <toth.endre at gmail.com> wrote:
>>>
>>> Az abszolút gyorshajtás (amit a traffival mérni lehet) mindössze
>>> valami 4%-át okozza az összes halálos balesetnek. Ennek majdnem
>>> tízszeresét a relatív gyorshajtás (nem a látási- és útviszonyoknak
>>> megfelelő sebesség). Ezt nem méri a traffi, de a kettőt együtt szokták
>>> úgy tálalni, hogy "a gyorshajtás" okozta balesetek.
>>>
>>> Best regards,
>>> Andy
>>>
>>> 2015-01-06 8:47 GMT+01:00 Karoly Kovacs <koka55 at gmx.at>:
>>>>> Arról, hogy a gyorshajtás csak hülye pénzbeszedés, és semmi köze
>>>>> a balesetekhez, legjobb megnézni az objektív felelősség első öt évét.
>>>>> Hova vezet, ha egy kicsit nehezebb kibújni a büntetés alól.
>>>>
>>>> Itt azért érzek némi zavart.
>>>>
>>>> Nem arról van szó, hogy a gyorshajtásnak _semmi_ köze a balesetekhez,
>>>> csak arról, hogy nem az elsődleges baleseti ok, noha azt szajkózzák
>>>> belénk. Azt ugye a legkönnyebb ellenőrizni, büntetni, míg a valódi
>>>> baleseti veszélyt okozók vezetőket roppant nehéz.
>>>>
>>>> Épp a minap volt egy hosszabb cikk valahol (talán a totalcar-on, nem
>>>> emlékszem) erről, rá kellene keresni.
>>>>
>>>> Abban persze igazat adok, hogy a nótórius gyorshajtókat ki kell(ene) szűrni.
>>>>
>>>> Viszont a fentiek tükrében az előtted szólónak is van igazsága:
>>>>> A tortenet az allam altal megrendelt es elvart (!) evi
>>>>> 14 milliardrol szol, a biztonsagrol valo papolas, stb es
>>>>> a tobbi csak hulye duma. Ezert vettek ennyi traffit, mert jo
>>>>> beruhazas az allamnak, mikozben sok rendorsegi alkalmazott
>>>>> 2015-ben 50-60Hz-es 13-14 collos CRT monitor elott ul, sajat
>>>>> iroszert, Wc papirt, stb. visz be. (Es ez nem vicc !)
>>>>
>>>> Károly
>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list