[elektro] Trafi - kamerazóna.

L. Pásztor seasoft at invitel.hu
Tue Jan 6 19:21:49 CET 2015


Ulok egy varoban, es unalmamban beleolvastam a belinkelt mube.
Haaaat basszus, nagyon sok szamszaki elteres van a Mabisz (nem publikus) adataihoz kepest !

Nem akarok rugozni rajta, csak egyetlen egy dolgot mondok, es be is fejezem:
csak Szeged es a roman orszaghatar kozott azon a 30 km-es szakaszon a 43-as uton evente 5-6 halalos kimenetelu baleset volt elsosorban az evi tizen-ezer kamion miatt, mely atment 2 varoson es 9 falun. Amiota megnyitottam az M43-at azota evente kb. 1 mely kb. abban merul ki, hogy el-el alszik egy-egy roman sofor.

Igy (is) lehet manupulalni a statisztikat, ahogy tettek a duborges, a pannonpuma, a bennunket irigyel egesz europa, etc, etc, etc eseteben is ...  Es meg sorolhatnam a peldakat tucat-szamra, de ez nem az a lista ...

Sent from my iPad

> On 06 Jan 2015, at 19:23, Ábrahám Gábor <agabor2 at freemail.hu> wrote:
> 
> Tényleg nem szerettem volna erről vitát indítani mert semmi értelme.
> Ami tény, hogy a szabályok betartásának kikényszerítésével
> jelentősen csökkent a balesetek száma.
> 
> Természetesen tovább lehetne csökkenteni, és kéne is.
> 
> 
> Ha valakinek van kedve, foglalkozni vele, itt egy elég kimerítő tanulmány:
> 
> A gépjárművek sebességének hatása a közúti közlekedés biztonságára
> 
> <http://mmtdi.sze.hu/images/Dokumentumok/Mocs%C3%A1ri_Tibor-dissz.pdf>
> 
> Gábor
> 
> ----- Eredeti üzenet ----- 
> From: L. Pásztor
> Sent: Tuesday, January 06, 2015 3:20 PM
> To: elektro at tesla.hu
> Subject: Re: [elektro] Trafi - kamerazóna.
> 
> Ismerem a par evvel ezelotti MABISZ tenyleges adatokat, amikor meg egyutt 
> dolgoztunk veluk. A megjeleno kommersz media statisztikaknak altalaban koze 
> nincs a valosaghoz.
> Csak ugy fejbol mondom, h 5% alatti az abs.gyorshajtas miatti baleset, a 
> rel.gyorshajtas miatt meg joval 30% felett. A legmegdobbentobb az volt 
> szamomra, h a figyelmetlenseg miatti esetek 70% felett vannak. A muszaki 
> hibara is valahol csak 5% alatt emlexem.
> Ha ezt mind osszeadjuk az ugye 100% felett lenne, de sok baleset oka 
> egyszerre tobb is lehet, pl. relativ gyorshajtas telefonalas kozben ... etc.
> 
> Arra emlexem, h panaszkodtak, nem tudjak es nem is lehet eleg hatasosan 
> lekommukalni a nepek fele, h vezetes kozben ne zabaljanak, ne 
> telefonaljanak, ne igyanak, ne pofazzanak, ne enekeljenek, ne turjak az 
> orrukat, ne sms-ezzenek, es ne nezzenek DVD-t, hanem figyeljenek es 
> vezessenek ... Ez a felismeres vezette arra az allamokat, h autogyartokkal h 
> teletomessek az autokat biztonsagi  cuccokkal, akik figyelnek es korrigalnak 
> (most v majd) a sok bena f..sz sofor helyett. Es ezekre kapnak az 
> autogyartok adokedvezmenyeket, igy ez lett a trendi.
> 
> ---------------------
> L. Pasztor
> ---------------------
> 
> 
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list