[elektro] pedelechez (segítő motor) detektor?

umnyo umnyo at freemail.hu
Mon Sep 8 14:19:55 CEST 2014


Vannak ilyen ketyerék hazánkban is.

Meg mostanában dívik a 3 kerekű verzió is, illetve hogy Mountainboard alapúak.

Attila 



charles hoss <charles.hoss at gmail.com> írta:
>Alapvetoen nem is lenne hulyeseg. En gordeszka hivo vagyok last-mile
>kozlekedesben (tomegkozlekedes utani celbaeres) ott pedig meglokod magad es
>ha a cucc csak a vesztesegeket potolja akkubol, akkor nagyon jo hatotav
>erheto el, mert a gyorsitas sokkal tobbet eszik.
>
>Bye
>Dexter
>On Sep 8, 2014 9:22 AM, "umnyo" <umnyo at freemail.hu> wrote:
>
>> "KELL lennie egy pedálnak IS"
>>
>> Arra reagáltam, hogy pedálnak kell rajta lennie.
>>
>> Nem, nem kell......
>>
>> Tuszkolhatod is a földön a talpaddal.
>>
>> Hogy milyen arányban "tuszkolod" a földön, és milyen szinten hajt az
>> elektromos rásegítés, az meg sehol nincs leírva. Azaz belököd magad
>> indulásnál, és utána mész vele 30 km-ert, az is lehet rásegítés.....
>>
>> Attila
>>
>> "Kovács József" <kj at faldeko.hu> írta:
>> >Nem a rásegítés nem elég.
>> >emberi erővel hajtottnak kell lennie
>> >amire a gépi erő CSAK rásegíthet
>> >
>> >Ha kizárólag a gépi erő hajtja az biztosan nem kerékpár, hanem már
>> >valami más.
>> >segédmotor, lassújármű, rokkantkocsi, stb.
>> >
>> >Valóban nem a pedál lehet csak, lehet kézi tekerő is, vagy bármi ami az
>> >emberi erőből csinál hajtást.
>> >Csak a pedál a tipikus ...
>> >
>> >KJ
>> >
>> >2014.09.08. 09:11 keltezéssel, umnyo írta:
>> >> Nem a pedál a feltétel, hanem hogy emberi erővel rásegíts. Kvázi
>> lökdösheted magad a földön is.
>> >>
>> >> Csak ezt egy rendőrnek nehéz beadni, de a pedál tudtommal nicns benne
>> pontosan megfogalmazva
>> >>
>> >> Attila
>> >>
>> >> "Kovács József" <kj at faldeko.hu> írta:
>> >>> Az a kerékpárság feltétele, hogy: KELL lennie egy pedálnak IS, amivel a
>> >>> kerékpár önállóan hajtható.
>> >>> Ettől még használható tisztán motoros üzemben is...
>> >>>
>> >>> ----
>> >>>
>> >>> ez a "segítés" lekapcsol, ha két taposás közben egy picit
>> >>> megáll a lábam (szabadon futó)?
>> >>>
>> >>>
>> >>> A pedál forgása adja az ütemet a motoroshajtásnak.
>> >>> Ha nem tekered >> nem hajt a motor.
>> >>>
>> >>> A rokkant járgány >> NEM jármű !!! ha max 10 km/h-ra képes.
>> >>>
>> >>> KJ
>> >>>
>> >>> ---------------
>> >>> A mozgáskorlátozottak közlekedésére szolgáló, emberi erővel tolt vagy
>> >>> hajtott kerekes szék
>> >>> és a gépi meghajtású kerekes szék - ha sík úton önerejéből
>> >>> 10 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes,
>> >>> továbbá a gyermekkocsi és a talicska -
>> >>> azonban nem minősül járműnek.
>> >>> Az ilyen eszközökkel közlekedő személyek gyalogosoknak minősülnek.
>> >>> --------------
>> >>> -----------------------------
>> >>>
>> >>>
>> >>>
>> >>> KJ
>> >>>
>> >>>
>> >>> 2014.09.07. 23:26 keltezéssel, Cser Tamas írta:
>> >>>> pedál nélküli e-bike (e-roller) kvázi "önindítózása" leszívja az akkut
>> >>>> (ami iszonyatosan le is rövidíti a hatótávolságot is)
>> >>>> a gyáli piacról a 60kilós feleségem még úgy-ahogy hazaér
>> >>>> de engem már csak a piacig tudna elvinni, hazafelé már nem
>> >>>>
>> >>>> viszont a pedelec, csak mint "rásegítő" emészti a delejt,
>> >>>> tehát ugyanekkora akku még engem is hazasegítene
>> >>>>
>> >>>> --------------
>> >>>> (meg mellesleg a KRESZbe is belekutyultak
>> >>>> 2010 jan 1 után:
>> >>>> r/1) Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi
>> >>>> erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor
>> >>>> !!! segíti.!!! (tehát a "pedál nélküli" már nem elégíti ki :-( )
>> >>>>
>> >>>> és az EU is mindenbe belepiszkál:
>> >>>> (EU directive 2002/24/EC)
>> >>>> az EU szabályok szerint még a 6 km/órás határig működő
>> >>>> elektromos elindítás segítő rendszerrel felszerelt kerékpárok
>> >>>> is a segédmotoros kerékpár kategóriába sorolódnak.
>> >>>>
>> >>>> ha innen nézem, az összes rokkant szék is "segédmotoros"
>> >>>> -----------------------
>> >>>> visszatérve  a levél tárgyához:
>> >>>>
>> >>>> ez a "segítés" lekapcsol, ha két taposás közben egy picit
>> >>>> megáll a lábam (szabadon futó)?
>> >>>> vagy a hátsó kerék "forgatottsága" engedi a villanymotort bekapcsolni?
>> >>>>
>> >>>> EU  2002/24/EC-t még nem találtam meg, abban is lehet még
>> >>>> néhány agyrém ( mint a mostani porszívósdi :-( )
>> >>>>
>> >>>> -----------------------------------------
>> >>>>             elektro[-flame|-etc]
>> >>> -----------------------------------------
>> >>>           elektro[-flame|-etc]
>> >> -----------------------------------------
>> >>            elektro[-flame|-etc]
>> >
>> >-----------------------------------------
>> >          elektro[-flame|-etc]
>>
>> -----------------------------------------
>>           elektro[-flame|-etc]
>-----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list