[elektro] pedelechez (segítő motor) detektor?

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Mon Sep 8 13:56:27 CEST 2014


Alapvetoen nem is lenne hulyeseg. En gordeszka hivo vagyok last-mile
kozlekedesben (tomegkozlekedes utani celbaeres) ott pedig meglokod magad es
ha a cucc csak a vesztesegeket potolja akkubol, akkor nagyon jo hatotav
erheto el, mert a gyorsitas sokkal tobbet eszik.

Bye
Dexter
On Sep 8, 2014 9:22 AM, "umnyo" <umnyo at freemail.hu> wrote:

> "KELL lennie egy pedálnak IS"
>
> Arra reagáltam, hogy pedálnak kell rajta lennie.
>
> Nem, nem kell......
>
> Tuszkolhatod is a földön a talpaddal.
>
> Hogy milyen arányban "tuszkolod" a földön, és milyen szinten hajt az
> elektromos rásegítés, az meg sehol nincs leírva. Azaz belököd magad
> indulásnál, és utána mész vele 30 km-ert, az is lehet rásegítés.....
>
> Attila
>
> "Kovács József" <kj at faldeko.hu> írta:
> >Nem a rásegítés nem elég.
> >emberi erővel hajtottnak kell lennie
> >amire a gépi erő CSAK rásegíthet
> >
> >Ha kizárólag a gépi erő hajtja az biztosan nem kerékpár, hanem már
> >valami más.
> >segédmotor, lassújármű, rokkantkocsi, stb.
> >
> >Valóban nem a pedál lehet csak, lehet kézi tekerő is, vagy bármi ami az
> >emberi erőből csinál hajtást.
> >Csak a pedál a tipikus ...
> >
> >KJ
> >
> >2014.09.08. 09:11 keltezéssel, umnyo írta:
> >> Nem a pedál a feltétel, hanem hogy emberi erővel rásegíts. Kvázi
> lökdösheted magad a földön is.
> >>
> >> Csak ezt egy rendőrnek nehéz beadni, de a pedál tudtommal nicns benne
> pontosan megfogalmazva
> >>
> >> Attila
> >>
> >> "Kovács József" <kj at faldeko.hu> írta:
> >>> Az a kerékpárság feltétele, hogy: KELL lennie egy pedálnak IS, amivel a
> >>> kerékpár önállóan hajtható.
> >>> Ettől még használható tisztán motoros üzemben is...
> >>>
> >>> ----
> >>>
> >>> ez a "segítés" lekapcsol, ha két taposás közben egy picit
> >>> megáll a lábam (szabadon futó)?
> >>>
> >>>
> >>> A pedál forgása adja az ütemet a motoroshajtásnak.
> >>> Ha nem tekered >> nem hajt a motor.
> >>>
> >>> A rokkant járgány >> NEM jármű !!! ha max 10 km/h-ra képes.
> >>>
> >>> KJ
> >>>
> >>> ---------------
> >>> A mozgáskorlátozottak közlekedésére szolgáló, emberi erővel tolt vagy
> >>> hajtott kerekes szék
> >>> és a gépi meghajtású kerekes szék - ha sík úton önerejéből
> >>> 10 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes,
> >>> továbbá a gyermekkocsi és a talicska -
> >>> azonban nem minősül járműnek.
> >>> Az ilyen eszközökkel közlekedő személyek gyalogosoknak minősülnek.
> >>> --------------
> >>> -----------------------------
> >>>
> >>>
> >>>
> >>> KJ
> >>>
> >>>
> >>> 2014.09.07. 23:26 keltezéssel, Cser Tamas írta:
> >>>> pedál nélküli e-bike (e-roller) kvázi "önindítózása" leszívja az akkut
> >>>> (ami iszonyatosan le is rövidíti a hatótávolságot is)
> >>>> a gyáli piacról a 60kilós feleségem még úgy-ahogy hazaér
> >>>> de engem már csak a piacig tudna elvinni, hazafelé már nem
> >>>>
> >>>> viszont a pedelec, csak mint "rásegítő" emészti a delejt,
> >>>> tehát ugyanekkora akku még engem is hazasegítene
> >>>>
> >>>> --------------
> >>>> (meg mellesleg a KRESZbe is belekutyultak
> >>>> 2010 jan 1 után:
> >>>> r/1) Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi
> >>>> erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor
> >>>> !!! segíti.!!! (tehát a "pedál nélküli" már nem elégíti ki :-( )
> >>>>
> >>>> és az EU is mindenbe belepiszkál:
> >>>> (EU directive 2002/24/EC)
> >>>> az EU szabályok szerint még a 6 km/órás határig működő
> >>>> elektromos elindítás segítő rendszerrel felszerelt kerékpárok
> >>>> is a segédmotoros kerékpár kategóriába sorolódnak.
> >>>>
> >>>> ha innen nézem, az összes rokkant szék is "segédmotoros"
> >>>> -----------------------
> >>>> visszatérve  a levél tárgyához:
> >>>>
> >>>> ez a "segítés" lekapcsol, ha két taposás közben egy picit
> >>>> megáll a lábam (szabadon futó)?
> >>>> vagy a hátsó kerék "forgatottsága" engedi a villanymotort bekapcsolni?
> >>>>
> >>>> EU  2002/24/EC-t még nem találtam meg, abban is lehet még
> >>>> néhány agyrém ( mint a mostani porszívósdi :-( )
> >>>>
> >>>> -----------------------------------------
> >>>>             elektro[-flame|-etc]
> >>> -----------------------------------------
> >>>           elektro[-flame|-etc]
> >> -----------------------------------------
> >>            elektro[-flame|-etc]
> >
> >-----------------------------------------
> >          elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]


More information about the Elektro mailing list