[elektro] pedelechez (segítő motor) detektor?
Kovács József
kj at faldeko.hu
Mon Sep 8 09:23:29 CEST 2014
--------------
Kerékpár:
olyan, legalább kétkerekű jármű,
amelyet emberi erő hajt,
és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor
segíti.
--------------
2014.09.08. 09:18 keltezéssel, Kovács József írta:
> Nem a rásegítés nem elég.
> emberi erővel hajtottnak kell lennie
> amire a gépi erő CSAK rásegíthet
>
> Ha kizárólag a gépi erő hajtja az biztosan nem kerékpár, hanem már
> valami más.
> segédmotor, lassújármű, rokkantkocsi, stb.
>
> Valóban nem a pedál lehet csak, lehet kézi tekerő is, vagy bármi ami az
> emberi erőből csinál hajtást.
> Csak a pedál a tipikus ...
>
> KJ
>
> 2014.09.08. 09:11 keltezéssel, umnyo írta:
>> Nem a pedál a feltétel, hanem hogy emberi erővel rásegíts. Kvázi lökdösheted magad a földön is.
>>
>> Csak ezt egy rendőrnek nehéz beadni, de a pedál tudtommal nicns benne pontosan megfogalmazva
>>
>> Attila
>>
>> "Kovács József" <kj at faldeko.hu> írta:
>>> Az a kerékpárság feltétele, hogy: KELL lennie egy pedálnak IS, amivel a
>>> kerékpár önállóan hajtható.
>>> Ettől még használható tisztán motoros üzemben is...
>>>
>>> ----
>>>
>>> ez a "segítés" lekapcsol, ha két taposás közben egy picit
>>> megáll a lábam (szabadon futó)?
>>>
>>>
>>> A pedál forgása adja az ütemet a motoroshajtásnak.
>>> Ha nem tekered >> nem hajt a motor.
>>>
>>> A rokkant járgány >> NEM jármű !!! ha max 10 km/h-ra képes.
>>>
>>> KJ
>>>
>>> ---------------
>>> A mozgáskorlátozottak közlekedésére szolgáló, emberi erővel tolt vagy
>>> hajtott kerekes szék
>>> és a gépi meghajtású kerekes szék - ha sík úton önerejéből
>>> 10 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes,
>>> továbbá a gyermekkocsi és a talicska -
>>> azonban nem minősül járműnek.
>>> Az ilyen eszközökkel közlekedő személyek gyalogosoknak minősülnek.
>>> --------------
>>> -----------------------------
>>>
>>>
>>>
>>> KJ
>>>
>>>
>>> 2014.09.07. 23:26 keltezéssel, Cser Tamas írta:
>>>> pedál nélküli e-bike (e-roller) kvázi "önindítózása" leszívja az akkut
>>>> (ami iszonyatosan le is rövidíti a hatótávolságot is)
>>>> a gyáli piacról a 60kilós feleségem még úgy-ahogy hazaér
>>>> de engem már csak a piacig tudna elvinni, hazafelé már nem
>>>>
>>>> viszont a pedelec, csak mint "rásegítő" emészti a delejt,
>>>> tehát ugyanekkora akku még engem is hazasegítene
>>>>
>>>> --------------
>>>> (meg mellesleg a KRESZbe is belekutyultak
>>>> 2010 jan 1 után:
>>>> r/1) Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi
>>>> erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor
>>>> !!! segíti.!!! (tehát a "pedál nélküli" már nem elégíti ki :-( )
>>>>
>>>> és az EU is mindenbe belepiszkál:
>>>> (EU directive 2002/24/EC)
>>>> az EU szabályok szerint még a 6 km/órás határig működő
>>>> elektromos elindítás segítő rendszerrel felszerelt kerékpárok
>>>> is a segédmotoros kerékpár kategóriába sorolódnak.
>>>>
>>>> ha innen nézem, az összes rokkant szék is "segédmotoros"
>>>> -----------------------
>>>> visszatérve a levél tárgyához:
>>>>
>>>> ez a "segítés" lekapcsol, ha két taposás közben egy picit
>>>> megáll a lábam (szabadon futó)?
>>>> vagy a hátsó kerék "forgatottsága" engedi a villanymotort bekapcsolni?
>>>>
>>>> EU 2002/24/EC-t még nem találtam meg, abban is lehet még
>>>> néhány agyrém ( mint a mostani porszívósdi :-( )
>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>> elektro[-flame|-etc]
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list