[elektro] pedelechez (segítő motor) detektor?

umnyo umnyo at freemail.hu
Mon Sep 8 10:00:36 CEST 2014


És azt tudod, hogy vajon nem szerelt-e fel jobb féket mint a gyári volt eredetileg?

Egyébként a példád elég érdekes. Lásd az elektromos trabantom átépítését.

Az autóm súly cirka 240 kilóval nőtt.....

Azaz a meglévő fékhatásom nyilván rosszabb lett.

És nem tudom átvinni a hatóságokon a sima dobfék cseréjét tárcsafékre - hiába van kész, és sokkal jöbb, egyébként egy VW fék került bele.

Persze erre lehet mondani, hogy a féket:
- maximális össztömegre tervezik és teljesítményre tervezik
- az meg nem változott.

Attila


"Kovács József" <kj at faldeko.hu> írta:
>Mondjuk csak nézne a csákó, ha megbüntetnék szabálytalan átalakítás miatt.
>
>Mivel....
>-----------------
>”Nem engedélyezhető a jármű olyan átalakítása, amely
>  az MR. (6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet) Függelékeinek Mellékleteiben 
>meghatározott valamely
>közlekedésbiztonsági vagy környezetvédelmi követelmény tekintetében
>a jármű gyárilag !!!!! kialakított jellemzőinek a romlását eredményezi.”
>----------------
>
>Márpedig a fékhatékonyság pl. biztosan romlott ezzel az átalakítással.
>
>KJ
>
>2014.09.08. 09:45 keltezéssel, Xorn írta:
>> Tudom, de itt nem a hatótávról szólt a dolog, hanem hogy a meredek
>> lejtőn feltolja a bringát. Egyébként eléggé házibarkács volt, ahogy
>> elnéztem, de sokat nem tudtam bámulni.
>>
>> Best regards,
>> Andy
>>
>> 2014-09-08 9:37 GMT+02:00 umnyo <umnyo at freemail.hu>:
>>> Erre külön verseny van, ahol x db akkus fúróból kell guruló verdát építeni :-)
>>>
>>> http://bosch-elektromobil.hu/
>>>
>>> Attila
>>>
>>> Xorn <toth.endre at gmail.com> írta:
>>>> Éppen szombaton láttam egy fickót felfelé tekerni a Farkastorki úton.
>>>> Azaz nem ő tekert, hanem a hátsó kereket hajtó akkus fúró. :-)
>>>>
>>>> Best regards,
>>>> Andy
>>>>
>>>> 2014-09-08 9:11 GMT+02:00 umnyo <umnyo at freemail.hu>:
>>>>> Nem a pedál a feltétel, hanem hogy emberi erővel rásegíts. Kvázi lökdösheted magad a földön is.
>>>>>
>>>>> Csak ezt egy rendőrnek nehéz beadni, de a pedál tudtommal nicns benne pontosan megfogalmazva
>>>>>
>>>>> Attila
>>>>>
>>>>> "Kovács József" <kj at faldeko.hu> írta:
>>>>>> Az a kerékpárság feltétele, hogy: KELL lennie egy pedálnak IS, amivel a
>>>>>> kerékpár önállóan hajtható.
>>>>>> Ettől még használható tisztán motoros üzemben is...
>>>>>>
>>>>>> ----
>>>>>>
>>>>>> ez a "segítés" lekapcsol, ha két taposás közben egy picit
>>>>>> megáll a lábam (szabadon futó)?
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> A pedál forgása adja az ütemet a motoroshajtásnak.
>>>>>> Ha nem tekered >> nem hajt a motor.
>>>>>>
>>>>>> A rokkant járgány >> NEM jármű !!! ha max 10 km/h-ra képes.
>>>>>>
>>>>>> KJ
>>>>>>
>>>>>> ---------------
>>>>>> A mozgáskorlátozottak közlekedésére szolgáló, emberi erővel tolt vagy
>>>>>> hajtott kerekes szék
>>>>>> és a gépi meghajtású kerekes szék - ha sík úton önerejéből
>>>>>> 10 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes,
>>>>>> továbbá a gyermekkocsi és a talicska -
>>>>>> azonban nem minősül járműnek.
>>>>>> Az ilyen eszközökkel közlekedő személyek gyalogosoknak minősülnek.
>>>>>> --------------
>>>>>> -----------------------------
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> KJ
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> 2014.09.07. 23:26 keltezéssel, Cser Tamas írta:
>>>>>>> pedál nélküli e-bike (e-roller) kvázi "önindítózása" leszívja az akkut
>>>>>>> (ami iszonyatosan le is rövidíti a hatótávolságot is)
>>>>>>> a gyáli piacról a 60kilós feleségem még úgy-ahogy hazaér
>>>>>>> de engem már csak a piacig tudna elvinni, hazafelé már nem
>>>>>>>
>>>>>>> viszont a pedelec, csak mint "rásegítő" emészti a delejt,
>>>>>>> tehát ugyanekkora akku még engem is hazasegítene
>>>>>>>
>>>>>>> --------------
>>>>>>> (meg mellesleg a KRESZbe is belekutyultak
>>>>>>> 2010 jan 1 után:
>>>>>>> r/1) Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi
>>>>>>> erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor
>>>>>>> !!! segíti.!!! (tehát a "pedál nélküli" már nem elégíti ki :-( )
>>>>>>>
>>>>>>> és az EU is mindenbe belepiszkál:
>>>>>>> (EU directive 2002/24/EC)
>>>>>>> az EU szabályok szerint még a 6 km/órás határig működő
>>>>>>> elektromos elindítás segítő rendszerrel felszerelt kerékpárok
>>>>>>> is a segédmotoros kerékpár kategóriába sorolódnak.
>>>>>>>
>>>>>>> ha innen nézem, az összes rokkant szék is "segédmotoros"
>>>>>>> -----------------------
>>>>>>> visszatérve  a levél tárgyához:
>>>>>>>
>>>>>>> ez a "segítés" lekapcsol, ha két taposás közben egy picit
>>>>>>> megáll a lábam (szabadon futó)?
>>>>>>> vagy a hátsó kerék "forgatottsága" engedi a villanymotort bekapcsolni?
>>>>>>>
>>>>>>> EU  2002/24/EC-t még nem találtam meg, abban is lehet még
>>>>>>> néhány agyrém ( mint a mostani porszívósdi :-( )
>>>>>>>
>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>>             elektro[-flame|-etc]
>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>           elektro[-flame|-etc]
>>>>> -----------------------------------------
>>>>>            elektro[-flame|-etc]
>>>> -----------------------------------------
>>>>           elektro[-flame|-etc]
>>> -----------------------------------------
>>>            elektro[-flame|-etc]
>> -----------------------------------------
>>            elektro[-flame|-etc]
>
>-----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list