[elektro] pedelechez (segítő motor) detektor?

Kovács József kj at faldeko.hu
Mon Sep 8 09:54:21 CEST 2014


Mondjuk csak nézne a csákó, ha megbüntetnék szabálytalan átalakítás miatt.

Mivel....
-----------------
”Nem engedélyezhető a jármű olyan átalakítása, amely
  az MR. (6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet) Függelékeinek Mellékleteiben 
meghatározott valamely
közlekedésbiztonsági vagy környezetvédelmi követelmény tekintetében
a jármű gyárilag !!!!! kialakított jellemzőinek a romlását eredményezi.”
----------------

Márpedig a fékhatékonyság pl. biztosan romlott ezzel az átalakítással.

KJ

2014.09.08. 09:45 keltezéssel, Xorn írta:
> Tudom, de itt nem a hatótávról szólt a dolog, hanem hogy a meredek
> lejtőn feltolja a bringát. Egyébként eléggé házibarkács volt, ahogy
> elnéztem, de sokat nem tudtam bámulni.
>
> Best regards,
> Andy
>
> 2014-09-08 9:37 GMT+02:00 umnyo <umnyo at freemail.hu>:
>> Erre külön verseny van, ahol x db akkus fúróból kell guruló verdát építeni :-)
>>
>> http://bosch-elektromobil.hu/
>>
>> Attila
>>
>> Xorn <toth.endre at gmail.com> írta:
>>> Éppen szombaton láttam egy fickót felfelé tekerni a Farkastorki úton.
>>> Azaz nem ő tekert, hanem a hátsó kereket hajtó akkus fúró. :-)
>>>
>>> Best regards,
>>> Andy
>>>
>>> 2014-09-08 9:11 GMT+02:00 umnyo <umnyo at freemail.hu>:
>>>> Nem a pedál a feltétel, hanem hogy emberi erővel rásegíts. Kvázi lökdösheted magad a földön is.
>>>>
>>>> Csak ezt egy rendőrnek nehéz beadni, de a pedál tudtommal nicns benne pontosan megfogalmazva
>>>>
>>>> Attila
>>>>
>>>> "Kovács József" <kj at faldeko.hu> írta:
>>>>> Az a kerékpárság feltétele, hogy: KELL lennie egy pedálnak IS, amivel a
>>>>> kerékpár önállóan hajtható.
>>>>> Ettől még használható tisztán motoros üzemben is...
>>>>>
>>>>> ----
>>>>>
>>>>> ez a "segítés" lekapcsol, ha két taposás közben egy picit
>>>>> megáll a lábam (szabadon futó)?
>>>>>
>>>>>
>>>>> A pedál forgása adja az ütemet a motoroshajtásnak.
>>>>> Ha nem tekered >> nem hajt a motor.
>>>>>
>>>>> A rokkant járgány >> NEM jármű !!! ha max 10 km/h-ra képes.
>>>>>
>>>>> KJ
>>>>>
>>>>> ---------------
>>>>> A mozgáskorlátozottak közlekedésére szolgáló, emberi erővel tolt vagy
>>>>> hajtott kerekes szék
>>>>> és a gépi meghajtású kerekes szék - ha sík úton önerejéből
>>>>> 10 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes,
>>>>> továbbá a gyermekkocsi és a talicska -
>>>>> azonban nem minősül járműnek.
>>>>> Az ilyen eszközökkel közlekedő személyek gyalogosoknak minősülnek.
>>>>> --------------
>>>>> -----------------------------
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> KJ
>>>>>
>>>>>
>>>>> 2014.09.07. 23:26 keltezéssel, Cser Tamas írta:
>>>>>> pedál nélküli e-bike (e-roller) kvázi "önindítózása" leszívja az akkut
>>>>>> (ami iszonyatosan le is rövidíti a hatótávolságot is)
>>>>>> a gyáli piacról a 60kilós feleségem még úgy-ahogy hazaér
>>>>>> de engem már csak a piacig tudna elvinni, hazafelé már nem
>>>>>>
>>>>>> viszont a pedelec, csak mint "rásegítő" emészti a delejt,
>>>>>> tehát ugyanekkora akku még engem is hazasegítene
>>>>>>
>>>>>> --------------
>>>>>> (meg mellesleg a KRESZbe is belekutyultak
>>>>>> 2010 jan 1 után:
>>>>>> r/1) Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi
>>>>>> erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor
>>>>>> !!! segíti.!!! (tehát a "pedál nélküli" már nem elégíti ki :-( )
>>>>>>
>>>>>> és az EU is mindenbe belepiszkál:
>>>>>> (EU directive 2002/24/EC)
>>>>>> az EU szabályok szerint még a 6 km/órás határig működő
>>>>>> elektromos elindítás segítő rendszerrel felszerelt kerékpárok
>>>>>> is a segédmotoros kerékpár kategóriába sorolódnak.
>>>>>>
>>>>>> ha innen nézem, az összes rokkant szék is "segédmotoros"
>>>>>> -----------------------
>>>>>> visszatérve  a levél tárgyához:
>>>>>>
>>>>>> ez a "segítés" lekapcsol, ha két taposás közben egy picit
>>>>>> megáll a lábam (szabadon futó)?
>>>>>> vagy a hátsó kerék "forgatottsága" engedi a villanymotort bekapcsolni?
>>>>>>
>>>>>> EU  2002/24/EC-t még nem találtam meg, abban is lehet még
>>>>>> néhány agyrém ( mint a mostani porszívósdi :-( )
>>>>>>
>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>             elektro[-flame|-etc]
>>>>> -----------------------------------------
>>>>>           elektro[-flame|-etc]
>>>> -----------------------------------------
>>>>            elektro[-flame|-etc]
>>> -----------------------------------------
>>>           elektro[-flame|-etc]
>> -----------------------------------------
>>            elektro[-flame|-etc]
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list