[elektro] pedelechez (segítő motor) detektor?

Kovács József kj at faldeko.hu
Mon Sep 8 10:16:37 CEST 2014


2014.09.08. 10:00 keltezéssel, umnyo írta:
> És azt tudod, hogy vajon nem szerelt-e fel jobb féket mint a gyári volt eredetileg?

Feltételeztem... de a lényeg, hogy: ha nem tette, akkor meglepődhet.

>
> Egyébként a példád elég érdekes. Lásd az elektromos trabantom átépítését.
>
> Az autóm súly cirka 240 kilóval nőtt.....
>
> Azaz a meglévő fékhatásom nyilván rosszabb lett.
>
> És nem tudom átvinni a hatóságokon a sima dobfék cseréjét tárcsafékre - hiába van kész, és sokkal jöbb, egyébként egy VW fék került bele.

Itt valami más átalakítási korlát játszik, gondolom.
Mert ugyebár egyébként féket lehet átalakítani.

KJ

> Persze erre lehet mondani, hogy a féket:
> - maximális össztömegre tervezik és teljesítményre tervezik
> - az meg nem változott.
>
> Attila
>
>
> "Kovács József" <kj at faldeko.hu> írta:
>> Mondjuk csak nézne a csákó, ha megbüntetnék szabálytalan átalakítás miatt.
>>
>> Mivel....
>> -----------------
>> ”Nem engedélyezhető a jármű olyan átalakítása, amely
>>   az MR. (6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet) Függelékeinek Mellékleteiben
>> meghatározott valamely
>> közlekedésbiztonsági vagy környezetvédelmi követelmény tekintetében
>> a jármű gyárilag !!!!! kialakított jellemzőinek a romlását eredményezi.”
>> ----------------
>>
>> Márpedig a fékhatékonyság pl. biztosan romlott ezzel az átalakítással.
>>
>> KJ
>>
>> 2014.09.08. 09:45 keltezéssel, Xorn írta:
>>> Tudom, de itt nem a hatótávról szólt a dolog, hanem hogy a meredek
>>> lejtőn feltolja a bringát. Egyébként eléggé házibarkács volt, ahogy
>>> elnéztem, de sokat nem tudtam bámulni.
>>>
>>> Best regards,
>>> Andy
>>>
>>> 2014-09-08 9:37 GMT+02:00 umnyo <umnyo at freemail.hu>:
>>>> Erre külön verseny van, ahol x db akkus fúróból kell guruló verdát építeni :-)
>>>>
>>>> http://bosch-elektromobil.hu/
>>>>
>>>> Attila
>>>>
>>>> Xorn <toth.endre at gmail.com> írta:
>>>>> Éppen szombaton láttam egy fickót felfelé tekerni a Farkastorki úton.
>>>>> Azaz nem ő tekert, hanem a hátsó kereket hajtó akkus fúró. :-)
>>>>>
>>>>> Best regards,
>>>>> Andy
>>>>>
>>>>> 2014-09-08 9:11 GMT+02:00 umnyo <umnyo at freemail.hu>:
>>>>>> Nem a pedál a feltétel, hanem hogy emberi erővel rásegíts. Kvázi lökdösheted magad a földön is.
>>>>>>
>>>>>> Csak ezt egy rendőrnek nehéz beadni, de a pedál tudtommal nicns benne pontosan megfogalmazva
>>>>>>
>>>>>> Attila
>>>>>>
>>>>>> "Kovács József" <kj at faldeko.hu> írta:
>>>>>>> Az a kerékpárság feltétele, hogy: KELL lennie egy pedálnak IS, amivel a
>>>>>>> kerékpár önállóan hajtható.
>>>>>>> Ettől még használható tisztán motoros üzemben is...
>>>>>>>
>>>>>>> ----
>>>>>>>
>>>>>>> ez a "segítés" lekapcsol, ha két taposás közben egy picit
>>>>>>> megáll a lábam (szabadon futó)?
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> A pedál forgása adja az ütemet a motoroshajtásnak.
>>>>>>> Ha nem tekered >> nem hajt a motor.
>>>>>>>
>>>>>>> A rokkant járgány >> NEM jármű !!! ha max 10 km/h-ra képes.
>>>>>>>
>>>>>>> KJ
>>>>>>>
>>>>>>> ---------------
>>>>>>> A mozgáskorlátozottak közlekedésére szolgáló, emberi erővel tolt vagy
>>>>>>> hajtott kerekes szék
>>>>>>> és a gépi meghajtású kerekes szék - ha sík úton önerejéből
>>>>>>> 10 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes,
>>>>>>> továbbá a gyermekkocsi és a talicska -
>>>>>>> azonban nem minősül járműnek.
>>>>>>> Az ilyen eszközökkel közlekedő személyek gyalogosoknak minősülnek.
>>>>>>> --------------
>>>>>>> -----------------------------
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> KJ
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> 2014.09.07. 23:26 keltezéssel, Cser Tamas írta:
>>>>>>>> pedál nélküli e-bike (e-roller) kvázi "önindítózása" leszívja az akkut
>>>>>>>> (ami iszonyatosan le is rövidíti a hatótávolságot is)
>>>>>>>> a gyáli piacról a 60kilós feleségem még úgy-ahogy hazaér
>>>>>>>> de engem már csak a piacig tudna elvinni, hazafelé már nem
>>>>>>>>
>>>>>>>> viszont a pedelec, csak mint "rásegítő" emészti a delejt,
>>>>>>>> tehát ugyanekkora akku még engem is hazasegítene
>>>>>>>>
>>>>>>>> --------------
>>>>>>>> (meg mellesleg a KRESZbe is belekutyultak
>>>>>>>> 2010 jan 1 után:
>>>>>>>> r/1) Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi
>>>>>>>> erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor
>>>>>>>> !!! segíti.!!! (tehát a "pedál nélküli" már nem elégíti ki :-( )
>>>>>>>>
>>>>>>>> és az EU is mindenbe belepiszkál:
>>>>>>>> (EU directive 2002/24/EC)
>>>>>>>> az EU szabályok szerint még a 6 km/órás határig működő
>>>>>>>> elektromos elindítás segítő rendszerrel felszerelt kerékpárok
>>>>>>>> is a segédmotoros kerékpár kategóriába sorolódnak.
>>>>>>>>
>>>>>>>> ha innen nézem, az összes rokkant szék is "segédmotoros"
>>>>>>>> -----------------------
>>>>>>>> visszatérve  a levél tárgyához:
>>>>>>>>
>>>>>>>> ez a "segítés" lekapcsol, ha két taposás közben egy picit
>>>>>>>> megáll a lábam (szabadon futó)?
>>>>>>>> vagy a hátsó kerék "forgatottsága" engedi a villanymotort bekapcsolni?
>>>>>>>>
>>>>>>>> EU  2002/24/EC-t még nem találtam meg, abban is lehet még
>>>>>>>> néhány agyrém ( mint a mostani porszívósdi :-( )
>>>>>>>>
>>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>>>              elektro[-flame|-etc]
>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>>            elektro[-flame|-etc]
>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>             elektro[-flame|-etc]
>>>>> -----------------------------------------
>>>>>            elektro[-flame|-etc]
>>>> -----------------------------------------
>>>>             elektro[-flame|-etc]
>>> -----------------------------------------
>>>             elektro[-flame|-etc]
>> -----------------------------------------
>>           elektro[-flame|-etc]
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list