[elektro] pedelechez (segítő motor) detektor?

Kovács József kj at faldeko.hu
Mon Sep 8 09:45:58 CEST 2014


A magyar nyelv és mint írtad a logika alapján ez van.
Alighanem a bíró is így látná...

KJ


2014.09.08. 09:42 keltezéssel, umnyo írta:
> Ezek a  te - egyébként logikus - következtetéseid, de ha jól emlékszem a KRESZ-ben nincs így lefektetve.
>
> De lehet rosszul emléxem...
>
> Attila
>
> "Kovács József" <kj at faldeko.hu> írta:
>> Az arány valóban mindegy!
>> A lényeg, hogy CSAK emberi erővel is haladjon, képes legyen haladni.
>>
>> A gyorsabban/könnyebben haladásban segít a nem emberi erő.
>>
>> Ha nem képes CSAK az emberi erővel haladni, akár terhes csiga módjára,
>> vagy vért izzadva.
>> Akkor az nem kerékár, hanem valami más...
>>
>> KJ
>>
>> 2014.09.08. 09:26 keltezéssel, umnyo írta:
>>> És ki mondja meg az emberi erő teljesítményét, arányát?
>>>
>>> Mert ha 0.1W-al hajtom emberi erővel az is hajtásnak számít, vagy fújom ki a levegőt hátrafelé akár szellentés formájában....
>>>
>>> Attila
>>>
>>> "Kovács József" <kj at faldeko.hu> írta:
>>>> --------------
>>>> Kerékpár:
>>>> olyan, legalább kétkerekű jármű,
>>>> amelyet emberi erő hajt,
>>>> és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor
>>>> segíti.
>>>> --------------
>>>>
>>>>
>>>> 2014.09.08. 09:18 keltezéssel, Kovács József írta:
>>>>> Nem a rásegítés nem elég.
>>>>> emberi erővel hajtottnak kell lennie
>>>>> amire a gépi erő CSAK rásegíthet
>>>>>
>>>>> Ha kizárólag a gépi erő hajtja az biztosan nem kerékpár, hanem már
>>>>> valami más.
>>>>> segédmotor, lassújármű, rokkantkocsi, stb.
>>>>>
>>>>> Valóban nem a pedál lehet csak, lehet kézi tekerő is, vagy bármi ami az
>>>>> emberi erőből csinál hajtást.
>>>>> Csak a pedál a tipikus ...
>>>>>
>>>>> KJ
>>>>>
>>>>> 2014.09.08. 09:11 keltezéssel, umnyo írta:
>>>>>> Nem a pedál a feltétel, hanem hogy emberi erővel rásegíts. Kvázi lökdösheted magad a földön is.
>>>>>>
>>>>>> Csak ezt egy rendőrnek nehéz beadni, de a pedál tudtommal nicns benne pontosan megfogalmazva
>>>>>>
>>>>>> Attila
>>>>>>
>>>>>> "Kovács József" <kj at faldeko.hu> írta:
>>>>>>> Az a kerékpárság feltétele, hogy: KELL lennie egy pedálnak IS, amivel a
>>>>>>> kerékpár önállóan hajtható.
>>>>>>> Ettől még használható tisztán motoros üzemben is...
>>>>>>>
>>>>>>> ----
>>>>>>>
>>>>>>> ez a "segítés" lekapcsol, ha két taposás közben egy picit
>>>>>>> megáll a lábam (szabadon futó)?
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> A pedál forgása adja az ütemet a motoroshajtásnak.
>>>>>>> Ha nem tekered >> nem hajt a motor.
>>>>>>>
>>>>>>> A rokkant járgány >> NEM jármű !!! ha max 10 km/h-ra képes.
>>>>>>>
>>>>>>> KJ
>>>>>>>
>>>>>>> ---------------
>>>>>>> A mozgáskorlátozottak közlekedésére szolgáló, emberi erővel tolt vagy
>>>>>>> hajtott kerekes szék
>>>>>>> és a gépi meghajtású kerekes szék - ha sík úton önerejéből
>>>>>>> 10 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes,
>>>>>>> továbbá a gyermekkocsi és a talicska -
>>>>>>> azonban nem minősül járműnek.
>>>>>>> Az ilyen eszközökkel közlekedő személyek gyalogosoknak minősülnek.
>>>>>>> --------------
>>>>>>> -----------------------------
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> KJ
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> 2014.09.07. 23:26 keltezéssel, Cser Tamas írta:
>>>>>>>> pedál nélküli e-bike (e-roller) kvázi "önindítózása" leszívja az akkut
>>>>>>>> (ami iszonyatosan le is rövidíti a hatótávolságot is)
>>>>>>>> a gyáli piacról a 60kilós feleségem még úgy-ahogy hazaér
>>>>>>>> de engem már csak a piacig tudna elvinni, hazafelé már nem
>>>>>>>>
>>>>>>>> viszont a pedelec, csak mint "rásegítő" emészti a delejt,
>>>>>>>> tehát ugyanekkora akku még engem is hazasegítene
>>>>>>>>
>>>>>>>> --------------
>>>>>>>> (meg mellesleg a KRESZbe is belekutyultak
>>>>>>>> 2010 jan 1 után:
>>>>>>>> r/1) Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi
>>>>>>>> erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor
>>>>>>>> !!! segíti.!!! (tehát a "pedál nélküli" már nem elégíti ki :-( )
>>>>>>>>
>>>>>>>> és az EU is mindenbe belepiszkál:
>>>>>>>> (EU directive 2002/24/EC)
>>>>>>>> az EU szabályok szerint még a 6 km/órás határig működő
>>>>>>>> elektromos elindítás segítő rendszerrel felszerelt kerékpárok
>>>>>>>> is a segédmotoros kerékpár kategóriába sorolódnak.
>>>>>>>>
>>>>>>>> ha innen nézem, az összes rokkant szék is "segédmotoros"
>>>>>>>> -----------------------
>>>>>>>> visszatérve  a levél tárgyához:
>>>>>>>>
>>>>>>>> ez a "segítés" lekapcsol, ha két taposás közben egy picit
>>>>>>>> megáll a lábam (szabadon futó)?
>>>>>>>> vagy a hátsó kerék "forgatottsága" engedi a villanymotort bekapcsolni?
>>>>>>>>
>>>>>>>> EU  2002/24/EC-t még nem találtam meg, abban is lehet még
>>>>>>>> néhány agyrém ( mint a mostani porszívósdi :-( )
>>>>>>>>
>>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>>>                elektro[-flame|-etc]
>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>>              elektro[-flame|-etc]
>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>               elektro[-flame|-etc]
>>>>> -----------------------------------------
>>>>>              elektro[-flame|-etc]
>>>> -----------------------------------------
>>>>            elektro[-flame|-etc]
>>> -----------------------------------------
>>>             elektro[-flame|-etc]
>> -----------------------------------------
>>           elektro[-flame|-etc]
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list