[elektro] pedelechez (segítő motor) detektor?
umnyo
umnyo at freemail.hu
Mon Sep 8 09:42:15 CEST 2014
Ezek a te - egyébként logikus - következtetéseid, de ha jól emlékszem a KRESZ-ben nincs így lefektetve.
De lehet rosszul emléxem...
Attila
"Kovács József" <kj at faldeko.hu> írta:
>Az arány valóban mindegy!
>A lényeg, hogy CSAK emberi erővel is haladjon, képes legyen haladni.
>
>A gyorsabban/könnyebben haladásban segít a nem emberi erő.
>
>Ha nem képes CSAK az emberi erővel haladni, akár terhes csiga módjára,
>vagy vért izzadva.
>Akkor az nem kerékár, hanem valami más...
>
>KJ
>
>2014.09.08. 09:26 keltezéssel, umnyo írta:
>> És ki mondja meg az emberi erő teljesítményét, arányát?
>>
>> Mert ha 0.1W-al hajtom emberi erővel az is hajtásnak számít, vagy fújom ki a levegőt hátrafelé akár szellentés formájában....
>>
>> Attila
>>
>> "Kovács József" <kj at faldeko.hu> írta:
>>> --------------
>>> Kerékpár:
>>> olyan, legalább kétkerekű jármű,
>>> amelyet emberi erő hajt,
>>> és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor
>>> segíti.
>>> --------------
>>>
>>>
>>> 2014.09.08. 09:18 keltezéssel, Kovács József írta:
>>>> Nem a rásegítés nem elég.
>>>> emberi erővel hajtottnak kell lennie
>>>> amire a gépi erő CSAK rásegíthet
>>>>
>>>> Ha kizárólag a gépi erő hajtja az biztosan nem kerékpár, hanem már
>>>> valami más.
>>>> segédmotor, lassújármű, rokkantkocsi, stb.
>>>>
>>>> Valóban nem a pedál lehet csak, lehet kézi tekerő is, vagy bármi ami az
>>>> emberi erőből csinál hajtást.
>>>> Csak a pedál a tipikus ...
>>>>
>>>> KJ
>>>>
>>>> 2014.09.08. 09:11 keltezéssel, umnyo írta:
>>>>> Nem a pedál a feltétel, hanem hogy emberi erővel rásegíts. Kvázi lökdösheted magad a földön is.
>>>>>
>>>>> Csak ezt egy rendőrnek nehéz beadni, de a pedál tudtommal nicns benne pontosan megfogalmazva
>>>>>
>>>>> Attila
>>>>>
>>>>> "Kovács József" <kj at faldeko.hu> írta:
>>>>>> Az a kerékpárság feltétele, hogy: KELL lennie egy pedálnak IS, amivel a
>>>>>> kerékpár önállóan hajtható.
>>>>>> Ettől még használható tisztán motoros üzemben is...
>>>>>>
>>>>>> ----
>>>>>>
>>>>>> ez a "segítés" lekapcsol, ha két taposás közben egy picit
>>>>>> megáll a lábam (szabadon futó)?
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> A pedál forgása adja az ütemet a motoroshajtásnak.
>>>>>> Ha nem tekered >> nem hajt a motor.
>>>>>>
>>>>>> A rokkant járgány >> NEM jármű !!! ha max 10 km/h-ra képes.
>>>>>>
>>>>>> KJ
>>>>>>
>>>>>> ---------------
>>>>>> A mozgáskorlátozottak közlekedésére szolgáló, emberi erővel tolt vagy
>>>>>> hajtott kerekes szék
>>>>>> és a gépi meghajtású kerekes szék - ha sík úton önerejéből
>>>>>> 10 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes,
>>>>>> továbbá a gyermekkocsi és a talicska -
>>>>>> azonban nem minősül járműnek.
>>>>>> Az ilyen eszközökkel közlekedő személyek gyalogosoknak minősülnek.
>>>>>> --------------
>>>>>> -----------------------------
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> KJ
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> 2014.09.07. 23:26 keltezéssel, Cser Tamas írta:
>>>>>>> pedál nélküli e-bike (e-roller) kvázi "önindítózása" leszívja az akkut
>>>>>>> (ami iszonyatosan le is rövidíti a hatótávolságot is)
>>>>>>> a gyáli piacról a 60kilós feleségem még úgy-ahogy hazaér
>>>>>>> de engem már csak a piacig tudna elvinni, hazafelé már nem
>>>>>>>
>>>>>>> viszont a pedelec, csak mint "rásegítő" emészti a delejt,
>>>>>>> tehát ugyanekkora akku még engem is hazasegítene
>>>>>>>
>>>>>>> --------------
>>>>>>> (meg mellesleg a KRESZbe is belekutyultak
>>>>>>> 2010 jan 1 után:
>>>>>>> r/1) Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi
>>>>>>> erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor
>>>>>>> !!! segíti.!!! (tehát a "pedál nélküli" már nem elégíti ki :-( )
>>>>>>>
>>>>>>> és az EU is mindenbe belepiszkál:
>>>>>>> (EU directive 2002/24/EC)
>>>>>>> az EU szabályok szerint még a 6 km/órás határig működő
>>>>>>> elektromos elindítás segítő rendszerrel felszerelt kerékpárok
>>>>>>> is a segédmotoros kerékpár kategóriába sorolódnak.
>>>>>>>
>>>>>>> ha innen nézem, az összes rokkant szék is "segédmotoros"
>>>>>>> -----------------------
>>>>>>> visszatérve a levél tárgyához:
>>>>>>>
>>>>>>> ez a "segítés" lekapcsol, ha két taposás közben egy picit
>>>>>>> megáll a lábam (szabadon futó)?
>>>>>>> vagy a hátsó kerék "forgatottsága" engedi a villanymotort bekapcsolni?
>>>>>>>
>>>>>>> EU 2002/24/EC-t még nem találtam meg, abban is lehet még
>>>>>>> néhány agyrém ( mint a mostani porszívósdi :-( )
>>>>>>>
>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>> -----------------------------------------
>>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>> -----------------------------------------
>>>> elektro[-flame|-etc]
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>
>-----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list