[elektro] pedelechez (segítő motor) detektor?
Kovács József
kj at faldeko.hu
Mon Sep 8 09:38:46 CEST 2014
Az arány valóban mindegy!
A lényeg, hogy CSAK emberi erővel is haladjon, képes legyen haladni.
A gyorsabban/könnyebben haladásban segít a nem emberi erő.
Ha nem képes CSAK az emberi erővel haladni, akár terhes csiga módjára,
vagy vért izzadva.
Akkor az nem kerékár, hanem valami más...
KJ
2014.09.08. 09:26 keltezéssel, umnyo írta:
> És ki mondja meg az emberi erő teljesítményét, arányát?
>
> Mert ha 0.1W-al hajtom emberi erővel az is hajtásnak számít, vagy fújom ki a levegőt hátrafelé akár szellentés formájában....
>
> Attila
>
> "Kovács József" <kj at faldeko.hu> írta:
>> --------------
>> Kerékpár:
>> olyan, legalább kétkerekű jármű,
>> amelyet emberi erő hajt,
>> és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor
>> segíti.
>> --------------
>>
>>
>> 2014.09.08. 09:18 keltezéssel, Kovács József írta:
>>> Nem a rásegítés nem elég.
>>> emberi erővel hajtottnak kell lennie
>>> amire a gépi erő CSAK rásegíthet
>>>
>>> Ha kizárólag a gépi erő hajtja az biztosan nem kerékpár, hanem már
>>> valami más.
>>> segédmotor, lassújármű, rokkantkocsi, stb.
>>>
>>> Valóban nem a pedál lehet csak, lehet kézi tekerő is, vagy bármi ami az
>>> emberi erőből csinál hajtást.
>>> Csak a pedál a tipikus ...
>>>
>>> KJ
>>>
>>> 2014.09.08. 09:11 keltezéssel, umnyo írta:
>>>> Nem a pedál a feltétel, hanem hogy emberi erővel rásegíts. Kvázi lökdösheted magad a földön is.
>>>>
>>>> Csak ezt egy rendőrnek nehéz beadni, de a pedál tudtommal nicns benne pontosan megfogalmazva
>>>>
>>>> Attila
>>>>
>>>> "Kovács József" <kj at faldeko.hu> írta:
>>>>> Az a kerékpárság feltétele, hogy: KELL lennie egy pedálnak IS, amivel a
>>>>> kerékpár önállóan hajtható.
>>>>> Ettől még használható tisztán motoros üzemben is...
>>>>>
>>>>> ----
>>>>>
>>>>> ez a "segítés" lekapcsol, ha két taposás közben egy picit
>>>>> megáll a lábam (szabadon futó)?
>>>>>
>>>>>
>>>>> A pedál forgása adja az ütemet a motoroshajtásnak.
>>>>> Ha nem tekered >> nem hajt a motor.
>>>>>
>>>>> A rokkant járgány >> NEM jármű !!! ha max 10 km/h-ra képes.
>>>>>
>>>>> KJ
>>>>>
>>>>> ---------------
>>>>> A mozgáskorlátozottak közlekedésére szolgáló, emberi erővel tolt vagy
>>>>> hajtott kerekes szék
>>>>> és a gépi meghajtású kerekes szék - ha sík úton önerejéből
>>>>> 10 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes,
>>>>> továbbá a gyermekkocsi és a talicska -
>>>>> azonban nem minősül járműnek.
>>>>> Az ilyen eszközökkel közlekedő személyek gyalogosoknak minősülnek.
>>>>> --------------
>>>>> -----------------------------
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> KJ
>>>>>
>>>>>
>>>>> 2014.09.07. 23:26 keltezéssel, Cser Tamas írta:
>>>>>> pedál nélküli e-bike (e-roller) kvázi "önindítózása" leszívja az akkut
>>>>>> (ami iszonyatosan le is rövidíti a hatótávolságot is)
>>>>>> a gyáli piacról a 60kilós feleségem még úgy-ahogy hazaér
>>>>>> de engem már csak a piacig tudna elvinni, hazafelé már nem
>>>>>>
>>>>>> viszont a pedelec, csak mint "rásegítő" emészti a delejt,
>>>>>> tehát ugyanekkora akku még engem is hazasegítene
>>>>>>
>>>>>> --------------
>>>>>> (meg mellesleg a KRESZbe is belekutyultak
>>>>>> 2010 jan 1 után:
>>>>>> r/1) Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi
>>>>>> erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor
>>>>>> !!! segíti.!!! (tehát a "pedál nélküli" már nem elégíti ki :-( )
>>>>>>
>>>>>> és az EU is mindenbe belepiszkál:
>>>>>> (EU directive 2002/24/EC)
>>>>>> az EU szabályok szerint még a 6 km/órás határig működő
>>>>>> elektromos elindítás segítő rendszerrel felszerelt kerékpárok
>>>>>> is a segédmotoros kerékpár kategóriába sorolódnak.
>>>>>>
>>>>>> ha innen nézem, az összes rokkant szék is "segédmotoros"
>>>>>> -----------------------
>>>>>> visszatérve a levél tárgyához:
>>>>>>
>>>>>> ez a "segítés" lekapcsol, ha két taposás közben egy picit
>>>>>> megáll a lábam (szabadon futó)?
>>>>>> vagy a hátsó kerék "forgatottsága" engedi a villanymotort bekapcsolni?
>>>>>>
>>>>>> EU 2002/24/EC-t még nem találtam meg, abban is lehet még
>>>>>> néhány agyrém ( mint a mostani porszívósdi :-( )
>>>>>>
>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>> -----------------------------------------
>>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>> -----------------------------------------
>>>> elektro[-flame|-etc]
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list