[elektro] Tervezett avultatás
Kovács József
kj at faldeko.hu
Thu Oct 30 08:39:07 CET 2014
2014.10.30. 08:21 keltezéssel, potyo írta:
> Valahol olvastam, hogy azért is kellett a kettős tömegű lendkerék, mert a
> fix lendkerék nagy tömege miatt a forgattyús tengely sokat csavarodik egy
> munkaütem során, főleg a hosszabb dízelmotoroknál. Akár 10 foknyi
> oda-vissza csavarodás rémlik a főtengely két vége között munkaütemenként,
> és hogy talán ezért is jó a kettős tömegű lendkerék, mert kisebb a
> forgattyús tengellyel fix kapcsolatban levő tömege, ezért jelentősen
> kevesebbet csavarodik a forgattyús tengely.
>
> Namost hogy ez nekem miért jó, hiszen láthatóan a forgattyús tengelyek
> nagyon jól elvoltak a fix lendkerékkel is, nem törtek emiatt a csavarodás
> miatt ketté
Mondjuk...
Mivel kevésbé vannak csavarásra igénybe véve >> vékonyabbak>> könnyebbek
Azaz
- élénkebb a gázreakció (kisebb tehetetlen tömegű tengely+lendkerék)
- javul az ár/érték arányuk kevesebb anyag, azonos tudás
- kisebb lehet a motor >> könnyebb motor >> kisebb fogyasztás
- alighanem kevésbé kopik a motor és nő a hatásfoka is
KJ
>
> 2014. október 30. 7:57 Xorn írta, <toth.endre at gmail.com>:
>
>> A kettő tömegű lendkerék előtt meg ugyanezt a kuplungszerkezetben lévő
>> rugók csinálták, pontosan ugyanúgy, ahogyan most a merev
>> kuplungszerkezet mellett a lendkerékben lévők.
>>
>> Akkor most...?
>>
>> Best regards,
>> Andy
>>
>> 2014-10-29 13:37 GMT+01:00 "L. Pásztor" <seasoft at invitel.hu>:
>>> A két tömeg között rugó van ami elnyeli ezeket az egyenetlenségeket. A
>>> rugó nyeli el és adja vissza az energiát, nem melegszik semmi.
>>> Érdekes, h a két "tömeg" együttes súlya is messze alulmarad a régi
>>> lendkerekek tömegével szemben.
>>> A főtengelyen lévő, robbanások okozta "rugdosást", egyenetlenségeket
>>> hivatott csillapítani alacsony fordulaton, ne menjen tovább a
>> hajtásláncon.
>>> Valszeg erre (is) ment ki a játék, a súlycsökkenésre is. Legalábbis V6
>>> esetében, mert a V6 nagyon stabilan alapjár, ott tényleg nem kellene
>>> ilyesmi ...
>>>
>>> A kis henger számúaknál állítólag azért kell, mert nagyon hamar
>>> szétkalapálná a rezgés a gumibakokat, a sebváltó fogaskerekeit, a
>>> féltengelyeket.
>>> Többet én sem tudok róla, a 90-es évek közepéig volt nejemnek
>>> kispolyákja, ugált benne a motor alapjáraton rendesen, és rezgett az
>>> egész kasztni, álló helyzetben nem sokat lehetett látni a visszapill
>>> tükörben.
>>> További tapasztalatom nincs a kis hengerszámúakban, de biztos van itt
>>> vki aki penge hozzá.
>>>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list