[elektro] Tervezett avultatás
SZIGETI Szabolcs
szigiszabolcs at gmail.com
Thu Oct 30 08:51:18 CET 2014
Hali!
Van, és mind nagyon hasznos. Talán a sávelhagyás érzékelő az, ami nélkül
meg tudnék lenni. Mondjuk ez egy 8 éves autó, szóval még nem kormányoz, meg
nem kamerával figyeli a forgalmat csak diszkréten rezgeti az ülést azon az
oldalon, ahol elhagytam a sávot. A működése is egyszerű, alul 6 infra
érzékelő figyeli az útburkolati jeleket. Ettől függetlenül meglepően jól és
megbízhatóan működik, de sok hasznát nem találtam, inkább vicces. Talán, ha
gyakrabban aludnék el autópályán akkor jó. Amúgy csak 80km/h felett megy és
kikapcsolható.
A légkondit szerintem magyarázni sem kell nyáron és az őszi-tavaszi párás
esős időben is kell és kész. Be van tekerve 22 fokra, és teszi a dolgát,
hűt, fűt, nem kell hozzányúlni.
Automata ablaktörlőre először azt hittem, hogy parasztvakítás, ehhez képest
gyakorlatilag csak automata állásban van és nagyon jól működik. Szintén
kikapcsolható és manuálisan felülbírálható. Motor indítás után az első
törlést kézzel kell megtenni, tehát nem fogja letörni az odafagyott
ablaktörlőt magától.
Tükörsötétítő szintén jó, sajnos csak a belső tükör az. Kiválóan teszi a
dolgát, azóta nem érdekelnek a kínai xenonos meg égbevilágító lámpás
járművek. Egyébként ez is kikapcsolható illetve hátramenetben magától
kikapcsol.
Végül a tükör is behajtható. Erre nem tudok meggyőző indokot mondani, de
tisztább marad a tükör és eddig még nem sérült meg az utcán. Korábban volt,
hogy hókotró meg vicces kedvű részegek intézték el a tükröt. Ajtó
nyitásnál/zárásnál hajtja be a tükröt, de manuálisan behajtható, akkor nem
hajtja ki addig, amíg újra meg nem nyomom a gombot.
Szóval a véleményem az, hogy egy csomó olyan dolog van, amit amíg az ember
nem próbál ki, addig nem jön rá, hogy nem is olyan hülyeség, amekkorának
hiszi. Persze mindenkinek más az igénye.
Szabolcs
2014. október 30. 8:39 Kovács József írta, <kj at faldeko.hu>:
>
> 2014.10.30. 08:21 keltezéssel, potyo írta:
> > Valahol olvastam, hogy azért is kellett a kettős tömegű lendkerék, mert a
> > fix lendkerék nagy tömege miatt a forgattyús tengely sokat csavarodik egy
> > munkaütem során, főleg a hosszabb dízelmotoroknál. Akár 10 foknyi
> > oda-vissza csavarodás rémlik a főtengely két vége között munkaütemenként,
> > és hogy talán ezért is jó a kettős tömegű lendkerék, mert kisebb a
> > forgattyús tengellyel fix kapcsolatban levő tömege, ezért jelentősen
> > kevesebbet csavarodik a forgattyús tengely.
> >
> > Namost hogy ez nekem miért jó, hiszen láthatóan a forgattyús tengelyek
> > nagyon jól elvoltak a fix lendkerékkel is, nem törtek emiatt a csavarodás
> > miatt ketté
>
> Mondjuk...
> Mivel kevésbé vannak csavarásra igénybe véve >> vékonyabbak>> könnyebbek
>
> Azaz
> - élénkebb a gázreakció (kisebb tehetetlen tömegű tengely+lendkerék)
> - javul az ár/érték arányuk kevesebb anyag, azonos tudás
> - kisebb lehet a motor >> könnyebb motor >> kisebb fogyasztás
> - alighanem kevésbé kopik a motor és nő a hatásfoka is
>
> KJ
>
>
>
> >
> > 2014. október 30. 7:57 Xorn írta, <toth.endre at gmail.com>:
> >
> >> A kettő tömegű lendkerék előtt meg ugyanezt a kuplungszerkezetben lévő
> >> rugók csinálták, pontosan ugyanúgy, ahogyan most a merev
> >> kuplungszerkezet mellett a lendkerékben lévők.
> >>
> >> Akkor most...?
> >>
> >> Best regards,
> >> Andy
> >>
> >> 2014-10-29 13:37 GMT+01:00 "L. Pásztor" <seasoft at invitel.hu>:
> >>> A két tömeg között rugó van ami elnyeli ezeket az egyenetlenségeket. A
> >>> rugó nyeli el és adja vissza az energiát, nem melegszik semmi.
> >>> Érdekes, h a két "tömeg" együttes súlya is messze alulmarad a régi
> >>> lendkerekek tömegével szemben.
> >>> A főtengelyen lévő, robbanások okozta "rugdosást", egyenetlenségeket
> >>> hivatott csillapítani alacsony fordulaton, ne menjen tovább a
> >> hajtásláncon.
> >>> Valszeg erre (is) ment ki a játék, a súlycsökkenésre is. Legalábbis V6
> >>> esetében, mert a V6 nagyon stabilan alapjár, ott tényleg nem kellene
> >>> ilyesmi ...
> >>>
> >>> A kis henger számúaknál állítólag azért kell, mert nagyon hamar
> >>> szétkalapálná a rezgés a gumibakokat, a sebváltó fogaskerekeit, a
> >>> féltengelyeket.
> >>> Többet én sem tudok róla, a 90-es évek közepéig volt nejemnek
> >>> kispolyákja, ugált benne a motor alapjáraton rendesen, és rezgett az
> >>> egész kasztni, álló helyzetben nem sokat lehetett látni a visszapill
> >>> tükörben.
> >>> További tapasztalatom nincs a kis hengerszámúakban, de biztos van itt
> >>> vki aki penge hozzá.
> >>>
> > -----------------------------------------
> > elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
More information about the Elektro
mailing list