[elektro] Tervezett avultatás

potyo potyo.ada at gmail.com
Thu Oct 30 08:21:27 CET 2014


Valahol olvastam, hogy azért is kellett a kettős tömegű lendkerék, mert a
fix lendkerék nagy tömege miatt a forgattyús tengely sokat csavarodik egy
munkaütem során, főleg a hosszabb dízelmotoroknál. Akár 10 foknyi
oda-vissza csavarodás rémlik a főtengely két vége között munkaütemenként,
és hogy talán ezért is jó a kettős tömegű lendkerék, mert kisebb a
forgattyús tengellyel fix kapcsolatban levő tömege, ezért jelentősen
kevesebbet csavarodik a forgattyús tengely.

Namost hogy ez nekem miért jó, hiszen láthatóan a forgattyús tengelyek
nagyon jól elvoltak a fix lendkerékkel is, nem törtek emiatt a csavarodás
miatt ketté

2014. október 30. 7:57 Xorn írta, <toth.endre at gmail.com>:

> A kettő tömegű lendkerék előtt meg ugyanezt a kuplungszerkezetben lévő
> rugók csinálták, pontosan ugyanúgy, ahogyan most a merev
> kuplungszerkezet mellett a lendkerékben lévők.
>
> Akkor most...?
>
> Best regards,
> Andy
>
> 2014-10-29 13:37 GMT+01:00 "L. Pásztor" <seasoft at invitel.hu>:
> > A két tömeg között rugó van ami elnyeli ezeket az egyenetlenségeket. A
> > rugó nyeli el és adja vissza az energiát, nem melegszik semmi.
> > Érdekes, h a két "tömeg" együttes súlya is messze alulmarad a régi
> > lendkerekek tömegével szemben.
> > A főtengelyen lévő, robbanások okozta "rugdosást", egyenetlenségeket
> > hivatott csillapítani alacsony fordulaton, ne menjen tovább a
> hajtásláncon.
> > Valszeg erre (is) ment ki a játék, a súlycsökkenésre is. Legalábbis V6
> > esetében, mert a V6 nagyon stabilan alapjár, ott tényleg nem kellene
> > ilyesmi ...
> >
> > A kis henger számúaknál állítólag azért kell, mert nagyon hamar
> > szétkalapálná a rezgés a gumibakokat, a sebváltó fogaskerekeit, a
> > féltengelyeket.
> > Többet én sem tudok róla, a 90-es évek közepéig volt nejemnek
> > kispolyákja, ugált benne a motor alapjáraton rendesen, és rezgett az
> > egész kasztni, álló helyzetben nem sokat lehetett látni a visszapill
> > tükörben.
> > További tapasztalatom nincs a kis hengerszámúakban, de biztos van itt
> > vki aki penge hozzá.
> >
>


More information about the Elektro mailing list